Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem Z Przerzutką Tylną Na Najniższej Zębatce (Ultegra 6700) 10S


26 odpowiedzi w tym temacie

#21 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 16 lipiec 2019 - 14:09

Skaczący pod obciążeniem łańcuch oznacza zdarte blaty albo nałożony nowy łańcuch na zbyt zajechaną starym kasetę. 

 

Mowa o przypadku skakania łańcucha tył-przód, po jednej zębatce. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#22 adamS

adamS
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 16 lipiec 2019 - 14:30

Skaczący pod obciążeniem łańcuch oznacza zdarte blaty albo nałożony nowy łańcuch na zbyt zajechaną starym kasetę. 

 

Mowa o przypadku skakania łańcucha tył-przód, po jednej zębatce. 

 

dokładnie. Założyłem nowy łańcuch. Nie pamiętam czy skacze tył-przód czy zeskakuje i zostaje.



#23 adamDi2

adamDi2
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 lipiec 2019 - 16:58

Czasami zdarza się że na najmniejszej koronce łańcuch opiera się o nakrętkę kasety! Sprawdz czy ktoś nie pomylił się i nie dał większej nakrętki niż ma być!

Do koronek 12 zębowych jest większa nakrętka a do 11 zębowych mniejsza.

 

Często się zdarza ten problem, zwłaszcza w używanych kasetach ludzie mylą te nakrętki i potem jest problem :-)



#24 adamS

adamS
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 30 lipiec 2019 - 06:13

Cześć

 

hak był krzywy, skrócono łańcuch. Wyregulowano.

Problem mam jeden. Na środkowej zębatce z tylu pod obciążeniem skacze łańcuch +-1. Jeszcze wydaje mi się że lekko podreguluje baryłą z tyłu i będzie git. 

 

Chyba że macie inne propozycje ?



#25 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 20:34

Czasami zdarza się że na najmniejszej koronce łańcuch opiera się o nakrętkę kasety! Sprawdz czy ktoś nie pomylił się i nie dał większej nakrętki niż ma być!

Do koronek 12 zębowych jest większa nakrętka a do 11 zębowych mniejsza.

 

Często się zdarza ten problem, zwłaszcza w używanych kasetach ludzie mylą te nakrętki i potem jest problem :-)

 

 

Jak można dać większa nakrętke ? Przecież kupując kasetę kupuję ją z nakrętką jakim cudem moge się pomylić , hę ??

 

Cześć

 

hak był krzywy, skrócono łańcuch. Wyregulowano.

Problem mam jeden. Na środkowej zębatce z tylu pod obciążeniem skacze łańcuch +-1. Jeszcze wydaje mi się że lekko podreguluje baryłą z tyłu i będzie git. 

 

Chyba że macie inne propozycje ?

 

Tutaj przy okazji. Możecie dać jakieś zdjęcie względem czego dokładnie i jak mam sprawdzić czy hak przerzutki mam prosty czy krzywy.

Nurtuje mnie to od dawien dawna i nigdy nie mogę tego dociec mimo wielu filmom na YT



#26 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2019 - 20:40

Względem Twojego oka :)
Gdy wózek masz prostopadłe do ziemi (blat plus środek kasety) widać czy jest odchył od pionu. Pozostaje dobrze się przyjrzeć czy hak, przerzutka czy obie rzeczy są krzywe. Niewielką krzywiznę haka czasem trudno sprawdzić bez dedykowanego narzędzia dobrej jakości.
Hak może być też przekrecony na zewnątrz lub do wewnątrz co widać gdy łańcuch jest na małej tarczy korby i małej koronce kasety- wózek przerzutki jest równolegle do ziemi patrząc z góry da się to zauważyć. Jest też szansa że również przerzutka jest krzywa w tej płaszczyźnie.

#27 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 sierpień 2019 - 07:37

Sprawa jest prosta: oba kółka przerzutki i koronka powinny być w jednej linii. Ponieważ najbardziej widać to na największej koronce, najlepiej jest wrzucić łańcuch na duża-duża i wtedy sprawdzać, czy wszystko jest w jednej linii.

 

Sprawdzanie samego haka jest bez sensu, bo rama może być skrzywiona (czy to w transporcie, czy podczas wypadku, który wyłamał poprzedni hak). Mało tego, umyślne skrzywienie nowego haka może zniwelować ten problem i przywrócić poprawne ustawienie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź