Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Endurance


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 06 czerwiec 2019 - 16:24

Witam,

 

w związku z tym, że zdecydowałem się na bikefitting pod kątem dobru ramy/roweru, którego jednym z celów jest wyeliminowanie bólu nadgarstków i drętwienia krocza proszę o informację na temat wyboru pomiędzy tymi dwoma modelami:
 
1. Trek Domane ALR 5 Disc
https://katalog.bike...mane_alr_5_disc
 
dostępny za 6900 zł
 
2. Trek Domane AL 5

https://www.trekbike...orCode=greydark

 dostępny za ok. 5000 zł

Mile widziane wszelkie opinie. Czy ma sens dopłacać do tarczówek i systemu IsoSpeed? Może ktoś posiada któryś z tych modeli? Szczególnie interesuje mnie Wasze zdanie nt. ALR 5, który jest wskazywany przez fittera w pierwszej kolejności.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2019 - 13:03

Jeśli chcesz kupić któryś z tych Treków to pomyśl o inwestycji w koła.
Żywotność obręczy pod hamulce obręczowe jest marna, piasty w najniższych modelach bardzo marne.
W kołach wersji pod tarczę bębenek jest podatny na gnicie.

Jeśli chcesz albo musisz je zatrzymać oddaj do sensownego centrowania i przeserwisuj przed pierwszym użyciem.

Inne rzeczy:
- dolne łożysko sterów to nietypowe 51 mm, dość kosztowne (oferowane przez Treka to grubo ponad 100 zł). Warto je regularnie smarować.
- hak przerzutki- do sprawdzenia przy zakupie. Lubi być wygięty i jest też dość miękki.
- opony R1 - ciężkie kartoflaki
- fabryczne pancerze Lex SL- mogą upośledzać kulturę zmiany biegów.

Czy iso speed działa?
Jeździłem 3 lata na Domane 4.5, karbon, z karbonową sztycą. Równocześnie na Madone oraz na chińskim karbonie ze sztycą alu 31.6mm. Najlepsze "wybieranie dziur" oferował Madone, Chinczyk i Domane na podobnym poziomie.
Na mnie iso wrażenia nie zrobiło.
Rama z widelcem w przypadku ramy alu może ważyć w okolicach 2 kilogramów.
W moim odczuciu Domane jest "mułowaty", Domane i Madone miałem w tym samym rozmiarze, Domane na dużo lepszych komponentach.

#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 07 czerwiec 2019 - 17:17

Inne rzeczy:
- dolne łożysko sterów to nietypowe 51 mm, dość kosztowne (oferowane przez Treka to grubo ponad 100 zł). Warto je regularnie smarować.
- hak przerzutki- do sprawdzenia przy zakupie. Lubi być wygięty i jest też dość miękki.

 

Modelu Domane AL 5 chyba nie dotyczy problem z dolnym łożyskiem, bo według specyfikacji obydwa to 1 1/8 cala czyli rura sterowa nie jest tapered. Trochę to krok wstecz jak i to, że ten rower to niezły kloc, bo waży tyle samo co wersja na "tarczówkach". Pewnie z powodu innego (cięższego) stopu aluminium, którego użyto do produkcji ramy.

Swoją drogą, jako zadowolony, do tej pory, użytkownik roweru zbudowanego na ramie Emonda ALR zmartwiłem się trochę tymi łożyskami. W Emondzie Trek też zastosował ten nietypowy rozmiar?

Z tych dwóch rowerów brałbym ten z tarczami. Lepsza rama, no i odchodzi problem wymiany po jakimś czasie obręczy. Jeśli jeździ się nie tylko w słoneczną pogodę i przy okazji lubi pojeździć po górach to tarcze będą chyba lepszym rozwiązaniem. Ale w się nie znam, bo nigdy nie miałem jeszcze roweru z tarczówkami  :) Na pewno jednak kolejny rower, który zbuduję, w takie hamulce będzie wyposażony  :)



#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2019 - 18:06

Jeśli główka jest taperowana po trekowemu i jest to rower szosowy to dolne łożysko jest o średnicy 51 mm.
To nie jest problem, wystarczy je serwisować i będzie działać bardzo długo.

