Jump to content


Photo

Nowe Koła Karbonowe Rose

koła lekkie szosa karbon tarcze stożki wyścigowe kolarzówka aero

2 replies to this topic

#1 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 14 December 2018 - 21:22

Od wczoraj w sprzedaży nasze nowe koła karbonowe, które oczywiście będziemy także montować w naszych rowerach.

 

2isctbp.jpg

 

RC FORTY i RC FIFTY ustanawiają nowy wzorzec wysokiej klasy kół systemowych

 

Aerodynamiczne, super lekkie, ale wytrzymałe: dziś do sprzedaży wprowadzono nowe, karbonowe koła RC FORTY i RC FIFTY marki ROSE Bikes. Z wagą zaczynającą się od 1350 gramów koła te są o około 100 gramów lżejsze niż porównywalne koła tej klasy – jednocześnie obiecują także wspaniałą aerodynamikę. Wykonywane w wersji pod tarcze i pod standardowe hamulce mogą być używane we wszystkich dyscyplinach kolarskich. 

 

Przez półtora roku dział rozwoju firmy ROSE Bikes pracował nad nowymi, karbonowymi kołami, które dostępne są w dwóch wersjach – ze stożkami o wysokości 37 i 47 millimetrów stąd nazwa RC FORTY i RC FIFTY.  Cztery rodzaje kół to wersja pod hamulce obręczowe oraz trzy możliwe warianty pod hamulce tarczowe. “Ponieważ opracowaliśmy obręcze pod tarcze w dwóch wersjach mogą być one bez ograniczeń łączone i wykorzystywane w różnych dyscyplinach. Na przykład model RC FIFTY we wersji do tarczówek lub bez świetnie uzupełnia wyposażenie naszego modelu ROSE X-LITE. Kombinacja stożków 37 milimetrów z przodu i 47 z tyłu jest rekomendowana do szosowych rowerów na maratony. Do jazdy na gravelach rekomendujemy zestaw RC FORTY disc o wysokości obręczy milimetrów,” wyjaśnia Jürgen Telahr, szef działu rozwoju w ROSE Bikes.

Idealna aerodynamika

Kolejną zaletą kół ROSE jest ich zoptymalizowany aerodynamicznie kształt: zaokrąglony, asymetryczny profil obręczy daje minimalny opór i redukuje problemy w kierowaniu rowerem przy silnym wietrze bocznym. Kolarz ma zatem lepszą kontrolę nad rowerem i ponadto oszczędza energię na trasie. Wraz z lekką konstrukcją i sztywnością kół jadący może doświadczać maksymalnych przyspieszeń.

Najwyższej klasy komponenty

Piasty wykonane są przez firmę Newmen, “made in Germany” i oferują bezkompromisowe osiągi przy rekordowej wadze. Obręcze mają wewnętrzną szerokość 19 milimetrów, są gotowe do zastosowania systemu bezdętkowego i idą za modą na szersze opony. Ponadto wszystkie wersje kół montowane są w wytrzymałe szprychy proste typu straight pull marki Sapim i ręcznie zaplatane w Bocholt. ROSE na zasadzie wyłączności używa wytrzymałych szprych CX Sprint do kół pod tarcze. Koła pod hamulce obręczowe budowane są na lekkich szprychach CX Ray z przodu i trochę sztywniejszych szprychach CX Sprint z tyłu. Nyple ukryte są wewnątrz obręczy i oparte na opatentowanych podkładkach. To zapewnia równomierne rozłożenie obciążeń przy których złamanie szprychy jest praktycznie niemożliwe.  

Cena jest trudna do przebicia: koła pod tarcze kosztują 1399 euro, model RC FIFTY w wersji pod hamulce obręczowe kosztuje 1499 euro. ROSE Bikes udziela gwarancji 2 lata na swoje koła, a ponadto klienci, których koła ulegną uszkodzeniu podczas wypadku czy kraksy w ciągu 6 lat od zakupu otrzymają 50% rabat na nowy zestaw kół.

Informacje techniczne:

 

 

 

Obręcze:

· materiał: karbon

· asymetryczny profil odpowiedni do hamulców tarczowych

· Szerokość/wysokość obręczy przód: ok 26 mm / 37 mm

lub 27 mm / 47 mm

· Szerokość wewnętrzna: 19 mm

· tubeless ready

· zawór Presta valve

 

Szprychy i nyple

· Typ szprych SAPIM CX-Sprint Straightpull Aero Spokes (rozmiar: 2.0 - (2.25 x 1.25) - 2.0)

· ilość szprych: 24

· Nyple: SAPIM Aluminium podkładki SAPIM nipple-washer

· Przeplot: 2-cross

 

Piasty:

· Korpus: CNC Aluminium

· Przednia piasta: oś 17 mm, 2 łożyska maszynowe (podwójnie uszczelniane)

· Tylna piasta: oś 17 mm, 4 ożyska maszynowe (podwójnie uszczelniane), Ratchet System 20T

· przystosowane do hamulców tarczowych

· Montaż tarcz CenterLock (montaż na 6 śrub przy pomocy adaptera np. Swiss Center Lock adapter product code: 2255955)

 

Compatybilne:

· 8-/9-/10-/11-speed Shimano / SRAM (Road)

· Sztywna oś przód: 12 x 100 mm (thru axle)

· Tył: 12 x 142 mm (thru axle)

 

· rekomendowane do opon 25 mm - 62 mm

· klasyfikacja ASTM: 2 (do jazdy po drogach i bezdrożach, uskoki do 2 cm)

· maksymalne obciążeni: 110 kg (rowerzysta, rower, wyposażenie, bagaż)

 

· ETRTO: 622 x 19 C

 

Waga:

· zestaw: ok. 1.400 g

· przednie koło: ok. 640 g

· tylne koło: ok. 760 g

 

W zestawie:

Zestaw kół ROSE RC-Forty/Fifty Disc Carbon Road Bike, taśma do system tubeless (zamontowana, odpowiednia także do typowego zestawu z dętkami

· zawody do systemu bezdętkowego

 

https://www.rosebike...sort=price_desc



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 21 October 2019 - 13:32

Przeglądałem nowy numer Tour'u i jest tam test kilkunastu kół, w tym Rose Fifty - wypadły bardzo słabo.

#3 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 25 October 2019 - 11:03

Po pierwsze to stary test, z kwietnia. Niestety polski Tour wrzuca materiały z dużym opóźnieniem. Po drugie testowano tylko koła pod hamulce obręczowe, wersja pod tarcze, która cieszy się dużo większą popularnością sprawuje się lepiej. Po trzecie - test uświadomił pewien problem technologiczny z wykonaniem obręczy i ekipa z centrali wypracowała takie rozwiązanie wraz z poddostawcą komponentów, że kolejne partie tych kół na pewno w teście sprawiłyby się lepiej. Choroby wieku dziecięcego przy nowych produktach się zdarzają. 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: koła, lekkie, szosa, karbon, tarcze, stożki, wyścigowe, kolarzówka, aero