Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przesiadka Z Endurace Al L Na Ultimate M Geometria


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pulse555

Pulse555
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 14:11

Chce zmienić mojego Endurace AL 7.0 https://www.canyon.c...ace-al-7-0.html

na Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html

Mój wzrost 1.83cm, noga 86cm

Czemu Ultimate? Podoba mi się oraz chciałbym czegoś lżejszego, trochę zrywniejszego. Endurace obecnie idzie już w kierunku tarcz, które są mi zbędne, wieć z gamy Canyona Ultimate wydaje się fajnym kompromisem pomiędzy Aeroadem a Endurace.


Ludzie w Canyonie dosyć zdecydowanie rekomendują rozmiar M w Ultimate, bo L będzie za długi. Jest w tym trochę racji. Do porównania uwzględniam długości ramy oraz różnice w długościach mostka.
Nie chciałbym drastycznie zmieniać pozycji, ale przy przejściu z Endurace and Ultimate M będzie to dosyć znaczna zmiana.
Jeżdzę z podkładkami, więc uwzględniam je w dywagacjach.
Endurance L vs Ultimate M

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 2.1cm niżej w przypadku Ultimate M w stosunku do Endurace L
  • Długość: Uwzględniając różne długości mostka różnica, górna rura + mostek wyniesnie 1mm, więc bez większego znaczenia. (Ultimate rozm. M ma mostek 100mm, Endurace L ma mostek 110m)
  • Dodatkowo Endurace ma sztyce z offsetem 25mm, w Endurace też jest 25mm, lub w wyższej wersji regulowana do 15mm, więc można się jeszcze przesunąć w przód pozycję


Patrząc na chwilę na Ultimate rozmiar L, wychodzi że faktycznie byłby długi
Endurace L vs Ultimate L

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 0.5cm wyżej w przypadku Ultimate L niż w Endurace L
  • Długość (2.4cm dłuższy)  Ultimate L od Endurace L

Ultimate L wydaje się być złym wyborem.
Zastanawiam się więc, nad Ultimate rozmiar M. Nie wiem natomiast jak zniosę tak drastyczną zmianę wysokości kokpitu. Można co prawda ją zniwelować zakładając do Ultimate sztyce bez offsetu, to jedynie sprawiłoby że siedziałbym nieco bliżej. Kokpit byłby 2.1cm niżej, ale siedziałbym 2.5cm bliżej - w przypadku zastosowania sztycy 0 offset. Nie wiem tylko jak czułbym się w takiej pozycji.

Mam jeszcze jedno doświadczenie które może rzucić trochę swiatła na to zagadnienie.

 

Byłem na jeździe testowej Aeroadem - 45km, rozmiar Aeroada L

Endurace L vs Aeroad L

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wynosi 1.7cm niżej w przypadku Aeroad L w stosunku do Endurace L
  • Długość: Mostki są tu podobne, pytanie jaki jest kąt w Aerocockpit, ale górna rura jest o 2.5cm dłuższa w Aeroad. Sztyca była ustawiona na -1mm offsetu, więc można założyć, że  nie ma różnicy w długości (w Endurace jest 25mm offsetu)

Na Aeroadzie pozycja była do wytrzymania, czułem że jest zdecydowanie niżej, nie czułem że jest dalej (bo nie było z uwagi na ustawienie sztycy).

 

Zastanawiam się jednak nad tym Ultimate M, czy jeszcze niższa pozycja nie będzie już przesadą. Sprawę może nieco poprawić mostek który może mieć ciut lepszy kąt niż w Aeroad więc kierownica może być na podobnej wysokości.
Dodatkowo można by się posiłkować skróceniem Ultimate poprzez zastosowanie sztycy o mniejszym lub zerowym offsecie.

Mam sporo wątpliwości, co o tym sądzicie?



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1611 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 14:29

Offset sztycy nie służy do skracania roweru.

Nad rozmiarem L przy wzroście 183 cm nawet nie ma się co zastanawiać. Krótsza rama "prostuje" pozycję.



#3 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 97 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 16:50

Do Twoich wymiarów Ultimate M. Offset sztycy nie ma nic do rzeczy, masz go mieć ustawionego poprawnie.

A że kierownica sporo niżej - wybrałeś rower o sportowej geometrii, nie ma cudów. Będziesz musiał albo naładować podkładek pod mostek albo popracować nad elastycznością.

A ogólnie - skoro teraz jeździsz na L i masz w nim dodatkowo podkładki pod mostkiem, to przemyślałbym jeszcze raz czy jest sens iść w rower na którym jeżdżą zawodnicy z ProTouru - może jednak jakiś z geometrią endurance będzie lepszy.

 

Edit: nie wiem jak Ci wyszła różnica 21mm między Endurace L a Ultimate M. Patrz na parameter Stack w geometrii, Ultimate jest *31mm* niższy.



#4 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 17:00

Przechodziłem z Roadlite na Ultimate, dwa rozmiary w dół (z L na S). Roadlite był moją pierwszą szoską i rozmiar był lekko za duży, ale bardzo okazyjnie kupiony po sezonie i jako rower na zobaczenie, czy mnie taka jazda będzie kręciła. Jak już wyjaśniły się wszystkie wątpliwości, poszedłem w to co mi się podoba najbardziej i za czym zawsze się rozglądałem. 

 

Na Ultimate mimo sporego przeskoku w pozycji jeżdżę od początku bez podkładek. Żadnych problemów. Mam jeszcze Maresa AX, też eskę. 



#5 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 17:03

Ale ważne tutaj jest też tzw. ogólne wytrenowanie ciała, o tym nie można zapominać. Wiele lat trenowałem bieg przez płotki i grałem w kosza, więc to też mógł być czynnik, dzięki któremu nie miałem żadnego problemu z przesiadką. 



#6 msstefan

msstefan
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 15:53

Tez przeszedlem z Endurance L na Ultimate SL M.
Dlugosc podobna ale kokpit nizej mimo iz z Eundu wyciagnalem wszystkie podkladki to i tak Ultimate jest nizszy (z podkl.).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Dodaj odpowiedź