Koła- przeplecenie na nowe szprychy
#1
Posted 27 November 2010 - 10:51
mam stare kółka szytkowe Mavic Monthelery Route/Maillard Pro 700 Team Issue/ jakieś szprychy nierdzewne 2.0. 32 otwory, szytka, lata 70-80'te nie należą one do lekkich, (3000g z wolnobiegiem i zaciskami)
obręcze i piasty są w porządku, natomiast szprychy zrobiły się mało sztywne , czuję, że koło zrobiło się miękkie
czy wymiana szprych da mi dużą różnicę w sztywnośći? czy może opłaca się zmieniać koła ( tego bym nie chciał ze względów finansowych)
chodzi mi o szprychy 2.0 mm, nierdzewne zaplot na 2x
W tylnym kole mam jedną szprychę po wymianie kilka lat temu, kiedy ją nacisnę i porównam z sąsiednią widzę różnicę.
Pytanie warsztatowe: czy do wymiany szprych w szytkowych kołach trzeba zrywać gumy z obręczy?
Czym najlepiej przesmarować starsze piasty (kulki) podczas serwisu?
pozdrawiam
#2
Posted 27 November 2010 - 12:59
Witam!
mam stare kółka szytkowe Mavic Monthelery Route/Maillard Pro 700 Team Issue/ jakieś szprychy nierdzewne 2.0. 32 otwory, szytka, lata 70-80'te nie należą one do lekkich, (3000g z wolnobiegiem i zaciskami)
obręcze i piasty są w porządku, natomiast szprychy zrobiły się mało sztywne , czuję, że koło zrobiło się miękkie
czy wymiana szprych da mi dużą różnicę w sztywnośći? czy może opłaca się zmieniać koła ( tego bym nie chciał ze względów finansowych)
chodzi mi o szprychy 2.0 mm, nierdzewne zaplot na 2x
W tylnym kole mam jedną szprychę po wymianie kilka lat temu, kiedy ją nacisnę i porównam z sąsiednią widzę różnicę.
Pytanie warsztatowe: czy do wymiany szprych w szytkowych kołach trzeba zrywać gumy z obręczy?
Czym najlepiej przesmarować starsze piasty (kulki) podczas serwisu?
pozdrawiam
Nie widać kół to co napisać??
Koła wycentrować - ponaciągać szprychy i tyle
Jeśli nyple puszczą , jesli nie, to są zaśniedziałe i zrywasz szytke , wymieniasz nyple wszystkie jak leci już .
nasmarować warto oczywiscie jak jest sens dalej na takich kołach jeździć a to już serwis Ci powie co i jak.
Jakbyś zmieniał koła to teraz komplet w miare dobrych kółek to ok 300-350 zł do tego kaseta , lańcuch i jazda, na oponki i dętki oczywiście bo na szytki to zdrowo drożej może wyjsć nowe.
co do stanu kół jeśli sam nie znasz sie to niechh to jakiś warsztat powie co i jak.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Posted 27 November 2010 - 15:23
Obręcze mają (tył) 2 niewielkie wgniecenia z boku
Piasty- rozebrałem dzisiaj tył i po wyczyszczeniu kulek i wnętrza- wyglądała jak nowa. Musze ją tylko przesmarowac.
przód- nie wiem, kiedy był smarowany, ale koło kręci się jakieś 4 minuty, piasty są w stanie idealnym, kulki okrąglutkie.
http://zapodaj.net/b...89b5da.jpg.html
http://zapodaj.net/c...26a827.jpg.html
http://zapodaj.net/2...3ed821.jpg.html
http://zapodaj.net/3...afca29.jpg.html
http://zapodaj.net/a...82bc3b.jpg.html
#5
Posted 14 December 2010 - 19:40
Wygląd jak w linku poniżej (ja nic nie sprzedaję)
http://motoallegro.p...62&apv_visits=1
Pozdrawiam


