Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mostek 17 Stopni - Czy Różnica Jest Bardzo Odczuwalna ?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 11 czerwiec 2019 - 06:02

Zamówiłem własnie mostek w ciemno -> 80 mm , 17 stopni.

 

No cóż jak sprawdzać to sprawdzać.

 

Generalnie miałem mostki raczej 6 stopni dlugosc 100, 90 no ale teraz stwierdziłem że zobaczę inny.

 

Czy różnica może być naprawdę duża ?

 

Generalnie pozycja jest już całkiem niezła ale jeszcze chyba nie to.

Czuje że czasami ciężko mi podnosić głowę nad drogę i patrzyć w kierunku jazdy ? o czym to świadczy ?

 

(rama jest ciut za duża ale ustawienie już raczej prawie dobre)

 

Czy teraz tym krótszym mostkiem oraz stopniem 17 stopni przypadkiem nie pogorszę sytuacji ?

 

 

Wiem wiem , pewnie tych tematów było tyle że głowa mała. No ale tak to jest jak się ma jak sprawdzić tych mostków raz dwa w sklepie lub na fittingu..

 

PozdQ



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 czerwiec 2019 - 09:13

-17 vs -6 to ok. 1cm kierownica w dół lub w górę.



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 czerwiec 2019 - 12:46

Jak miales 90mm mostek na -6, po zalozeniu 80mm na -17, bedziesz mial krocej o 9mm i nizej o 17mm.

Jak miales na plus i 17 tez zalozysz na plus to bedzie krocej o 16mm I wyzej o 9mm.

 

Tu sie mozna pobawic mostkami

 

http://www.yojimg.ne..._tools/stem.php



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 czerwiec 2019 - 15:08

Fajny ten kalkulator. Zdziwiłem się, bo obniżenie -17 vs -10 dla 120mm dało az 15mm różnicy. Sporo.



#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 czerwiec 2019 - 20:54

Dokładnie tego kalkulatora używałem przed kupnem kolejnej szosy żeby dobrać kokpit (mostek i ilość podkładek). Sprawdził się doskonale, bo jednak kąt główki ramy wprowadza trochę zamieszania do wyników.

#6 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:50

Jak miales 90mm mostek na -6, po zalozeniu 80mm na -17, bedziesz mial krocej o 9mm i nizej o 17mm.

Jak miales na plus i 17 tez zalozysz na plus to bedzie krocej o 16mm I wyzej o 9mm.

 

Tu sie mozna pobawic mostkami

 

http://www.yojimg.ne..._tools/stem.php

 

Dzięki .

 

A generalnie jest coś podobnego lub jakieś porównanie jak właściwie powinna wygląć sylwetka kolarza nad kierownicą w górnym chwycie, w chwycie środkowym oraz w chwycie na dole ?

 

czy są jakieś wytyczne ? Chce sobie przed lustrem poustawiać to i dobrze byłoby mieć porówananie jakie w zasadzie kąty będą optymalne lub bliskie optymalnego



#7 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 17:00

Optymalna sylwetka jest taka na jaką plecy i kark pozwalają. ;)
Ktoś, kiedyś wrzucał, że w dolnym chwycie gdy trzymasz dropy z przodu tak jakbyś hamował/zmieniał biegi to przedramiona poziomo, ramiona pionowo, a korpus jak najniżej plecy pozwolą. W takim układzie masz najlepszą aerodynamikę i dobrze dobrany rower.



Dodaj odpowiedź