Skocz do zawartości


Zdjęcie

Notoryczne Pękanie Szprych

gravel szprychy pękanie koła obręcze naprawa

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 HodorHodor

HodorHodor
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 15 maj 2019 - 14:48

Cześć forum,

 

jeżdżę od początku roku na rowerze typu gravel postawionym na kołach Fulcrum Racing 700 DB. Styl jazdy raczej nieuważny. 70% asfalt, 30% wszystko inne, włącznie z kamieniami, tarką na szutrach, korzeniami w lesie. 

 

Po po 3500km mój bilans to już 3 pęknięte szprychy. 1. po 2000 km na gruzie, 2. po 3200 na gładkiej drodze, ale po szturowych odcinkach wcześniej tego dnia (z obciążeniem 5kg podsiodłówka), a 3. poszła podczas transportu pociągiem, kiedy ten sobie legitnie wisiał na wieszaku (też z podsiodłówką 5kg).

 

Za każdym razem pęka szprycha w tylnym kole. Oczywiście geometria się rozwala od razu, ale da się jechać bo hamulce tarczowe i duży prześwit.

 

Nie bez znaczenia jest to, że sam ważę około 100kg. Jeżdżę na 32 mm oponach.

 

Pytanie:

 

Czy to normalne? Czy mam się po prostu z tym pogodzić? Czy to wada koła? Nie było zaplatane przez mechanika, tylko przyszło takie jako nowe.

 

Jeśli normalne przy tych parametrach i stylu jazdy to jaki zestaw narzędzi polecacie do przyuczenia się i zabierania w dłuższe trasy (500+), kiedy niekoniecznie chce się szukać mechanika, a trzeba jechać dalej.

 

Dzięki forum!



#2 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 16 maj 2019 - 07:16

Pękanie szprych od tak się zdarza. Każda kolejna szprycha strzeliła ci po wymianie? Zakładam że nie jeździłeś bez szprych. To były różne szprychy, czy za każdym razem w tym samym miejscu? Być może jakaś wada fabryczna, jeżeli koła na gwarancji to bym się nie zastanawiał tylko oddał.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#3 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 16 maj 2019 - 08:58