Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem Z Przerzutką Tylną Na Najniższej Zębatce (Ultegra 6700) 10S


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 28 maj 2019 - 06:34

W skrócie.

 

Osprzęt ultegra. Manetka prawa ze starszego modelu ultegry (ale chyba nie ma to znaczenia)

Napęd 10 - rzędowy.

Koło tylne - i tutaj być może jest problem. Campa Zonda z bębenkiem na 11 s ale kompatybilny również z 10s. Należy dodać tylko podkładkę. 

 

No ale podkładka jest. Jak dobrze rozumiem na samym spodzie przy zakładaniu kasety się ją daje.

Przerzutki dokręcona (przymocowana) na maksa..

 

 

Próbowałem regulować kilka razy. Testowałem naciąganie linki (odpowiednie naprężenie) itp. Według poradników na yt

No i za każdym razem to samo.

Przerzutki chodzą płynnie ale niestety nie działa odpowiednio przełożenie na najmniejszej zębatce. Cały czas harczy. 

 

Dodam że wózek przerzutki próbowałem wychylić już maksymalnie w prawo ale nic to nie dało.

 

Tak więc jest jazda ale niestety po czasie pół roku jak się wszystko lekko rozlegulowało to cały napęd  z czystym naoliwionym łańuchem skrzypi że bez słuchawek to aż szkoda jechać (no lekko przesadzam)

 

Może źle założyłem podkładkę? Może więcej ich potrzebuje (nie dam sobie w ogóle głowy uciąc czy to jest orginalna z zestawu czy nie)

A może coś z przerzutką nie tak ? Krzywy hak - no raczej nie. Cały czas patrzę i sprawdzam i na moje oko jest ok.

 

//

kaseta 105 10s, z przodu tarcze rotora aero - tak podaje ale to chyba nie ma znaczenia również



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 maj 2019 - 10:31

Sprawdzałeś/regulowałeś odległość górnego kółka od kasety?

 

Kaseta jest świeża? Może po prostu ta konkretna koronka jest zużyta i dlatego głośniej chodzi?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 28 maj 2019 - 13:15

Czy hak jest prosty to najlepiej sprawdzić przy pomocy przyrządu do prostowania haka przerzutki.

U siebie też myślałem, że mam prosty hak w starej ramie i się bardzo zdziwiłem gdy sprawdzałem go przyrządem :)



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 maj 2019 - 14:59

Otóż to. Poza tym nierzadko zdarza się, że hak jest prosty, za to rama krzywa ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 28 maj 2019 - 18:12

Sprawdzałeś/regulowałeś odległość górnego kółka od kasety?

 

Kaseta jest świeża? Może po prostu ta konkretna koronka jest zużyta i dlatego głośniej chodzi?

 

Nie, Kasetę wstawiłem nową razem z łańcuchem.

 

Odległość górnego kółka od kasety. To w zasadzie jaka ma być ?? Nie pomyślałem akurat o tym natomiast ustawiłem gdzieś pomiędzy.

 

 

Czy hak jest prosty to najlepiej sprawdzić przy pomocy przyrządu do prostowania haka przerzutki.

U siebie też myślałem, że mam prosty hak w starej ramie i się bardzo zdziwiłem gdy sprawdzałem go przyrządem :)

 

A jak taki przyrząd wygląda?  Ja prostuje "przyrządem" ale jest to zwykły klucz imbusowy -)



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 maj 2019 - 18:15

Ja wiem, że prawdziwy facet nie splami honoru zajrzeniem do instrukcji obsługi ;) Ale czasami warto. Wszystko masz tam opisane włącznie z obrazkami.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 28 maj 2019 - 18:55

Ja mam taki przyrzad http://www.bitul.pl/...haka-przerzutki cenę podnieśli, za moj płaciłem 120 zł.
Jak dostałem nowa rame z hakiem to sprawdzałem czy hak nie jest krzywy i bylo ok.

#8 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 28 maj 2019 - 21:49

Ja mam taki przyrzad http://www.bitul.pl/...haka-przerzutki cenę podnieśli, za moj płaciłem 120 zł.
Jak dostałem nowa rame z hakiem to sprawdzałem czy hak nie jest krzywy i bylo ok.

no bez jaj żeby nie można było za darmo tego sprawdzić. 

 

Chyba nie potrzebuje aptekarskiej dokładności jakby było nie wiem co..



#9 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 29 maj 2019 - 08:14

Zawsze można wykonać o wiele tańszy prostownik haka przerzutki :) 2 pręty, kilka śrub, można znaleźć w necie jak to wykonać https://mslonik.pl/r...haka-przerzutki:D



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2019 - 10:03

no bez jaj żeby nie można było za darmo tego sprawdzić. 

 

Chyba nie potrzebuje aptekarskiej dokładności jakby było nie wiem co..

