Jump to content


Photo

Koła- przeplecenie na nowe szprychy


4 replies to this topic

#1 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 27 November 2010 - 10:51

Witam!
mam stare kółka szytkowe Mavic Monthelery Route/Maillard Pro 700 Team Issue/ jakieś szprychy nierdzewne 2.0. 32 otwory, szytka, lata 70-80'te nie należą one do lekkich, (3000g z wolnobiegiem i zaciskami)
obręcze i piasty są w porządku, natomiast szprychy zrobiły się mało sztywne , czuję, że koło zrobiło się miękkie
czy wymiana szprych da mi dużą różnicę w sztywnośći? czy może opłaca się zmieniać koła ( tego bym nie chciał ze względów finansowych)
chodzi mi o szprychy 2.0 mm, nierdzewne zaplot na 2x
W tylnym kole mam jedną szprychę po wymianie kilka lat temu, kiedy ją nacisnę i porównam z sąsiednią widzę różnicę.
Pytanie warsztatowe: czy do wymiany szprych w szytkowych kołach trzeba zrywać gumy z obręczy?
Czym najlepiej przesmarować starsze piasty (kulki) podczas serwisu?
pozdrawiam

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 27 November 2010 - 12:59

Witam!
mam stare kółka szytkowe Mavic Monthelery Route/Maillard Pro 700 Team Issue/ jakieś szprychy nierdzewne 2.0. 32 otwory, szytka, lata 70-80'te nie należą one do lekkich, (3000g z wolnobiegiem i zaciskami)
obręcze i piasty są w porządku, natomiast szprychy zrobiły się mało sztywne , czuję, że koło zrobiło się miękkie
czy wymiana szprych da mi dużą różnicę w sztywnośći? czy może opłaca się zmieniać koła ( tego bym nie chciał ze względów finansowych)
chodzi mi o szprychy 2.0 mm, nierdzewne zaplot na 2x
W tylnym kole mam jedną szprychę po wymianie kilka lat temu, kiedy ją nacisnę i porównam z sąsiednią widzę różnicę.
Pytanie warsztatowe: czy do wymiany szprych w szytkowych kołach trzeba zrywać gumy z obręczy?
Czym najlepiej przesmarować starsze piasty (kulki) podczas serwisu?
pozdrawiam


Nie widać kół to co napisać??

Koła wycentrować - ponaciągać szprychy i tyle
Jeśli nyple puszczą , jesli nie, to są zaśniedziałe i zrywasz szytke , wymieniasz nyple wszystkie jak leci już .

nasmarować warto oczywiscie jak jest sens dalej na takich kołach jeździć a to już serwis Ci powie co i jak.
Jakbyś zmieniał koła to teraz komplet w miare dobrych kółek to ok 300-350 zł do tego kaseta , lańcuch i jazda, na oponki i dętki oczywiście bo na szytki to zdrowo drożej może wyjsć nowe.

co do stanu kół jeśli sam nie znasz sie to niechh to jakiś warsztat powie co i jak.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 27 November 2010 - 15:23

Szprychy są zaśniedziałe, nie dało się ich wyczyścić wilgotną ściereczką. Nyple są dalej srebrne. Klej pod szytkami wygląda jak guma do żucia- czy tak powinno być? Da się odkleic kawałek szytki i wsadzic tam nypel. Czy potem trzeba znowu kleic, jeśli tylko nieznacznie z małą siłą odkleiłem szytkę od obręczy?
Obręcze mają (tył) 2 niewielkie wgniecenia z boku
Piasty- rozebrałem dzisiaj tył i po wyczyszczeniu kulek i wnętrza- wyglądała jak nowa. Musze ją tylko przesmarowac.
przód- nie wiem, kiedy był smarowany, ale koło kręci się jakieś 4 minuty, piasty są w stanie idealnym, kulki okrąglutkie.


http://zapodaj.net/b...89b5da.jpg.html
http://zapodaj.net/c...26a827.jpg.html
http://zapodaj.net/2...3ed821.jpg.html
http://zapodaj.net/3...afca29.jpg.html
http://zapodaj.net/a...82bc3b.jpg.html

#4 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 01 December 2010 - 23:43

kulki okrąglutkie

I tak lepiej kup nowe, i to nie byle jakiej jakości. Chyba, że nie zależy Tobie na tym, by długo służyły te piasty.
Cyngle się zawsze klei po oderwaniu, zeskoczenie podczas wirażu nie jest niczym przyjemnym.

#5 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 posts
  • SkądŁobez

Posted 14 December 2010 - 19:40

Jeśli nie możesz wyczyścić zaśniedziałych części to za ok 10 zł możesz zakupić specjalną pastę do czyszczenia metalowych elementów, jak np. k2 aluchrom. Pasta ta czyści oraz poleruje, a efekt jest bardzo skuteczny. Można ją stosować nie tylko na rzeczy aluminiowe, bo także na stal.

Wygląd jak w linku poniżej (ja nic nie sprzedaję)
http://motoallegro.p...62&apv_visits=1

Pozdrawiam



Reply to this topic