Jump to content


Photo

Popękany Lakier - Nowy Propel


25 replies to this topic

#1 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 06:11

Witam kilka dni temu nabyłem nowy rower, wczoraj gdy chciałem ustawić sztycę, moim oczom ukazało się coś takiego. Czy podlega to reklamacji? Rower nigdzie nie był uderzony. Jedynie nie jestem w stanie określić czy było to od początku czy zrobiło się później. e4475ad0837d756dmed.jpg

#2 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 28 May 2019 - 10:36

Może za mocno dokręcona śruba zaciskowa sztycy?



#3 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 10:49

Raczej nie ma możliwości, dokręcane było kluczem dynamometrycznym i to w serwisie, a nawet tam jest szpara między sztycą a rama.

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 28 May 2019 - 11:00

Tu akurat jest malo istotne czy tak bylo, czy zrobilo sie po czasie. Wazne ze cos takiego nie powinno zrobic sie wogole.
Moim zdaniem jest to tylko lakier, niemniej jak ma cie to draznic, to reklamuj. Pytanie czy chcesz pozbyc sie roweru na zapewne dlugie tygodnie, czy np nie lepiej poczekac z reklamacja do konca sezonu.

#5 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 posts

Posted 28 May 2019 - 11:18

Ewentualnie negocjuj rabacik.



#6 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 11:38

Od to, poczekam będę obserwować do końca sezonu ;) nie wyobrażam sobie zostać miesiąc bez roweru.

#7 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 360 posts

Posted 28 May 2019 - 15:10

Miesiąc to o ile rama będzie w europie... bo jeśli by takowej nie było to ściągali by z Taiwanu... a tu oczekiwanie do 3-cy... niestety

 

Pozdrawiam



#8 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 16:05

W to nie ma jakiś zasad? No 30 dni??

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 May 2019 - 16:15

Czas jest określony na rozpatrzenie reklamacji. Termin na wykonanie świadczenia nie jest ustalony ustawowo (bo i w jaki sposób Twój sprzedawca ma Tobie sprowadzić ramę w 30 dni, kiedy sama podróż z Tajwanu trwa ok. 39 dni plus kilka dni na formalności?).

 

Lepsze wieści są takie, że z dużym prawdopodobieństwem będziesz mógł jeździć na rowerze aż do momentu wymiany. Dopiero po sprowadzeniu nowego egzemplarza możesz zostać poproszony o odstawienie roweru do serwisu na kilka dni.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 16:44

O ile mam nadzieję uznają to na gwarancję, ale tak czy siak na lakier jest rok. Więc najbezpieczniej chyba poczekać do listopada. O ile nic się nie przytrafi. Bo tak czy siak pewnie na kilka tyg. rower pójdzie na ekspertyzę.I wątpliwe czy odeślą go spowrotem? Może w ramach rekompensaty przyślą wersje sl :D

#11 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 28 May 2019 - 17:31

W moim przypadku Canyon rozpatrzył reklamację na podstawie zdjęć. Nikt tej ramy w PL nie będzie poddawał ekspertyzie. Co najwyżej uznają, że przyczyniłeś się do powstania uszkodzenia. Dla mnie ono wygląda tak jakby „ktoś” przyłożył siłę w miejscu spękania - na to też wskazuje obtarcie na rancie mocowania zacisku. Na Twoim miejscu bym nie czekał i zgłosił reklamację (sprawdź warunki reklamacji Gianta, bo w ramach rękojmi masz lepsze umocowanie jako konsument przez pierwsze 6 miesięcy od zakupu - ciężar dowodu o przyczynie uszkodzenia leży po stronie sprzedającego).

#12 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 28 May 2019 - 18:28

Ja bym nie czekał ani minuty z reklamacją.



#13 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 18:34

Kwestia czy opcja kilku tygodni bez roweru jest fajna... Kilku dniowy rower, a teraz będę czekać tyg.

#14 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 28 May 2019 - 18:40

Z góry przesądzasz o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Czy nie lepiej zadzwonić do Gianta i dowiedzieć się jak procesują zgłoszenie?

#15 dofik

dofik
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 May 2019 - 18:50

Dzwoniłem i wszystko kazali przez sklep załatwiać, w sklepie powiedzieli że nie są wstanie stwierdzic bo i tak muszą rower wysłać

#16 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 28 May 2019 - 21:02

A ja nie wiem, czego jeszcze tutaj oczekujesz, skoro zdanie i tak masz wyrobione + obadałeś już doskonale sytuację w sklepie. 


  • impa likes this

#17 Mateusz86

Mateusz86
  • Użytkownik
  • 19 posts
  • SkądPolice, Szczecin

Posted 31 May 2019 - 04:58

Ciekawe czy dostaniesz taką samą ramę, czy taką jaką akurat mają?

#18 Sloan

Sloan
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądWrocław

Posted 31 May 2019 - 07:21

W zeszłym roku na początku sierpnia oddawałem na gwarancje mojego Propela Advanced Pro 2 2017. Rama została odesłana do dystrybutora, po trochę ponad tygodniu przyszła decyzja, że wymienią mi ramę na nową. Niestety nie mieli podobnej ramy na miejscu, ściągali ją z Tajwanu. Była to rama z Propela Advanced Pro 0 2018, czekałem na nią 1,5 miesiąca czyli w sumie całość to 2 miesiące czekania na rower.



#19 Mateusz86

Mateusz86
  • Użytkownik
  • 19 posts
  • SkądPolice, Szczecin

Posted 31 May 2019 - 07:47

@Sloan miałeś rower katalogowo na 2017 rok, więc zrozumiałe że w 2018 już nie mieli ram z 2017.

Pewnie robią podobnie jak Scott, że na wymianę magazynują jedynie ramy w malowaniu z najwyższej wersji, dlatego dali ramę z modelu 0.

#20 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 31 May 2019 - 09:16

@Sloan miałeś rower katalogowo na 2017 rok, więc zrozumiałe że w 2018 już nie mieli ram z 2017.

Pewnie robią podobnie jak Scott, że na wymianę magazynują jedynie ramy w malowaniu z najwyższej wersji, dlatego dali ramę z modelu 0.

 

Firmy rozwiązują to różnie. Nigdzie nie ma takiego zapisu, ze rama musi być taka sama pod względem wersji czy koloru. Jeśli np. reklamowana rama była pod hamulce obręczowe, a obecnie jest produkowana wyłącznie pod hamulce tarczowe, to producent właśnie taką ma prawo zaproponować i to bez obowiązku uzbrojenia jej w odpowiedni osprzęt. Może też zaproponować ramę od zupełnie innego (najczęściej wyższego) modelu. Znam przypadek, że np. Trek wymieniał cały rower, a osoba reklamująca Emondę, zdecydowała się na Domane.w wyższej wersji wyposażenia.





Reply to this topic