Zwykle jako wskaźnik wystarcza oś tylnego koła z gwintem M10x1 wkręcona w otwór haka przerzutki. Może być z nakręconym konusem płaską powierzchnią w stronę płaszczyzny haka. Drążone osie z dobrej stali są na tyle sztywne, że w wielu przypadkach można nawet użyć ich jako uchwyt do prostowania (zamiast klucza nastawnego). Oczywiście na własne ryzyko, bo dużo zależy od grubości i sztywności samego haka, jakości i precyzji gwintu itp., a także wyczucia w łapie no i dobrego oka.



#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 29 maj 2019 - 11:27

Zobacz czy nie masz śladów ogniw łańcucha na tym podtoczeniu poniżej zębów, między 11 a 12 trybem.  pozdr



#12 daihat

daihat
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 05 czerwiec 2019 - 03:14

Bazą do regulacji jest przecież ustawienie dolnego wychyłu  wózka (najmniejsza zębatka) przed przykręceniem/ naciągnięciem linki tak żeby łańcuch na kółkach wózka był równiutko z zębatką i chodził cicho. Śruba regulacyjna powinna mieć zapas w obu kierunkach żeby dało się to zrobić a jak się nie da to albo coś nie tak z hakiem/ wózkiem przerzutki, albo ta podkładka jakaś za cienka.

A jak zakres regulacji jest ok i po prostu hałasuje tylko ta zębatka (i piszesz że nowa kaseta i łańcuch) to jedyne co mi się jeszcze nasuwa to za długi łańcuch.

 

To jest świetny film o reg. tylnej przerzutki:

 



#13 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 05 czerwiec 2019 - 06:05

Zobacz czy nie masz śladów ogniw łańcucha na tym podtoczeniu poniżej zębów, między 11 a 12 trybem.  pozdr

ale jak ogniw łańcucha ? jak to ma wyglądać ? zwykły brud czy coś innego ?

 

@daihat

 

dzięki ale stosowałem się do wielu poradników podobnych , szajbajki nie szajbajki itp. Wózek został ustawiony przed regulacją równo  przed naciągniem linki. Łańuch jest dokładnie wymierzony wg kalkulatora też na 100% poprawnie.



#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 05 czerwiec 2019 - 09:35

Miałem przypadek, że ogniwa łańcucha terkotały na tym podtoczeniu i widać było ślady ogniw na tym podtoczeniu. Nie pamietam już co to był za łańcuch. Po zmianie łańcucha problem zniknął.  pozdr



#15 adamS

adamS
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 14 lipiec 2019 - 12:41

ten sam problem. Reguluje przezrzutke w ten sposob:

luzna linka, ustawiam zakres/wychyl na H. Łańcuch wchodzi na wszystkie biegi.

Następnie aby pod obciążeniem wszystko chodzi perfekt, kręcę baryłka (zwiększam napięcie linki), zeby osiagnać płynna zmianę biegów. Po wyregulowaniu nie jestem w stanie wrzucić najmniejszej zebatki 11z (czyli H).

 

Ktoś wie o co chodzi?

 

Shimano 105 11s, długi wozek, nowy lancuch....



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2019 - 19:53

Skoro łańcuch wchodzi na wszystkie biegi to po co kręcisz baryłką?
Która 105? 5800, 7000?
Śruba B właściwie pozycjonuje górne kółko?

#17 adamS

adamS
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 20:16

Poniewaz pod obciążeniem cuda się dzieją, przerzutki same skaczą po zębatce. Dopiero na napiętej lince (po odkreceniu barylki) jest stabilnie.

Ale bez 11 biegu....



#18 adamS

adamS
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 20:17

Przerzutka 105 5800 długi wozek. wydaje mi się że jest ok ze sruba B (prawie cała wykrecona co prawda)

 



#19 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 15 lipiec 2019 - 20:44

Popatrz na to, może pomoże.

 

https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY?t=172

 

Dodatkowo, poza wszystkim o czym pisali koledzy, pancerze,  linki nowe ?



#20 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2019 - 21:00

Poniewaz pod obciążeniem cuda się dzieją, przerzutki same skaczą po zębatce. Dopiero na napiętej lince (po odkreceniu barylki) jest stabilnie.
Ale bez 11 biegu....


Co znaczy przerzutki same skaczą po zębatce?
Przerzutka jest jedna, w jaki sposób skacze?
Żeby (spróbować) Ci pomóc musisz sensowniej opisać co się dzieje.
Jesli części są nowe, proste, luzów brak, przerzutka ma dobrze ustawiony odstęp od kasety to ze dwa obroty baryłką, od całkiem wkręconej, powodują po kliknięciu z 11 na 10 bieg zmianę biegu.
Jesli linka I pancerz są w bdb stanie. Im jest gorszy tym zmiana biegu wymaga większego pokręcenia baryłką co z kolei upośledza zrzucanie.



Dodaj odpowiedź