Skocz do zawartości


Zdjęcie

Samoprzylepne Łatki Winylowe Do Uszkodzonych Opon Dętkowych


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 13 kwiecień 2019 - 16:42

Czy naprawialiście uszkodzone opony  samoprzylepnymi łatkami Park Tool TB-2 

Mam przeciętą nową wyczynową oponę szosową na wylot  , według producenta załatwią sprawę i nadają się również na wysokie ciśnienia .

A jak jest w rzeczywistości ?

opis producenta : Łatki samoprzylepne do opon TB-2

Uniwersalne łatki do szybkiej naprawy opony. Przydatne podczas większych uszkodzeń, przy których nie wystarczy tylko zmiana dętki np. duży kolec, przecięcie szkłem, czy pęknięcie ścianki bocznej opony. Szczególnie polecane na dalsze wyprawy w tereny oddalone od sklepow rwerowych.

 

( znalazłem  jeszcze uniwersalne taśmy winylowe do napraw )

 

Dziękuje za odpowiedzi



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 kwiecień 2019 - 16:54

Te latki nie sa do naprawiania, ewentualnie do awaryjnego zakrycia ciecia.
Wrzuc zdjecie tego przeciecia.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2019 - 16:55

Do doraźnego naprawienia opony na czas dojazdu do domu - super, choć tak naprawdę niewiele lepsze od kartki papieru złożonej na kilka razy.

 

Do trwałego naprawienia opony i pozostawienia na dłuższą metę - nie ma opcji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 03 sierpień 2019 - 19:40

Da radę uratować? Przecięcie na wylot. Pacjent - Vittoria Rubino Pro Control G.

 

Załączony plik  123.jpg   103,16 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  456.jpg   77,54 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  789.jpg   94,15 KB   17 Ilość pobrań



#5 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 03 sierpień 2019 - 22:11

Tak

https://forum.szajba...y-szosowe-kosz/

 

Ostatnio ( no jakieś 3 tys km wstecz) zrobiłem tak Schwalbe Smart Sama już z konkretnym rozcięciem na powierzchni styku z podłożem. Obecnie opona jest już do wyrzucenia ale to nie z powodu tego rozcięcia, tylko zrobił się już z niej kwadratowy slick i widać że ma już dość.

 

Spece Turbo jadą cały czas i jeszcze wiele przejadą.


  • CuoreRosso lubi to

CykloOpole !!! :)


#6 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 sierpień 2019 - 07:06

Stestuję i zdam relację jakoś. Dziękulski Stefan i Pozdro

#7 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2019 - 16:59

A więc tak.

Załatałem oponę od wewnątrz według receptury szajbajka z linku powyżej. Napompowałem dętkę (oczywiście nową) do 9 barów. Ale jak na to patrzę to nabieram, przyznacie, uzasadnionych wątpliwości...

 

Załączony plik  fuckk.jpg   81,12 KB   13 Ilość pobrań

 

Załączony plik  fukkkk.jpg   82,59 KB   10 Ilość pobrań



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 sierpień 2019 - 17:13

A pisałem ;)

 

Do doraźnego naprawienia opony na czas dojazdu do domu - super, choć tak naprawdę niewiele lepsze od kartki papieru złożonej na kilka razy.

 

Do trwałego naprawienia opony i pozostawienia na dłuższą metę - nie ma opcji.

 

 

Gdyby naprawienie opony było równie łatwe co naprawienie dętki, miałbyś dziesiątki producentów takich łatek. Wnioski pozostawiam Tobie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 19:03

A więc tak.

Załatałem oponę od wewnątrz według receptury szajbajka z linku powyżej. Napompowałem dętkę (oczywiście nową) do 9 barów. Ale jak na to patrzę to nabieram, przyznacie, uzasadnionych wątpliwości...