#5 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2019 - 18:40

Wy się tu Panowie produkujecie w kwestiach technicznych, a kolega ex_lemon, co kilka dni zakłada nowy temat, gdzie jest już praktycznie "zdecydowany" na konkretny rower i prosi o rady. Z tego co pamiętam, dopiero co był to B'twin Ultra 900 AF, w innym temacie był już "zdecydowany" na Treka Emondę. Natomiast teraz widzę kolejny temat, gdzie na tapecie jest Trek Damone...

 

Wy się tu Panowie produkujecie w kwestiach technicznych, a kolega ex_lemon, co kilka dni zakłada nowy temat, gdzie jest już praktycznie "zdecydowany" na konkretny rower i prosi o rady. Z tego co pamiętam, dopiero co był to B'twin Ultra 900 AF, w innym temacie był już "zdecydowany" na Treka Emondę. Natomiast teraz widzę kolejny temat, gdzie na tapecie jest Trek Domane...



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2019 - 20:17

Może to sprowokuje go do wyboru kolejnych opcji :)

#7 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 07 czerwiec 2019 - 22:04

Owszem miałem założony wcześniej jeden temat, ale zmieniła się koncepcja i poprosiłem moderatora o jego usunięcie. W związku z tym, że jestem pomiędzy rozmiarami i miałem wcześniej jakieś problemy z bólem nadgarstków i drętwienia różnych części ciała zdecydowałem się na fitting. Fachowiec, który go będzie wykonywał polecił mi jeden rower, ja zaś zaproponowałem drugi i stąd pojawił się ten temat. Jeśli kolega Omen nie ma nic więcej do dodania to proszę się nie udzielać. Nie każdy jest alfą i omegą w dziedzinie kolarstwa jak kolega. Moderator czuwa i nie widział problemu w kwestii skasowania poprzedniego i założenia nowego tematu.

 

Dziękuję kolego Tobo za fachowy opis podanych przeze mnie modeli. Prawdopodobnie jeden z nich kupię. Fitting mam we wtorek. Koła zostaną na pewno, więc poproszę przed zakupem o ich serwis pod kątem centrowania. Hak przerzutki sprawdzę, a o łożysko sterów zapytam.

 

Opony 32C wydają mi się za duże jak na szosę, ale rozumiem, że biorąc pod uwagę moje wcześniejsze bóle komfort będzie większy, jednak nie wiem czy nie wymieniłbym ich jednak na 28C. Czy ta różnica będzie bardzo odczuwalna? Jeździł ktoś na 32C? Czy opory toczenia będą dużo większe niż na 28C?

 

Swoją drogą rower za wyjściowe, katalogowe 7999 zł waży tyle, co btwin za 3400 zł.. Czemu on jest taki ciężki?

 

Emonda bardzo mi się podobała, ale fitter stwierdził, że z moim skrzywieniem (kifoza) odpada, bo będę się jeszcze bardziej garbił.

 

 



#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 06:32

Waży tyle bo rama, widelec, koła, opony są ciężkie.

#9 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 08 czerwiec 2019 - 11:07

Bo w treku kilka tyś więcej nie płaci się za mniejszą wagę, tylko za markę.



#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 11:28

Żeby pisać o odczuciach z używania opon 28 I 32c trzeba wiedzieć które proponujesz. Realny rozmiar często odbiega od podanego. Może się okazać że dana 32c jest węższa niż podaje producent a 28c szersza.
Jako takie porównanie można zrobić w ramach jednego modelu.

#11 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 12:11

Bo w treku kilka tyś więcej nie płaci się za mniejszą wagę, tylko za markę.

Bzdura jeżeli chodzi o ramy tej firmy



#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 13:56

W przypadku Treka płaci się za obsługę gwarancyjną, bardzo przydatną w przypadku ich ram karbonowych :)

#13 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 18:25

W przypadku ram Treka płaci się za innowacyjne materiały, trwałość, porządne wykonanie, dobry lakier i dożywotnią gwarancję.



