Skocz do zawartości


Zdjęcie

No Limited Elite Racing 88/60


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 09 kwiecień 2019 - 20:30

Hej,

Ktoś miał do czynienia z tymi kołami? Mają dosyć wysoki limit wagowy, łożyska ceramiczne i fajne szprychy aero.

Wygląda ciekawie...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#2 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 12 kwiecień 2019 - 09:51

Hej,

Ktoś miał do czynienia z tymi kołami? Mają dosyć wysoki limit wagowy, łożyska ceramiczne i fajne szprychy aero.

Wygląda ciekawie...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Z tymi 'fajnymi szprychami aero' to bym uważał. Ja w moich kołach po pół roku, gdy oddałem koła do lokalnego serwisu, dowiedziałem się, że nie są na CX-Ray tak jak było w ofercie tylko że na CN Spoke. Zadzwoniłem z pretensją i w wyjaśnieniach dostałem odpowiedź że złożyli mi tak, by było sztywniej i że powinienem to docenić. Zaakceptowałem to, jak zrobili lepiej to ok, chociaż zdziwienie, że zrobili na innych szprychach bez poinformowania mnie pozostało. A po kilku tygodniach dowiedziałem się, że te CN Spoke to nie dość że są zdecydowanie mniej sztywne, to jeszcze są 3x tańsze. Ręce mi opadły...



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 kwiecień 2019 - 18:41

Do tego sa ciezsze od cx.


#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 kwiecień 2019 - 18:46

"Fajna" firma - nic, tylko się trzymać z daleka.

#5 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 15 kwiecień 2019 - 11:39

Też miałem przygodę z tą firmą sporo nerwów użyłem trzymam się z daleka



#6 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 15 kwiecień 2019 - 14:50

Daj sobie spokój z kołami tej firmy. To jest kupa. Oglądałem to coś na stoisku i były tam wystawione stożki pod szytke. Chyba przypadkiem te koła tam wystawili (jakieś testowe), bo miały spore ubytki karbonu na powierzchni hamującej. Najtańsza chińska obręcz, naklejka polskiej firmy i już cena leci w kosmos. Lepiej samemu kupić obręcze z Chin/Tajwanu i poskładać koła. Nie płacisz za jakąś gówniana naklejkę.

#7 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 15 kwiecień 2019 - 18:07

Czy to samo dotyczy innych wynalazków - Evanlite, Vinci, Falcon, itp?

Jednak najtańszy chińczyk z ładną naklejką?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#8 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:28

Czy to samo dotyczy innych wynalazków - Evanlite, Vinci, Falcon, itp?

Jednak najtańszy chińczyk z ładną naklejką?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Nie wiem jak Evanlite i Falcon bo nie miałem do czynienia, ale w Vinci raczej jest sporo lepiej. Przede wszystkim nie ma żadnych naklejek tylko jest lakier, a to wizualnie lepiej i nie ma ryzyka za się zacznie odklejać i będzie słabo wyglądać. Drugi aspekt to wykonanie samej obręczy, gdzie też nie ma się do czego przyczepić.



#9 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:33

i wszystko jasne. vinci kosztuje 1.5 kafla więcej za komplet. Różnica wynika z tego, że nie kupują najtańszych chińczyków, tylko rzeczywiście je gdzieś zamawiają według własnej specyfikacji, płacą zamalowanie, itp.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#10 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:44

i wszystko jasne. vinci kosztuje 1.5 kafla więcej za komplet. Różnica wynika z tego, że nie kupują najtańszych chińczyków, tylko rzeczywiście je gdzieś zamawiają według własnej specyfikacji, płacą zamalowanie, itp.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

 

Z tym zamawianiem według własnej specyfikacji bym raczej nie przesadzał. Podejrzewam, że także korzystają z gotowych projektów producentów obręczy (może ewentualnie jakieś modyfikacje? chociaż nie sądzę, by miało to sens przy obecnym wyborze profili, materiałów itp. Tyle tego jest, że w przypadku obręczy raczej ciężko coś zmieniać, by nie znaleźć czegoś takiego samego gotowego w ofercie producentów ;) ). Pewnie po prostu wybierają lepsze a nie najtańsze, kładą większy nacisk na jakość i tyle (aż tyle).

 

P.S. Różnica w cenie aż taka? Myślałem, że jest to bardziej coś w granicy ca. 3k vs ca. 3.5k



#11 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:59

linia tore. linia rapid ma zbliżone ceny do reszty i pewnie jest bazowana na tych samych komponentach jeżeli chodzi o jakość. a z kolei w tore są porządne obręcze i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#12 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:06

linia tore. linia rapid ma zbliżone ceny do reszty i pewnie jest bazowana na tych samych komponentach jeżeli chodzi o jakość. a z kolei w tore są porządne obręcze i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Miałem styczność z Rapid i tą linię miałem na myśli. Jakościowo na pewno nie odbiega od linii Tore, bo po prostu nie ma się do czego przyczepić. Różnice są raczej w parametrach kół obu linii, ale nie w jakości wykonania.



