Skocz do zawartości


Zmiana Kasety A Regulacja Przerzutki


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2019 - 09:28

Mam może takie błahe pytanie, ale jednak dla mnie istotne - czy zmiana kasety na taką o innym zakresie skutkuje zawsze koniecznością wyregulowania przerzutki? Rower traktuję jako 3w1 tj. przełaj + szosa + gravel, mam z przodu 52/36 i przez to żonglerka kasetami gdybym chciał jechać gdzieś gdzie się przyda.

 

Pacjencji to kasety 11-28T (z zamiarem jeżdżenia raczej po płaskim) oraz 11-32T w teren / góry. Przerzutka tylna RX800, więc z pojemnością problemów nie ma. Chodzi mi tylko o samą kwestię regulacji - czy to będzie przy każdej podmianie konieczne, czy nie. 

 

 



#2 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 styczeń 2019 - 09:32

Jak ustawisz odległość przerzutki od kasety dla 11-32 (b-tension screw) to 11-28 też ogarnie tylko jakość zmiany może trochę ucierpieć. Wyjdzie w praniu.


#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2019 - 09:39

4 zęby to wbrew pozorom sporo, warto wykonać regulację. Natomiast będzie Ci o wiele łatwiej, jeżeli odnotujesz, ile dokładnie obrotów śruby wykonałeś - ta liczba będzie stała przy każdej wymianie, więc sprawi, że regulacja będzie błyskawiczna.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2019 - 09:40

Hm.. no to mam dylemat bo najwięcej w sumie i tak będę korzystał z tego 11-28. 
Inna opcja to używać tylko takiej i po prostu "zrobić nogę". Jak trzeba będzie gdzieś przepychać, to przepychać. 

 

Gravelowo moim ideałem było 46/34 + 11-28 bo działało cudnie szybko i dobranie przełożenia bez żadnego problemu. Rzecz w tym, że wtedy brakowało na asfalcie przy wyścigu. 



#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 13 styczeń 2019 - 14:42

Przecież ta regulacja przerzutki, jest szybsza, niż zdjęcie koła, zamiana kaset i założenie koła xD. Kwestia wprawy.



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2019 - 15:01

To czy regulacja jest potrzebna czy nie zależy od przerzutki.
W Sramach śruba B ma dużo wydajniejszy zakres regulacji, podobnie w nowych Shimano, niż w starych 10sp i mniej. W tych ostatnich czasami efekt dokręcenia lub wykrecenia tej śruby jest iluzoryczny.

#7 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 13 styczeń 2019 - 15:01

Jedyny problem to może być odległość kółka od kasety przy dużej zmianie zakresu ale... w kołach "pierwszych" mam 11-32, w zapasowych 11-25 a na trenażer założone 11-28, wszystko działa bez dotykania, chociaż przy kołach zapasowych odległość między kółkiem przerzutki i ząbkami kasety jest zupełnie niepodręcznikowa.



#8 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2019 - 18:54

W sumie przypomnieliście mi o jeszcze jednym, o czym jakimś cudem zapomniałem - łańcuch.. dla obu kaset przydałoby się mieć osobny, przy takim samym rozstawie nie jest to konieczne. Dobra, robię nogę :) 



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2019 - 19:06

Nie musisz mieć osobnego łańcucha. Możesz dosztukować dwie pary ogniw za pomocą dodatkowej spinki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 13 styczeń 2019 - 19:52

Wystarczy, że łańcuch będziesz mieć dobrany do wielkości największej kasety. Przykładowo mając taki, który zapina się na koronce 32 w kasecie 11-32 gdy zmienisz kasetę na 11-28 będzie trochę mniej napięty, ale nie będzie wisiał. Przecież na obu kasetach masz po drugiej stronie 11. W ogóle bym się tym nie przejmował, byle nie zrobić odwrotnie i go nie urwać przypadkiem wrzucając blat -> duża z tyłu.



#11 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 20 styczeń 2019 - 20:31

Tutaj takie pytanko - zmiana z 28 na 32 - czy przy 11s aż tak bardzo będzie odczuwalny spadek komfortu w dobieraniu biegu / odpowiedniej kadencji?

Z racji zastosowania roweru, to by się przydało. Raz jeżdżę czysto szosowo (także wyścigi), raz gravelowo (także jakieś maratony), czasami też przełajowo (tu bez wyścigów, ale różne warunki)... wiem, że jedym rowerem ciężko to pogodzić, tym bardziej na jednym napędzie, no ale.. jakoś chciałbym :) Komfortowo było na 46/34 + 11-28, ale brakowało od góry. Może więc obecne 52/36 + 11-32? Od dołu i tak będę miał lżej, bo co prawda są 2 ząbki więcej na korbie, ale za to 4 więcej na kasecie, a to bardziej się odczuwa. Od góry zaś już mi zdecydowanie nie brakuje.

Pytanie jednak, czy 32 nie będzie nieco upierdliwa względem 28 w sensie doboru najlepszej kadencji?
Ehhh, najlepsza to by była dla mnie kaseta pokroju 11-30 obecnie, ale jakoś niczego takiego nie kojarzę.

Edit
A jednak okazuje się, że wraz z R8000 i R7000 Shimano wrzuciło do oferty kasety 11-30. To będzie chyba optimum dla mnie na każde warunki.

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 styczeń 2019 - 20:59

Zawsze możesz kupić kasetę zaczynającą się od innej koronki niż 11T.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2019 - 06:56

Jakiś przykład może? Kasety zaczynające się inaczej na 11s to raczej 11-25, a to kompletnie nie to.

Dura Ace 11-27 raczej też nie, Miche z kolei odrzucam za przegięte ceny (za 1 u nich mam 2x R7000 11-30).



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 styczeń 2019 - 08:31

152,90 zł to przegięta cena? https://rowerplus.pl...o-sram.html?s=0


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2019 - 08:35

@mikroos: Raz, że to nadal nie ma żadnych zakresów które by mnie interesowały bo 12-27T jest lepiej zestopniowana niż moje obecne 11-28T, ale nie rozwiązuje w żaden sposób problemu, bo od góry zamiast dać mi większy luz, uczyni jazdę jeszcze cięższą :)

 

A dwa, pisałem o 11s, nie o 10-rzędówkach.

Wersje 11s z Miche są natomiast po prawie 340 zł i to jest przegięcie w stosunku do ~150 zł z R7000 11-30T.





Dodaj odpowiedź