#14 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 18:31

W przypadku ram Treka płaci się za innowacyjne materiały, trwałość, porządne wykonanie, dobry lakier i dożywotnią gwarancję.

 

Masz na myśli również trwałość gniazd suportu BB90? Pamiętam Twoje wcześniejsze wpisy i jeden z głównych powodów, dlaczego nie zdecydowałeś się ponownie na karbonową ramę Treka...



#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 18:40

Masz na myśli również trwałość gniazd suportu BB90? Pamiętam Twoje wcześniejsze wpisy i jeden z głównych powodów, dlaczego nie zdecydowałeś się ponownie na karbonową ramę Treka...

I właśnie głównie z tego powodu nie kupiłem Treka: oni idą za ogólnym trendem - ( prawie ) wszyscy umieszczają łożyska w ramie. Mi to nie pasuje, poza tym potrzebowałem ramę pod campę, a połączenie campy z Trekiem niespecjalnie wygląda i pasuje. Niemniej uważam, że poza tym ta firma robi dobre, solidne rzeczy. Pisze to z perspektywy wieloletniego używania trzech różnych ram tej marki.



#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 czerwiec 2019 - 20:25

Z paru producentow, ktorzy stosowali patent bezposredniego osadzania lozysk w ramie, z tego co sie orientuje, Trek jest jedyny na rynku stosujac ten malo szczesliwy pomysl. Nawet prekursor nowych standardow muf suportowych, Cannondale ze swoim BB30, juz jakis czas temu odszedl od tego rozwiazania. Chociaz ostatnio Trek zapowiedzial, ze bedzie przechodzic na T47, co swoja droga nie jest zlotym srodkiem. Do tego poprzez swoj pomysl na mufe na dzien dobry powiedzieli NIE nowoczesniejszym, lzejszym korbom z 30mm oskami. Nie wiem co masz na mysli piszac o materialach, o trwalosci, wykonaniu i lakierze nie wypowiadam sie, nie mialem do czynienia. Duzym plusem na pewno jest gwarancja i to jak ja honoruja.

#17 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 20:40

Pisząc o materiałach mam na myśli ich ramy alu Emondy ważące ok. 1100 - 1200 gram, a nie deklaruje się przy nich max. wagi użytkownika ( ew. gdzieś czytałem, że jest to 120 kg ). Uzyskanie tak lekkiej wagi wymagało stworzenia jakiś nowych stopów alu, samym cieniowaniem nie osiągnęli by takiej wagi, przy jednoczesnej dobrej sztywności i wytrzymałości. Moja rama Treka sprzed dekady waży ok. 1500 g, a wtedy był to bardzo dobry wynik.



#18 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 20:58

Pisząc o materiałach mam na myśli ich ramy alu Emondy ważące ok. 1100 - 1200 gram, a nie deklaruje się przy nich max. wagi użytkownika ( ew. gdzieś czytałem, że jest to 120 kg ). Uzyskanie tak lekkiej wagi wymagało stworzenia jakiś nowych stopów alu, samym cieniowaniem nie osiągnęli by takiej wagi, przy jednoczesnej dobrej sztywności i wytrzymałości.

 

Problem w tym, że nawet w najwyższym modelu Emondy ALR5 2019 z hamulcami obręczowymi, zastosowano aluminiową rurę sterową, a więc niewielki zysk z tej niskiej wagi ramy...

Co ciekawe, to wszystkie modele z hamulcami tarczowymi, mają już karbonową rurę sterową, podobnie jak sama rama pod oba typy hamulców, ale sprzedawana osobno (za jedyne 4 tys.)...



#19 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 21:10

Tłumienie przez karbonową rurę sterową jest niewielkie i nawet wolałbym sterówkę alu ze względu na trwałość. Pytanie, czy cztery tysiące za dobrą, trwałą i lekką ramę to dużo?



#20 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 21:45

Chociaż ostatnio Trek zapowiedział, że będzie przechodzić na T47, co swoją drogą nie jest złotym środkiem.

 

Bardzo mnie zaciekawiłeś informacją o T47. Nie słyszałem o tym wcześniej.





Dodaj odpowiedź