Użytkuje , w jednym z rowerów treningowo zimowych system Shimano Octalink II . Kupiłem nowy wkład od Ultegry (cieszyły się dobrą opinią i relatywnie drogie) na którym przejechałem max.8 tyś. km. (w cztery miesiące) i pojawił się nieoczekiwanie b. duży luz na łożyskach . Myślałem że dłużej wytrzyma , przynajmniej tyle co stary.
Zastanawiam się czy jest to wina starego zleżałego smaru i braku smarowania - są to już nie produkowane modele . Jak Ktoś się uprze na siłę to można nowy rozebrać i przesmarować (rozebrałem stary i złożyłem ale fabrycznie są nierozbieralne).
Wpadłem na inny prostszy pomysł , przewiercenie korpusu stalowego na środku wkładu i zalanie olejem przekładniowym ( mieszanka oleju ze smarem stałym) ułożyskowania od środka i zaklejenie otworu.
Sposób smarowania jak w skrzyni biegów .
Proszę o ewentualne opinie i sugestie .