#13 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:08

na pytanie czym się obie linie różnią, otrzymałem taką odpowiedź:

„Przede wszystkim obręcze - w TORE wykonane z innego połączenia włókien, przez co są sporo lżejsze. Dodatkowo profil obręczy - około 1mm szerszy dla serii TORE (28mm szerokości). Kolejna znaczna różnica to piasty - w TORE oparte na szerszej osi (17mm vs 15mm dla RAPID) co przekłada się na lepsze toczenie kół pod obciążeniem. Dodatkowo trochę szerzej rozstawione są kołnierze piasty w przypadku serii TORE. I ostatnia różnica to nyple - schowane wewnątrz obręczy dla serii TORE”


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#14 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:16

na pytanie czym się obie linie różnią, otrzymałem taką odpowiedź:

„Przede wszystkim obręcze - w TORE wykonane z innego połączenia włókien, przez co są sporo lżejsze. Dodatkowo profil obręczy - około 1mm szerszy dla serii TORE (28mm szerokości). Kolejna znaczna różnica to piasty - w TORE oparte na szerszej osi (17mm vs 15mm dla RAPID) co przekłada się na lepsze toczenie kół pod obciążeniem. Dodatkowo trochę szerzej rozstawione są kołnierze piasty w przypadku serii TORE. I ostatnia różnica to nyple - schowane wewnątrz obręczy dla serii TORE”


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

 

A więc techniczne różnice



#15 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1016 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:12

Oś 17mm?? Wejdzie to normalnie w standardowy widelec?? Co to w ogóle za piasty te Vinci R-proud??

#16 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:27

Przy średnicy osi chodzi o średnicę przelotową przez łożyska a nie średnice samego mocowania w widelcu/ramie, bo tam jest zawsze standard QR (9 czy tam 10mm) dla kół szosowych nie pod tarcze.


  • EmPe lubi to

#17 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 18:10

Zastanawia mnie dlaczego nikt u nas lokalnie buduje tych obręczy. Karbon to zwykłe rzemiosło i o ile się tego nie robi na masową skalę nie jest aż tak mega drogie żeby taki proces uruchomić. Potrafimy robić hi endowy sprzęt audio, luksusowe jachty i inne produkty w modelu zdecydowanie manufakturowym, dlaczego nie mielibyśmy budować karbonowych ram albo obręczy... Taka dygresja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#18 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 17 kwiecień 2019 - 09:10

Zastanawia mnie dlaczego nikt u nas lokalnie buduje tych obręczy. Karbon to zwykłe rzemiosło i o ile się tego nie robi na masową skalę nie jest aż tak mega drogie żeby taki proces uruchomić. Potrafimy robić hi endowy sprzęt audio, luksusowe jachty i inne produkty w modelu zdecydowanie manufakturowym, dlaczego nie mielibyśmy budować karbonowych ram albo obręczy... Taka dygresja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Chyba jednak się nie opłaca. Jeśli coś z karbonu jest robione w EU to albo kosztuje 3x tyle albo jakość jest gorsza niż z Chin (nie mówię o najtańszych produktach z Chin, tylko o solidnych markach robiących w Chinach, dbających o jakość).



#19 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 17 kwiecień 2019 - 10:00

nie chodzi mi o konkurencję z produktem przemysłowym, masowym, bo wiadomo, że z Azją konkurować się nie da. Chodzi mi o ręczną manufakturową produkcję, która kosztowałaby trzy razy tyle, ale mogłaby konkurować z dużymi markami pod względem jakości. Być może ci wszyscy producenci, o których jest ten wątek w ciągu paru lat będą w stanie zrezygnować z gotowych, chińskich obręczy i zaczną je robić na miejscu.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#20 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 17 kwiecień 2019 - 11:25

nie chodzi mi o konkurencję z produktem przemysłowym, masowym, bo wiadomo, że z Azją konkurować się nie da. Chodzi mi o ręczną manufakturową produkcję, która kosztowałaby trzy razy tyle, ale mogłaby konkurować z dużymi markami pod względem jakości. Być może ci wszyscy producenci, o których jest ten wątek w ciągu paru lat będą w stanie zrezygnować z gotowych, chińskich obręczy i zaczną je robić na miejscu.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

 

Być może, tylko po co, skoro w Chinach da się zrobić nie gorzej (o ile nie wybiera się najtańszych opcji i pilnuje się jakości), a jest taniej.





Dodaj odpowiedź