Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zuzycie Obreczy Karbon


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 28 maj 2019 - 18:09

witam

pomozcie w ocenie zuzycia obreczy w kolach jagu.Mianowicie sa takie paski jakby bezbarwnego lakieru a w innych miejscach widac czysty karbon.Czy to znaczy ze juz obrecz jest zuzyta?

 

https://zapodaj.net/...75791b.jpg.html

 

https://zapodaj.net/...84c9a7.jpg.html

 

 



#2 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 maj 2019 - 22:04

Ponieważ nie ma idealnie centrycznych kół, więc miejscami lakier się starł, w innych jeszcze nie. Patrząc na zdjęcie, wygląda to jeszcze całkiem dobrze.  pozdr



#3 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 29 maj 2019 - 01:23

Czyli lakier/powloka z powierzchni hamowania moze tak sie zetrzeć?lekki rowek pod palcem jest wyczuwalny

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 maj 2019 - 04:28

Lakier nie jest elementem strukturalnym, więc takie zużycie nie rzutuje na wytrzymałość kół. Dopiero stopniowe zużywanie się samego karbonu jest problematyczne.

 

BTW: Po co pytać na forum, kiedy producent jest firmą polską i wystarczy do niej napisać maila po polsku, żeby otrzymać klarowną odpowiedź?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 maj 2019 - 19:10

Producent akurat jest od nas w odległości kilku tyś. km, raczej trudno o szybki kontakt tym bardziej, że nie wiemy nawet kto te obręcze wyprodukował. Jagu to tylko... no właśnie, zaplatacze czy ściagaja takie gotowce?



#6 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 29 maj 2019 - 21:46

Producent akurat jest od nas w odległości kilku tyś. km, raczej trudno o szybki kontakt tym bardziej, że nie wiemy nawet kto te obręcze wyprodukował. Jagu to tylko... no właśnie, zaplatacze czy ściagaja takie gotowce?

 

Z opowieści miejskich wiem tylko, że jagu miał obręcze z tajwanu.

Nie mam tylko pewności czy w tym miejscu ma być tylko lakier czy żywica.

Od siebie mogę tylko polecić Corima i HED. W tych przypadkach mam porównanie z OEMami i co by nie mówić, widać różnice w jakości.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 maj 2019 - 21:55

Pytaj, mimo ze tylko sprzedaja ale powinni wiedziec co sprzedaja.
Z drugiej strony jak to jest lakier na powierzchni haujacej, to troche biednie.
  • thomasz lubi to

#8 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 30 maj 2019 - 06:52

powiedziano mi ze mogly zostac przypalone,i ze jak nie jest wypukla to mozna jezdzic



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 maj 2019 - 08:35

Karbon przegrzany będzie się rozwarstwiał. Tu wygląda wszystko ok. Pracowałem parę lat w laminatach, mam blade pojęcie chociaż się trochę zmieniło. Zasady się nie zmieniły.  pozdr



#10 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 31 maj 2019 - 23:11

Czołem, podłącze się w takim razie do tematu.
Co powiecie na delikatny ubytek na powierzchni hamującej? Koła to Vision Metron, dzisiaj zauważyłem, że jest ubytek w jednym miejscu... Będzie coś z tego?

 

a20190601-000155.jpg

 

a20190601-000244.jpg



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 czerwiec 2019 - 09:14

Może. Brud się może zbierać. Do tego szansa szarpania klocka i/lub szarpania krawędzi tego wyszczerbienia.

#12 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 czerwiec 2019 - 11:09

Wyczyść, odtłuść, wypełnij żywicą epoksydową, nadmiar przeszlifuj delikatnie papierem 800-100 na mokro.  pozdr


  • mikroos lubi to

#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 czerwiec 2019 - 16:36

Pomysł dobry, ale czy to nie jest tylko przedłużenie agonii? Za xx km może pojawić się podobne wyszczerbienie w innym miejscu i co w tedy? Łatać? Ja bym naprawił i sprzedawał.



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 czerwiec 2019 - 16:51

A po co sprzedać za ułamek ceny coś, co jeszcze długo posłuży?

 

Dobrze dobrana i nałożona żywica stworzy z obecną powierzchnią idealną płaszczyznę, koło będzie służyło jak nowe.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 czerwiec 2019 - 17:01

Rozumiem, ze nie ma gwarancji?
Jakich uzywales klockow?
Ja tez potraktowal bym to zywica i zaczal powoli przymierzac sie do nowych kol ;)

#16 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 01 czerwiec 2019 - 18:54

Dzięki za porady :) Koła oczywiście już bez gwarancji więc zdecydowanie spróbuje je uratować samodzielnie i jeszcze trochę pojeździć. Klocki zawsze Swissstop Black Prince ale przyznaje, że ostatnia para była w stanie agonalnym. Dodatkowo jazda po szutrze w deszczu zapewne mogła się przyczynić do powyższej sytuacji... No krótko mówiąc, kół nie oszczędzałem ostatnio i mam za swoje.



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 czerwiec 2019 - 21:34

Najważniejsze, żeby nie była uszkodzona struktura karbonu. Po wypełnieniu żywicą, zobaczysz co pokaze czas.  pozdr


  • piotrkol lubi to



Dodaj odpowiedź