Sztyca jest jakimś dziwnym wynalazkiem niestety, rozumiem że te dwie części mogą się wzajemnie przesuwać? "Najmocniejszą" pastą do karbonu z jaką miałem do czynienia jest Park Tool SAC-2, niestety jej minusem jest to że potrafi porysować powierzchnię sztycy.
Opadająca Sztyca.
#22
Napisano 06 grudzień 2018 - 08:54
Canyon montuje ją w różnych modelach:
https://www.canyon.c...0-pro-race.html
https://www.canyon.c...sc-9-0-di2.html
https://www.canyon.c...ite-sl-8-0.html
"Pióra" sztycy są skręcone ze sobą i nie przesuwają się względem siebie. Rozkręca się je tylko do poziomowania siodełka.
W terenie sztyca naprawdę zwiększa komfort i nie chciałbym z niej rezygnować, poza tym nie wiem czy z innym wspornikiem nie byłoby tego samego kłopotu. Dlatego najpierw postaram się najpierw sytuację z tym, wymiana na inny to ostateczność.
Zamówiłem Carbogrip Effetto Mariposa, jutro powinien dotrzeć do mnie. Kłopot jest taki, że przy Carbogripie - w odróżnieniu od "normalnych" past do karbonu- jest taki, że on lekko klei i przy potrzebie zmiany wysokości siodełka może być zabawa.
Rozejrzę się jeszcze za wspomnianym Park Toolem.
#23
Napisano 06 grudzień 2018 - 11:32
A moze poprostu musisz dokrecic mocniej zacisk? Logicznie, skoro sztyca opada, nie jest odpowiednio mocno zacisnieta.
Moze w karbonowej ramie miejsce mocowania zacisku poddawalo sie bardziej niz to ma miejsce w alu ramie. Dokrecajac ta sama sila zacisk, podsiodlowka, w obu przypadkach, nie zaciska sie z ta sama sila na sztycy.
- Dari lubi to
#24
Napisano 06 grudzień 2018 - 11:45
Zrobię tak jak piszesz czyli dokręcę sztycę mocniej (z użyciem pasty Park Toola), mam tylko nadzieję, że jej nie zgniotę .
Maksymalny moment widniejący na zacisku to 6 Nm, w instrukcji sztycy jest napisane, żeby nie przekraczać 7 Nm.
Butapren czy Effetto Carbogrip zostawię na koniec, jeśli wcześniejsze czynności nie zadziałąją. Tym bardziej, że jestem w trakcie
znajdowania pozycji i może być potrzeba przesuwania sztycy.
#25
Napisano 15 grudzień 2018 - 13:32
Przedwczoraj wieczorem zrobiłem kontrolnie około 15 km, kilkukrotnie gwałtownie opadając na siodełko. Sztyca nie opuszczała się. Dzisiaj po przejechaniu około 20 km w lesie znowu zaczęła opadać.
Zastanawiam się czy nie spróbować wkleić między "pióra" sztycy warstwy taśmy izolacyjnej, żeby nieco zwiększyć jej średnicę.
Kupiłem tą "mocną" pastę Park Toola i również jej użyję.
#27
Napisano 16 grudzień 2018 - 07:36
Sztycę rozkręciłem, na jedną "połówkę" nakleiłem jedną warstwę tasmy izolacyjnej.
Po przesmarowaniu pastą do karbonu ledwo ją wcisnąłem w rurę podsiodłową.
Nie podoba mi się jednak takie druciarstwo.
#28
Napisano 18 grudzień 2018 - 16:48
Witam Wszystkich,
Nie mam „bez liku” montaży za sobą, ale dotychczas nie miałem problemów z opadającymi sztycami.
Pierw przejechałeś „15km” i było w porządku. Potem następne „20km” i już było źle!
Ta Twoja sztyca ma średnicę 30,9[mm] (jak z opisu producenta) i 7[Nm]!? Ile wynosi średnica wewnętrzna rury podsiodłowej Twojej ramy roweru?
Podejrzewam, jak sztyca ma 30,9, a rura podsiodłowa 31,1, to potrzebujesz właściwy odpowiedni zacisk do tych wymiarów i do również 7[Nm]. Następnie z tymi 7[Nm] nie powinno być problemu, nawet bez żadnej „pasty” do montażu karbonu. Gdy wówczas, coś jeszcze nie tak, to spróbowałbym z „pastą” dopiero.
Inne podejście, to masz możliwość sprawdzić ten swój przypadek (ramę i zacisk) z inna sztycą z karbonu? Odpowiednią do średnicy podsiodłowej ramy?
Tak, też z ciekawości zmierzyłem dwie swoje sztyce z karbonu, jednakowe, tylko jedna jest nówka, a druga jest już używana w rowerze. Używana ma średnicę 31,1-31,5[mm], a ta nówka 31,2-31,5[mm]. „Widać”, jakby ta używana trochę popracowała i schudła o 0,1[mm]. Obejma, to Accent Execute 34,9, 6[Nm], najzwyklejsza. Montaż, aby nie „wysilać”, to 5[Nm] i z użyciem pasty do karbonu, na wszelki wypadek. Nie mam problemów.
Uważam, ogólnie, że jak na sztycy jest napisane, te 7[Nm], to znaczyłoby, że do tego, nie powinno ze sztycą nic złego się stać. Powyżej, to już „ryzyko” wzrasta bardzo.
Pozdrawiam, Piotr01
#29
Napisano 18 grudzień 2018 - 19:43
Jeżeli sztyca ma 30,9 mm, a rura ma 31,1 mm, to potrzebna jest przede wszystkim poprawnie dobrana sztyca. Sama zmiana zacisku będzie tylko usuwaniem skutku, a nie przyczyny.jak sztyca ma 30,9, a rura podsiodłowa 31,1, to potrzebujesz właściwy odpowiedni zacisk do tych wymiarów
Co z tego, że zacisk wytrzyma, jak rama może pęknąć od źle rozłożonych naprężeń?
Poza tym zacisk dobieramy do ramy, a nie do sztycy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#30
Napisano 07 styczeń 2019 - 12:42
Kupiłem podwójny zacisk sztycy z nadzieją, że pomoże:
Niestety, nie ma szans przepchnąć sztycy przez węższą (27,2 mm) część zacisku. Tak wygląda końcówka sztycy po kilku próbach:
Poddałem się bo nie chcę zmasakrować sztycy. Chyba spróbuję jeszcze z Effetto Mariposa CarboGrip.
Czy ktoś się orientuje czy w Polsce można gdzieś kupić taki pojedyńczy zacisk nakładany bezpośrednio na sztycę jak przedstawił to kolega Ciachoorsky? Patrzyłem na allegro i po sklepach i nie znalazłem.
Kurde, jestem zły, bo przygotowałem sobie rower na zimę, założyłem błotniki itd. i nie mogę na nim jeżdzić.
Spróbuj przed założeniem sztycy wykręcić śrubę górnej obejmy i rozszerzyć ją klinem np. odpowiednio dobranym wkrętakiem.To może wystarczy do nieniszczącego wsunięcia sztycy.