Problem jest tego typu, że na sterach jest albo luz albo za duży opór przy ruszaniu kierownicą.
Rama chińska,sterówka karbonowa stery były w komplecie według opisu stery jak w temacie https://www.aliexpre....2d724c4dSbRguY
Od razu napiszę, że 2 serwisy , nie dały sobie rady ,więc to nie jest taka ''banalna sprawa'', oba uważają że jest coś nie tak
- pierwszy - do kitu ekspander (ale wymieniłem na dłuższy i nie ma różnicy)
- drugi, że być może coś z dolną bieżnią która jest na widelcu ( taka trochę badziewna ''przecięta'' )
A moim zdaniem tak na chłopski rozum (pojęcia o mechanice nie mam więc mogę pisać bzdury) może problem jest w tym , że górna część główki ramy jest ''niewymiarowa''
Wyciągnąłem łożysko , na nim jest znaczek : PO8 42*6,5*45 ( na dolnym P17 47*7*45)
Łożysko siedzi w górnym gnieździe główki ramy ale moim zdaniem, siedzi tam trochę za ,,luźno'' - w sensie można nim ciutkę ruszać .Jakby miało z milimetr, dwa większą średnicę zewnętrzną to myśłę, że byłoby OK.
( Srednica wewnętrzna tego gniazda w ramie to ponad ca 42,5 mm - czy nie powinno być 42 mm???
Nie wiem teraz jaka jest najlepsza opcja rozwiązania tego problemu
- wymiana tego łożyska na ,,szersze'' ale jak to jest system IS 42 to nie wydaje mi się żeby takie można było kupić. (po wpisaniu w necie 1 1/8 na 1 1/4 wyskakuje w tabelkach też IS 41 Standard Cane Creak , też do końca nie rozumiem o co chodzi to IS 41 czy is 42 ma byc)
- wymiana całych sterów może takich z dolną bieżnią nie przeciętą
- wymiana ekspandera na jakiś jeszcze lepszy , może całkowicie innej budowy ( mam ca taki dłuższy i krótszy https://static.absto...50mm-1-1-8.jpg )
-może wstępne wkręcenie ekspandera w rure sterową jest coś nie tak ale - próbowałem różnie i mocno i słabo- niewielka różnica
- jeździć na za luźnych sterach
-jeździć na za mocno skręconych
-????
te ostatnie 2 - spokojnie da się , tylko, że przykladowa jazda bez trzymanki to już problem.