Jump to content


Photo

Notoryczne Pękanie Szprych

gravel szprychy pękanie koła obręcze naprawa

9 replies to this topic

#1 HodorHodor

HodorHodor
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 15 May 2019 - 14:48

Cześć forum,

 

jeżdżę od początku roku na rowerze typu gravel postawionym na kołach Fulcrum Racing 700 DB. Styl jazdy raczej nieuważny. 70% asfalt, 30% wszystko inne, włącznie z kamieniami, tarką na szutrach, korzeniami w lesie. 

 

Po po 3500km mój bilans to już 3 pęknięte szprychy. 1. po 2000 km na gruzie, 2. po 3200 na gładkiej drodze, ale po szturowych odcinkach wcześniej tego dnia (z obciążeniem 5kg podsiodłówka), a 3. poszła podczas transportu pociągiem, kiedy ten sobie legitnie wisiał na wieszaku (też z podsiodłówką 5kg).

 

Za każdym razem pęka szprycha w tylnym kole. Oczywiście geometria się rozwala od razu, ale da się jechać bo hamulce tarczowe i duży prześwit.

 

Nie bez znaczenia jest to, że sam ważę około 100kg. Jeżdżę na 32 mm oponach.

 

Pytanie:

 

Czy to normalne? Czy mam się po prostu z tym pogodzić? Czy to wada koła? Nie było zaplatane przez mechanika, tylko przyszło takie jako nowe.

 

Jeśli normalne przy tych parametrach i stylu jazdy to jaki zestaw narzędzi polecacie do przyuczenia się i zabierania w dłuższe trasy (500+), kiedy niekoniecznie chce się szukać mechanika, a trzeba jechać dalej.

 

Dzięki forum!



#2 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 posts
  • SkądKT

Posted 16 May 2019 - 07:16

Pękanie szprych od tak się zdarza. Każda kolejna szprycha strzeliła ci po wymianie? Zakładam że nie jeździłeś bez szprych. To były różne szprychy, czy za każdym razem w tym samym miejscu? Być może jakaś wada fabryczna, jeżeli koła na gwarancji to bym się nie zastanawiał tylko oddał.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#3 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 16 May 2019 - 08:58

Masz nieprawidłowy naciąg szprych,wszystkie powinny byś naciągnięte z jednakowym naciągiem. Koło jest do poprawy.

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 16 May 2019 - 09:44

Od ktorej strony strzelaja szprzychy, od strony napedu, czy od tarczy?

 



#5 HodorHodor

HodorHodor
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 17 May 2019 - 09:30

Zawsze po pęknięciu szprychy wracałem możliwie szybko do mecha i zostawiałem koło do naprawy (mechanik nieprzypadkowy, z bardzo dobrymi recenzjami itd). Pęka zawsze w innym miejscu. Niestety nie pamiętam, nie sprawdziłem po której stronie.

 

Mechanik mi polecił wymianę szprych na wzmocnione, niecieniowane. Cała akcja około 100 zł. Pewnie się na to zdecyduję. Plus na dziury, szutry itd raczej na grubszych oponach tylko.



#6 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 546 posts
  • SkądSANOK

Posted 17 May 2019 - 10:20

Ja miałem podobnie tyle że w rowerze mtb ,pomogła zmiana serwisu.



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 17 May 2019 - 13:25

Tu zmiana serwisu raczej nic nie pomoze.

Co moge poradzic, to przestan hamowac tylnym kolem ;) Od strony tarczy jest tam tylko 8 szprych. Przypuszczam, ze to wlasnie od tej strony strzelaja szprychy. Przynajmniej zacznij w glownej mierze angazowac przedni hamulec, tam zaplot jest odwrotny i po stronie tarczy jest 16 szprych. Ogolnie zaplot 2:1 pod tarcze to bardzo slaby pomysl.

 



#8 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 17 May 2019 - 14:10

100kg zawodnik + 10kg rower czyli 110kg na kołach o 24 szprychach. Do tego zaplot 8/16. Wszystko w temacie. Szprychy będą strzelały co byś nie zrobił. Jesteś za ciężki na te koła


  • Arni likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#9 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 17 May 2019 - 16:30

Ty tak nie gadaj, bo za chwilę odezwą się wyznawcy, że przecież koła mają limit wagowy do 109kg. A że małym druczkiem jest dopisane pewne zdanie...



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 May 2019 - 16:54

Mechanik mi polecił wymianę szprych na wzmocnione, niecieniowane. Cała akcja około 100 zł. Pewnie się na to zdecyduję. 

A jakie konkretnie są tam szprychy fabrycznie?

Domyślam się, że pękanie miało miejsce przy główce, ewentualnie na gwincie nypla. Jeszcze nie widziałem szprychy pękniętej na środku. Cieniowana sekcja w pewnym sensie zapobiega nawet pękaniu szprych.

Dla cięższych osób lub turystyki z sakwami są takie szprychy jak Sapim Force (podwójnie cieniowane 2.2-1.8-2.0) czy Strong (pojedynczo cieniowane 2.3-2.0), albo DT  Alpine (pojedynczo cieniowane 2.34-2.0) i Alpine 3 (podwójnie cieniowane 2.34-1.8-2.0). 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: gravel, szprychy, pękanie, koła, obręcze, naprawa