Skocz do zawartości


Zdjęcie

Upgrade Kół


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 18:07

Hej, 

 

Jako, że w tym roku startuję w 1/2 IM, postanowiłem zrobić sobie z tej okazji upgrade kół. Obecnie jeżdżę na Ksyrium SL Superlight Premium. Jako, że docelowo myślę o rowerze czasowym (w perspektywie 1-2 sezonów), zakładam, że koła, które teraz kupię trafią do czasówki - zamierzam dokupić ramę i osprzęt. 

 

Budżet mam powiedzmy 2 tys EUR, przy czym, oczywiście wolałbym, żeby to było bliżej 1.8k ;)

 

Póki co, moim typem jest komplet Zipp 404 Firecrest, ewentualnie miks 404/808 na koło przednie/tylne. Patrzyłem też na DT Swiss ARC DIcut. 

 

Pytania - czy za te pieniądze mogę coś lepszego kupić, no i druga kwestia, czy taki dobór profilu obręczy jest OK. Jestem dość dużym zawodnikiem i aż tak podmuchów się nie boję...

 

pozdrawiam

 

Kal



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3738 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 marzec 2019 - 18:21

Zestaw 808, potem jak bedziesz mial czasowke, to dorzucisz dysk.


#3 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 16:55

A jak wygląda kwestia hamulców? W tej chwili mam szczękowe, a koła występują w wersji na tarczę i szczękowej. Nie mam specjalnie możliwości ani chęci wymiany hamulców na tarczowe w obecnym rowerze, z kolei czasówka, którą sobie upatrzyłem już jest tylko na tarcze. 

 

Czy to oznacza, że pomysł, żeby sobie przełożyć koła do czasówki mogę odłożyć między bajki?

 

pozdrawiam

 

K



#4 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 14 marzec 2019 - 17:56

Nie pogodzisz tych dwóch rzeczy, do obecnego roweru szosowego jak masz hamulce szczękowe nie założysz tarczowych. Kupując koła w wersji na zwykłe hamulce nie założysz ich potem do roweru czasowego z ramą pod tarcze i na odwrót ,nie ma takiej możliwości i tyle.jedyne rozwiązanie to kupno 2 kompletów ale innego producenta abyś się zmieścił w budrzecie



#5 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 19:53

a nie da rady przystować kół do tarczy przez wymianę piast?

#6 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2164 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 14 marzec 2019 - 22:00

Da. Tylko musisz zainwestowac w nowe piasty o dedykowanej liczbie otworów i na 99 procent w nowe szprychy. Koszt niebagatelny jeśli weźmiesz dobre części. Plus zaplot.

#7 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2164 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 14 marzec 2019 - 22:18

Jeśli chcesz mieć koła do obu musisz kupić koła pod heble obręczowe i wymienić piasty na kompatybilne z tarczami. Przy wyborze piast musisz sugerować się standardem osi w rowerze pod tarcze, na rynku jest wiele wariacji: szybkozamykacze zwykłe, oś sztywna przód 12 mm i tył zwykła, oś sztywna przód 15 mm i tył zwykła oraz obie 12 mm. Piasty które kupisz muszą mieć możliwość montażu adapterów by koła dało się przekładać między rowerami (chyba że ten bez tarcz też jest ze sztywnymi osiami.
Do przekładki do zwykłej szosy będziesz ściągał tarcze- zależnie od ich mocowania potrzebny będzie klucz do kaset, klucz do suportow zewnętrznych lub torx t25. To w kwestii kosztów.
Przekładka kół wiąże się też z potencjalną szansą konieczności regulacji przerzutki tylnej.

#8 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 15 marzec 2019 - 00:12

nie zakładam podmianek później. do szosy wrócą obręcze co mam teraz i albo będzie do treningów i pod trenażer albo ją pogonię.

Więc kwestia sprowadza się do tego czy da się dostosować koła „zaciskowe” do tarczowych. Jeżeli nie, to przemęczę się na tych co mam, ewentualnie poszukam czegoś na mniejszym budżecie, powiedzmy €1k, a docelowo kupię po prostu kompletny rower czasowy bez zabawy w składanie ramy z kołami i osprzętem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3738 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 marzec 2019 - 07:49

Przemecz sie, bo takie kombInowanie jest kompletnie bez sensu.
Po pierwsze koszt nowych piast i szprych. Po drugie, w kole pod tarcze na obreczy z powierzchnia hamujaca, srednio to bedzie wygladac.
Ale jak to jeszcze nie przeszkadza, to moze okazac sie, ze taki manewr jest w ogole nie do wykonania.
Zwroc uwage, ze wiekszosc systemowych kol ma mniejsza ilosc szprych w przednim kole. Nie wiem czy znajdziesz piaste pod tarcze z 16-18 otworami. Ale nawet jakby taka piasta istniala, to raczej bym nie hamowal przednim kolem przy tak niskiej ilosci szprych.
Kolo przednie pod tarcze to 24 szprychy, ogolnie stosowany standard, nie bez powodu.
  • admsk lubi to

#10 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 18 marzec 2019 - 14:11

ok, dzięki za wszystkie porady, tak zatem zrobię.

Przy okazji - jak z wysokością obręczy? Czytam tu i ówdzie, że 80mm to bardzo dużo i może być zagadnienie z wiatrem. Sprawa o tyle istotna, że mieszkam i jeżdżę na Pomorzu, gdzie wiatry nie należą do rzadkości.

Z drugiej strony, ważę nieco ponad 100 kg przy wzroście 194 cm, więc nie wiem czy ta powierzchnia będzie miała aż taki wpływ...

Dzięki z góry za sugestie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#11 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądOpole

Napisano 18 marzec 2019 - 17:27

Jeśli koniecznie zależy Ci na rozwiązaniu jednego kompletu kół do dwóch rodzajów roweru to przemyśl jeszcze tą firmę:

http://spinonthese.com/

+ ten filmik wszystko tłumaczący: 

Koła ponoć bardzo chwalone.

 



#12 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 18 marzec 2019 - 22:15

Jeśli koniecznie zależy Ci na rozwiązaniu jednego kompletu kół do dwóch rodzajów roweru to przemyśl jeszcze tą firmę:

http://spinonthese.com/

+ ten filmik wszystko tłumaczący: 

Koła ponoć bardzo chwalone.

 

hmm.... całkiem ciekawe... jednak należy pamiętać że:

 

- do hamulców tarczowych zaplot na słoneczko odpada

- przy hamulcach tarczowych trzeba dać więcej szprych niż 20/24, 24/24 to minimum dla lekkich kolarzy a 28/28 dla większości z nas

- obręcze karbonowe bez powierzchni hamującej są nieco lżejsze, tak więc biorąc hybrydę bierzemy dodatkowe gramy

- uniwersalne tyne koło trochę straci na geometrii gdyż w przypadku piasty na hamulec obręczowy lewy kołnierz jest szerzej rozstawiony a w przypadku tarcz musi być bardziej schowany tak aby zmieściła się tarcza

 

podsumowując, taki uniwersalny komplet będzie ciężkawy i nie tak sexy jak typowy komplet do hamulców obręczowych ale w sumie wychodzi taniej niż dwa komplety kół


45636079942_17651449fe_m.jpg

 

Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wysyłka do PL lub przywóz do Wrocławia - Kwiecień/Wrzesień/Grudzień

5% rabatu dla klubowiczów. Kontakt na priv lub @




Dodaj odpowiedź