Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Na Obręcz 25 Mm Wew


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1474 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 kwiecień 2019 - 17:15

Chciałbym od czasu do czasu przerabiać swojego 29era na coś na asfalt. Mam szerokie obręcze, 25 mm szerokości wewnętrznej. Jaką oponę slick użyć?

 

Z typowo szosowych znalazłem max 32mm (Continental ma sporo modeli). Potem są już opony gravelowe 35-42mm z minimalnym bieżnikiem (Schwalbe, Panaracer) i opony trekkingowe, typu Marathon (ciężkie).



#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2586 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 kwiecień 2019 - 20:45

Schwalbe Marathon Racer 35-622:  https://www.schwalbe...thon-racer.html - najlżejsza z maratonów

Schwalbe Kojak 35-622: https://www.schwalbe...ader/kojak.html

Michelin Wild Run'r Advanced Light: https://bike.micheli...-advanced-light


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 241 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:29

Przy schwalbe (przynajmniej w MTB i CX) należy się liczyć z tym, że często trafiają się egzemplarze o sporym biciu lub takie, które naprawdę ciężko równo osadzić w obręczy.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6703 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:40

Nieprawda. Na kilka tysięcy sprzedawanych opon rocznie reklamacji tego typu mamy kilkanaście. W dodatku odsetek ten jest nie większy niż w przypadku innych marek.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#5 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3690 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 16 kwiecień 2019 - 16:12

Z moich doświadczeń wynika, że dużo większe problemy z biciem opon ma np. Continental, przynajmniej wśród opon z serii Performance (produkowanych w Indiach czy Chinach). Większość Schwalbe jakie miałem były dobrze wykonane. Problem miałem tylko z szosową Stelvio Light, która najpierw dostała guza, a potem wybuchła w upalny dzień podczas jazdy. Na szczęście udało mi się zatrzymać bez wywrotki.

Miałem potem pewną niechęć do Schwalbe, ale kolejne opony przywróciły moje zaufanie do tej firmy i obecnie uważam je za jedne z najlepszych na rynku.

W dobrej cenie, jak za zwijane i z paskiem odblaskowym: https://allegro.pl/o...-622-7968306891



#6 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 241 postów

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:44

Nieprawda. Na kilka tysięcy sprzedawanych opon rocznie reklamacji tego typu mamy kilkanaście. W dodatku odsetek ten jest nie większy niż w przypadku innych marek.

 

Może miałem pecha, bo na 4 opony Schwalbe (przełajowe X-one oraz MTB RacingRalph) miałem problem z dwiema. MTB ostatecznie (po dłuuuugiej walce) udało się naprostować, z przełajową nic nie dało się zrobić. Kolega też miał podobny problem (nie pamiętam z jakim modelem) stąd też taka moja opinia. Może pech i na większą skalę się to nie potwierdza, ale ja się trochę zraziłem.



#7 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1474 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 16 kwiecień 2019 - 18:57

Chłopaki, nie ten temat.

 

Wracając do tematu, podobają mi się Kojaki 35mm. Pytanie czy nie będą zbyt wąskie na obręcz 25mm? Obawiam się też czy minimalne dla nich ciśnienie 4 bar nie będzie zbyt dużym dla kół mtb?



#8 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3690 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 16 kwiecień 2019 - 19:40

Zadziwiające jest, jak niskie opory toczenia mogą mieć szerokie, wysokie, prawie łyse opony mtb, jeśli karkas jest najwyższej jakości i użyje się odpowiedniej mieszanki gumy:  https://www.bicycler...-racesport-2015

Te opony biją na głowę Kojaki - nawet przy ciśnieniu 1.7 bar mają niższy opór toczenia niż Kojak przy ciśnieniu 6 bar: https://www.bicycler...albe-kojak-2017

Szkoda, że Speed King nie występuje w większej gamie szerokości i w tańszych wersjach Performance czy drutowych (oprócz 700x35, które mają jednak dodatkową wkładkę i są dość ciężkie).



#9 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 241 postów

Napisano 17 kwiecień 2019 - 09:07

Mega wyniki te speed king. Na drutowych pewnie opór były większy.



#10 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3690 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 28 kwiecień 2019 - 21:19

Rozmawiałem dzisiaj z Cezarym Zamaną w Janowie Lubelskim o tych oponach (Speed King), gdyż na nich przejechał (i wygrał, oczywiście poza konkursem) dystans 1/2 Pro (a trochę padało i było mokro). Mówił o ciśnieniu 1.6/1.8 bara (przód/tył, a może na odwrót).

https://www.mazoviam...ajdf=117#f2:152

Było stoisko Continentala i można było pomacać między innymi te opony. Są naprawdę lekkie i mięciutkie, super elastyczne boki. Gdyby nie ta cena. 

Jak kiedyś zmontuję 29er'a to je może kupię jako takie all-round'y, do aktualnych 26 cali mam już za dużo różnych opon.

Ja dzisiejszą Mazovię przejechałem, tak z ciekawości, na kapciach realnie po 800 g sztuka (https://allegro.pl/o...g-50-7765251951) i muszę przyznać, że na wyścigu masę opon dość boleśnie się wyczuwa, brak tego odejścia przy nagłych zrywach (np, w porównaniu do Race King 2.2 Performance, które ważą prawie pół kilo mniej na parze), choć tłumienie nierówności prawie jak w fatbike'u (też miałem tylko 1.6 bara).

 

P.S. To dla niedowiarków, którzy myślą że już tylko siedzę na forum szosa.org strasząc islamem w temacie "Ech, co to się robi na tym świecie" i przestałem jeździć na rowerze;-) .





Dodaj odpowiedź