No Limited Elite Racing 88/60
#2
Napisano 12 kwiecień 2019 - 09:51
Hej,
Ktoś miał do czynienia z tymi kołami? Mają dosyć wysoki limit wagowy, łożyska ceramiczne i fajne szprychy aero.
Wygląda ciekawie...
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Z tymi 'fajnymi szprychami aero' to bym uważał. Ja w moich kołach po pół roku, gdy oddałem koła do lokalnego serwisu, dowiedziałem się, że nie są na CX-Ray tak jak było w ofercie tylko że na CN Spoke. Zadzwoniłem z pretensją i w wyjaśnieniach dostałem odpowiedź że złożyli mi tak, by było sztywniej i że powinienem to docenić. Zaakceptowałem to, jak zrobili lepiej to ok, chociaż zdziwienie, że zrobili na innych szprychach bez poinformowania mnie pozostało. A po kilku tygodniach dowiedziałem się, że te CN Spoke to nie dość że są zdecydowanie mniej sztywne, to jeszcze są 3x tańsze. Ręce mi opadły...
#6
Napisano 15 kwiecień 2019 - 14:50
#8
Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:28
Czy to samo dotyczy innych wynalazków - Evanlite, Vinci, Falcon, itp?
Jednak najtańszy chińczyk z ładną naklejką?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Nie wiem jak Evanlite i Falcon bo nie miałem do czynienia, ale w Vinci raczej jest sporo lepiej. Przede wszystkim nie ma żadnych naklejek tylko jest lakier, a to wizualnie lepiej i nie ma ryzyka za się zacznie odklejać i będzie słabo wyglądać. Drugi aspekt to wykonanie samej obręczy, gdzie też nie ma się do czego przyczepić.
#9
Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:33
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#10
Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:44
i wszystko jasne. vinci kosztuje 1.5 kafla więcej za komplet. Różnica wynika z tego, że nie kupują najtańszych chińczyków, tylko rzeczywiście je gdzieś zamawiają według własnej specyfikacji, płacą zamalowanie, itp.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Z tym zamawianiem według własnej specyfikacji bym raczej nie przesadzał. Podejrzewam, że także korzystają z gotowych projektów producentów obręczy (może ewentualnie jakieś modyfikacje? chociaż nie sądzę, by miało to sens przy obecnym wyborze profili, materiałów itp. Tyle tego jest, że w przypadku obręczy raczej ciężko coś zmieniać, by nie znaleźć czegoś takiego samego gotowego w ofercie producentów ). Pewnie po prostu wybierają lepsze a nie najtańsze, kładą większy nacisk na jakość i tyle (aż tyle).
P.S. Różnica w cenie aż taka? Myślałem, że jest to bardziej coś w granicy ca. 3k vs ca. 3.5k
#11
Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:59
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#12
Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:06
linia tore. linia rapid ma zbliżone ceny do reszty i pewnie jest bazowana na tych samych komponentach jeżeli chodzi o jakość. a z kolei w tore są porządne obręcze i tyle.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Miałem styczność z Rapid i tą linię miałem na myśli. Jakościowo na pewno nie odbiega od linii Tore, bo po prostu nie ma się do czego przyczepić. Różnice są raczej w parametrach kół obu linii, ale nie w jakości wykonania.
#13
Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:08
„Przede wszystkim obręcze - w TORE wykonane z innego połączenia włókien, przez co są sporo lżejsze. Dodatkowo profil obręczy - około 1mm szerszy dla serii TORE (28mm szerokości). Kolejna znaczna różnica to piasty - w TORE oparte na szerszej osi (17mm vs 15mm dla RAPID) co przekłada się na lepsze toczenie kół pod obciążeniem. Dodatkowo trochę szerzej rozstawione są kołnierze piasty w przypadku serii TORE. I ostatnia różnica to nyple - schowane wewnątrz obręczy dla serii TORE”
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#14
Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:16
na pytanie czym się obie linie różnią, otrzymałem taką odpowiedź:
„Przede wszystkim obręcze - w TORE wykonane z innego połączenia włókien, przez co są sporo lżejsze. Dodatkowo profil obręczy - około 1mm szerszy dla serii TORE (28mm szerokości). Kolejna znaczna różnica to piasty - w TORE oparte na szerszej osi (17mm vs 15mm dla RAPID) co przekłada się na lepsze toczenie kół pod obciążeniem. Dodatkowo trochę szerzej rozstawione są kołnierze piasty w przypadku serii TORE. I ostatnia różnica to nyple - schowane wewnątrz obręczy dla serii TORE”
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
A więc techniczne różnice
#17
Napisano 16 kwiecień 2019 - 18:10
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#18
Napisano 17 kwiecień 2019 - 09:10
Zastanawia mnie dlaczego nikt u nas lokalnie buduje tych obręczy. Karbon to zwykłe rzemiosło i o ile się tego nie robi na masową skalę nie jest aż tak mega drogie żeby taki proces uruchomić. Potrafimy robić hi endowy sprzęt audio, luksusowe jachty i inne produkty w modelu zdecydowanie manufakturowym, dlaczego nie mielibyśmy budować karbonowych ram albo obręczy... Taka dygresja.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Chyba jednak się nie opłaca. Jeśli coś z karbonu jest robione w EU to albo kosztuje 3x tyle albo jakość jest gorsza niż z Chin (nie mówię o najtańszych produktach z Chin, tylko o solidnych markach robiących w Chinach, dbających o jakość).
#19
Napisano 17 kwiecień 2019 - 10:00
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#20
Napisano 17 kwiecień 2019 - 11:25
nie chodzi mi o konkurencję z produktem przemysłowym, masowym, bo wiadomo, że z Azją konkurować się nie da. Chodzi mi o ręczną manufakturową produkcję, która kosztowałaby trzy razy tyle, ale mogłaby konkurować z dużymi markami pod względem jakości. Być może ci wszyscy producenci, o których jest ten wątek w ciągu paru lat będą w stanie zrezygnować z gotowych, chińskich obręczy i zaczną je robić na miejscu.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Być może, tylko po co, skoro w Chinach da się zrobić nie gorzej (o ile nie wybiera się najtańszych opcji i pilnuje się jakości), a jest taniej.