Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tylna Przerzutka 105 Nie Schodzi Na Małe Zębatki


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 BzykuDG

BzykuDG
  • Użytkownik
  • 214 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 21:21

Jak w temacie. Mam napęd 11 biegowy i od góry schodzi mi max 6-7 biegów. Potem mimo zrzucania manetką nic się nie dzieje. Jak ściągnę koło z kasetą i pociągnę wózek do dołu, to nic nie blokuje i schodzi do samego dołu. Tak jakby linka blokowała albo sprężyna za słabo ściągała.
Na lince zauważyłem pojawił się kawałek jakby pancerza. Linka/przerzutka się rozsypała?

I przy okazji jak końcówka linki się tak rozdzieliła, to da się coś jeszcze coś z tym zrobić?

40414736303_00cdd787fd_c.jpg

#2 gello1

gello1
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądLublin/Kraśniczyn

Napisano 14 marzec 2019 - 21:33

Ja bym sprawdził, linkę pod gumą klamkomanetki. od wewnętrznej strony . typowa usterka linka się łamie i własnie ostatnie biegi nie wchodzą.

Pzdr


  • BzykuDG lubi to

#3 BzykuDG

BzykuDG
  • Użytkownik
  • 214 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 21:46

Dzięki. No to mamy przyczynę. Cała linka tam się rozsypała. 

33504308408_5acaf5a9d9_c.jpg

 

To tak na przyszłość, co mogło być przyczyną? Czy po prostu trefny egzemplarz linki. Rower zakupiony nowy w sierpniu. 



#4 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2164 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 14 marzec 2019 - 21:57

To typowy problem klamkomanetek szosowych, jednych bardziej drugich mniej. Akurat grup 2x11 najbardziej.
Sprawdzaj regularnie.
Wrzucasz na największą koronkę kasety, nie kręcąc korbą klikasz manetką do "najtwardszego" biegu. Zwijasz gumę na klamce, odkrywasz zaślepkę linki i wyciagasz jej łeb z gniazda żeby sprawdzić. Jeśli widzisz nadłamane choćby jedno włókno linki- wymieniasz.
  • BzykuDG i Jaca911 lubią to

#5 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 509 postów
  • SkądDęblin

Napisano 14 marzec 2019 - 22:02

To problem z linkami Shimano, czy również innych producentów?

#6 BzykuDG

BzykuDG
  • Użytkownik
  • 214 postów

Napisano 14 marzec 2019 - 22:07

To typowy problem klamkomanetek szosowych, jednych bardziej drugich mniej. Akurat grup 2x11 najbardziej.
Sprawdzaj regularnie.
Wrzucasz na największą koronkę kasety, nie kręcąc korbą klikasz manetką do "najtwardszego" biegu. Zwijasz gumę na klamce, odkrywasz zaślepkę linki i wyciagasz jej łeb z gniazda żeby sprawdzić. Jeśli widzisz nadłamane choćby jedno włókno linki- wymieniasz.


Rewelacja! Podziękował.



Dodaj odpowiedź