Skocz do zawartości


Zdjęcie

Campagnolo Record Eps V3 - Test

campagnolo eps record di2 campagnolo

26 odpowiedzi w tym temacie

#21 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 marzec 2019 - 17:33

Zeby tu nie smiecic, zerknij na ten i inne wpisy w tym temacie:
https://szosa.org/to...ętowe/?p=391470

#22 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 marzec 2019 - 19:34


Ps. Jeszcze odnośnie tych systemów w samochodach, a pomyśl ilu ludziom takie ESP uratowało życie, niestety, ale większość kierowców nie ma pojęcia jak wyprowadzić auto z poślizgu, więc takie systemy nieraz ich uratowały od poważnego wypadku. Pewnie, że fizyki się nie oszuka, ale do pewnego stopnia takie systemy zadziałają i pomogą.

Znów wrócę do tych samochodów na chwilę, ale ta elektronika naprawdę czasem przynosi więcej szkody niż pożytku.

Dobrą ilustracją jest np. Ford Mustang. Zarówno kontrola trakcji, jak i ingerujące ESP (pomimo pozornej dezaktywacji) już niejednego wpędziły w poważne tarapaty. Wadą elektroniki jest to, że komputer nie wie zawczasu, jaka jest intencja kierowcy, w jakim kierunku chce jechać, i często robi mu na przekór, zaskakując w najbardziej niespodziewanym momencie.



#23 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 15 marzec 2019 - 20:07

marvelo proszę Cię...


  • Siara_iwj i Ciachoorsky lubią to

#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2019 - 00:20

Znów wrócę do tych samochodów na chwilę, ale ta elektronika naprawdę czasem przynosi więcej szkody niż pożytku.
Dobrą ilustracją jest np. Ford Mustang. Zarówno kontrola trakcji, jak i ingerujące ESP (pomimo pozornej dezaktywacji) już niejednego wpędziły w poważne tarapaty. Wadą elektroniki jest to, że komputer nie wie zawczasu, jaka jest intencja kierowcy, w jakim kierunku chce jechać, i często robi mu na przekór, zaskakując w najbardziej niespodziewanym momencie.
https://www.youtube....h?v=YJm_hy5SUx8
https://www.youtube....NddQ7Loe3k&t=7s


Ale di2 mimo że elektroniczna nie robi pedałującemu na przekór.

#25 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2019 - 12:46

marvelo proszę Cię...


Żeby zadziałało musiałbyś mieć mocniejszy argument niż prośba :)

#26 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 16 marzec 2019 - 15:36

marvelo proszę Cię...


Za późno. Krzyżowcy już stoją u bram.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#27 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipiec 2020 - 23:19

Mamy w domu 3 szosy.

1. Moja szosa endurance do jazdy po Alpach, 3x
Dotychczas była na Campie Centaur 10. Okazało się że wystarczy kupić klamki Recorda do 2014 (bez literki A) i uciąg linki jest dokładnie taki sam jak w manetkach 10x. Więc obecnie mam mechaniczne 3x11 z klamkami Recorda, korbą Centaur 52x39x30, przednią przerzutką 3x Centaura i tylną z długim wózkiem Centaura. Zmiana biegów na Centaurze była słabawa. Powiedziałbym że poniżej poziomu Ultegry 6600 10x, którą kiedyś miałem. Zobaczymy jak będzie teraz, bo jeszcze z różnych powodów na tej szosie nie jeździłem po zrobieniu upgrade'u.

2. Moja szosa race, które okazał się być zapasową szosą młodego. Pełny mechaniczny Chorus 2015 z korbą karbonową Athena Ultra Torque 53/39. Po tym jak podłączył się do niej młody, przedni blat został zmieniony na 46. Kultura pracy napędu jak dla mnie świetna. IMO lepsza niż Ultegra mechaniczna 6800 na której jeździłem. Hamowanie jak zawsze w Campie gorsze niż w Shimano.

3. Szosa race na UDi2 6800 młodego. Wszystko działa idealnie. Przez 2 lat nic się nie rozładowało. Nie było żadnych problemów mimo wielu kraks. Jedyny problem był jak w kraksie wyrwało mu kabel tylnej przerzutki z portu i nikt "na wsi" typu Jelenia Góra  nie ma tego od ręki. Zmian biegów idealna, hamowanie też bardzo dobre. Żadna mechaniczna grupa Campy nie może się zbliżyć.

A co to wszystko ma wspólnego z Campą EPS? A no to, że zastanawiam się czy nie spróbować Campy elektrycznej w rowerze numer 2, sprzedając mechanicznego Chorusa. Mody przyzwyczajony do elektryki też mógłby na nim jeździć. Z tym że nie chcę za dużo inwestować. Za ok. 3k mogę kupić Recorda EPS V1. No i pytanie brzmi czy ma to sens? I czy jeśli bateria ma 5 lat to jeszcze coś pożyje? Mógłbym kupić pełną nową Ultegrę 8050 za 5k. Więc jeśli miałbym dokładać coś do tego 3k za Recorda EPS V1 to nie bardzo to się opłaca. Tym bardziej że moje przywiązanie do Campy mimo 12 lat użytkowania, nie jest już takie jak kiedyś. Co sądzicie?





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: campagnolo eps, record, di2, campagnolo