Chce zmienić mojego Endurace AL 7.0 https://www.canyon.c...ace-al-7-0.html
na Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html
Mój wzrost 1.83cm, noga 86cm.
Czemu Ultimate? Podoba mi się oraz chciałbym czegoś lżejszego, trochę zrywniejszego. Endurace obecnie idzie już w kierunku tarcz, które są mi zbędne, wieć z gamy Canyona Ultimate wydaje się fajnym kompromisem pomiędzy Aeroadem a Endurace.
Ludzie w Canyonie dosyć zdecydowanie rekomendują rozmiar M w Ultimate, bo L będzie za długi. Jest w tym trochę racji. Do porównania uwzględniam długości ramy oraz różnice w długościach mostka.
Nie chciałbym drastycznie zmieniać pozycji, ale przy przejściu z Endurace and Ultimate M będzie to dosyć znaczna zmiana.
Jeżdzę z podkładkami, więc uwzględniam je w dywagacjach.
Endurance L vs Ultimate M
- Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 2.1cm niżej w przypadku Ultimate M w stosunku do Endurace L
- Długość: Uwzględniając różne długości mostka różnica, górna rura + mostek wyniesnie 1mm, więc bez większego znaczenia. (Ultimate rozm. M ma mostek 100mm, Endurace L ma mostek 110m)
- Dodatkowo Endurace ma sztyce z offsetem 25mm, w Endurace też jest 25mm, lub w wyższej wersji regulowana do 15mm, więc można się jeszcze przesunąć w przód pozycję
Patrząc na chwilę na Ultimate rozmiar L, wychodzi że faktycznie byłby długi
Endurace L vs Ultimate L
- Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 0.5cm wyżej w przypadku Ultimate L niż w Endurace L
- Długość (2.4cm dłuższy) Ultimate L od Endurace L
Ultimate L wydaje się być złym wyborem.
Zastanawiam się więc, nad Ultimate rozmiar M. Nie wiem natomiast jak zniosę tak drastyczną zmianę wysokości kokpitu. Można co prawda ją zniwelować zakładając do Ultimate sztyce bez offsetu, to jedynie sprawiłoby że siedziałbym nieco bliżej. Kokpit byłby 2.1cm niżej, ale siedziałbym 2.5cm bliżej - w przypadku zastosowania sztycy 0 offset. Nie wiem tylko jak czułbym się w takiej pozycji.
Mam jeszcze jedno doświadczenie które może rzucić trochę swiatła na to zagadnienie.
Byłem na jeździe testowej Aeroadem - 45km, rozmiar Aeroada L
Endurace L vs Aeroad L
- Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wynosi 1.7cm niżej w przypadku Aeroad L w stosunku do Endurace L
- Długość: Mostki są tu podobne, pytanie jaki jest kąt w Aerocockpit, ale górna rura jest o 2.5cm dłuższa w Aeroad. Sztyca była ustawiona na -1mm offsetu, więc można założyć, że nie ma różnicy w długości (w Endurace jest 25mm offsetu)
Na Aeroadzie pozycja była do wytrzymania, czułem że jest zdecydowanie niżej, nie czułem że jest dalej (bo nie było z uwagi na ustawienie sztycy).
Zastanawiam się jednak nad tym Ultimate M, czy jeszcze niższa pozycja nie będzie już przesadą. Sprawę może nieco poprawić mostek który może mieć ciut lepszy kąt niż w Aeroad więc kierownica może być na podobnej wysokości.
Dodatkowo można by się posiłkować skróceniem Ultimate poprzez zastosowanie sztycy o mniejszym lub zerowym offsecie.
Mam sporo wątpliwości, co o tym sądzicie?