 

attachicon.gif fuckk.jpg

 

attachicon.gif fukkkk.jpg

Przy takim rozcięciu nieraz też widzę łatkę od zewnątrz, ostatni przypadek - wspomniany Smart Sam, rozcięcie takie samo, bez łatki  wychodziła dętka i praktycznie od razu bum, opona zrobiona, łatkę było widać , zajechałem ją do końca, obecnie to praktycznie slick, opona z łatką pompowana normalnie na 6 bar. Spec Turbo pro z 2-ma latkami który przejechał już tak 3 tys km pompowany jest na 8.

Ważne by latka była odpowiednio duża i miała kształt jak w moim temacie z szaja.

 

Pomysł jest sprawdzony na wielu różnych oponach w tym szosowych, ale jeżeli się boisz to wywal tą oponę do  kosza, to Twoje pieniądze,do niczego nie namawiam, podaje tylko sposób na poradzenie sobie z problemem.

 

A pisałem ;)

 

Do doraźnego naprawienia opony na czas dojazdu do domu - super, choć tak naprawdę niewiele lepsze od kartki papieru złożonej na kilka razy.

 

Do trwałego naprawienia opony i pozostawienia na dłuższą metę - nie ma opcji.

 

 

Gdyby naprawienie opony było równie łatwe co naprawienie dętki, miałbyś dziesiątki producentów takich łatek. Wnioski pozostawiam Tobie.

On pisze o moim sposobie, jako łatki używam odpowiednio obrobionego kawałka butelki PET, jest bardzo cienka i bardzo wytrzymała co oznacza, że i odporna na przebicia.

 

Na tym patencie przejechałem spoooro km.

 


CykloOpole !!! :)


#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 sierpień 2019 - 04:52

A potem jeździsz spoooro km na oponie sprężystej niczym młody kartofel, w dodatku ryzykując wystrzałem przy każdym najmniejszym naruszeniu opony. Co kto lubi.

 

Skoro tak podchodzisz do sprawy, nie lepiej od razu kupić Schwalbe Marathon Plus (albo chociaż Durano Plus) i cieszyć się bezawaryjnością?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 06 sierpień 2019 - 08:42

Przecież ta opona nadaje się tylko do kosza...



#12 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 06 sierpień 2019 - 10:48

A potem jeździsz spoooro km na oponie sprężystej niczym młody kartofel, w dodatku ryzykując wystrzałem przy każdym najmniejszym naruszeniu opony. Co kto lubi.

 

Skoro tak podchodzisz do sprawy, nie lepiej od razu kupić Schwalbe Marathon Plus (albo chociaż Durano Plus) i cieszyć się bezawaryjnością?

 Sprężystej?

 

Nawet bicia nie ma.

Nie wyczułem niczego , czy to była łatka w Smart Samie, gdzie stosowałem ciśnienia od 4-ch ( teren) do 6 barów na twarde szutry i ew asfalt.

 

A w szosie przy 8-miu barach, gdzie opona jest twarda jak kamień. PET jest elastyczny, daje się też formować w razie konieczności, normalnie pracuje, zero jakichkolwiek odczuć , że coś jest w oponie.

 

Tylko jak zawsze cokolwiek się robi trzeba myśleć przy tym, a nie na pałę wycinać kartofla z płaskiej części buteliki i potem zdziwko, że coś jest nie halo i że może to jeb..ć.

Do danej opony wybierałem taki fragment butelki, by właśnie nie trzeba było się bawić w formowanie, obrabiałem odpowiednio brzegi by te nie przecieły mi np bocznej ścianki opony, czy power tape`a, a w efekcie dętki.

Jak coś się dobrze zrobi to działa to jak powinno.

Tak jak wspomniałem to nie są pierwsze przypadki.

A tak na marginesie to te opony, które naprawiałem dostałem od ludzi , którzy - "Wyrzucam, sa jak nówki tylko ten no, chcesz się pobawić? " "Dawaj mam na to patent, zajadę je do końca". I tak jest.

 

Mam też i Durano Plusy  na jesienno zimowy syf, a i Smart Sam Plusy, obie też pod kątem UM, tak że spoko też znam tą bezawaryjność i spokój i pod tym względem.


CykloOpole !!! :)




Dodaj odpowiedź