Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#241 cassius17

cassius17
  • Użytkownik
  • 26 posts
  • SkądPszczyna

Posted 12 October 2007 - 05:56

No, prawie, bo najprawdopodobniej wezmę sorę.

#242 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 12 October 2007 - 06:33

Sora niby tańsza sporo, bo pewnie z 40 zł, od Tiagry, ale łącznik pantografu i wózka - plastikowy. Tiagrze bliżej teraz do 105 niz do Sory... Poza tym, przerzutkę 105 kupiłem za 99 zł.
BTW: IYP nie olewałbym starszych przerzutek. Sh. 105/RX100 z lat dziewięcdziesiątych a nawet RSX czy Exage to bardzo przyzwoicie wykonane sprzęty. Kumpel ostatnio nabył dwa starsze rowery - jeden na RX100, drugi na 105; przerzutki w miodnym stanie. Mam Sorę GS w trekingu. Niby chodzi, ale jak długo? W góralu mam siódemkową STX RC z 97 roku. Obsługuje kasetę 9-rz. 11-32. Była katowana przez pięc lat ostro - trochę zmiękła sprężyna, ale żadnych luzów.

#243 Gosc_bastide_*

Gosc_bastide_*
  • Gość

Posted 12 October 2007 - 12:09

mam 28,6 mm. dzisiaj przysłali mi z tego sklepu obejmę i jestem zadowolony. wszytko ładnie do siebie pasuje, tylko będę musiał kupić nową dłuższą śrubę do przykręcenia przerzutki. Wszystkim dziękuję którzy mi pomogli. Jak ktoś ma podobny problem to te rozwiązanie jest najlepsze, u mnie się sprawdziło.
Co do haku na przerzutkę przednią to proponuję przed kupnem jej wziąć ramę ze sobą i spasować hak do niej.
POZDRAWIAM.

#244 cassius17

cassius17
  • Użytkownik
  • 26 posts
  • SkądPszczyna

Posted 12 October 2007 - 12:38

Muszę na miejscu sprawdzić co wezmę, bo mam grubszy łańcuch niż ten, który jest stosowany w nowszych rowerach, gdzie stosowane są wolnobiegi z liczba koronek większą niż 6. Więc wszystko zobaczę na miejscu czyli w sklepie.

Exage to bardzo dobra przerzutka, tylko nie mam możliwości jej naprawy, ponieważ pękła chyba przy pantografie(obudowa sprężyny?) i nie mam jak tam dojść, chyba że jest jakiś sposób i możecie mnie poinstruować.

#245 tomas

tomas
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądpoznań

Posted 14 October 2007 - 19:27

Chciałbym odświeżyć temat bo mam małe pytanie an ie ma sensu zakładać nowego.

Konkretnie chodzi mi o to: Mam LeMonda Etape (dokonałem paru zmian ale w napędzie nic nie zmieniałem) Mam korbę Bontrager Sport... urodą nie powala. :-) I zastanawiam się nad zmianą tej korby na Exage 300 (bo mam taką przy drugiej szosówce) co wy na taką zmianę? czy jest sens? Na pewno będzie ładniej wyglądało :-P


Pozdrawiam

#246 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 October 2007 - 19:38

hmmm, kompatybilne będzie, wygląd jest kwestią gustu:)
lecz pewnie ta korba exage 300 ma juz troche podjechane ząbki wiec jesli bontrager jest w lepszym stanie to exage może mieć zły wpływ na łańcuch a łańcuch na kasete...
tą druga używasz jako zimówkę??
może masz w pszyszłym tygodniu po południu plan wyskoczenia na godzinke na szose?? jestem chętny tylko motywacji nie mam:)


#247 tomas

tomas
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądpoznań

Posted 14 October 2007 - 19:43

ząbki to nie problem bo w exage jest przejechane wiecej moze o 150 km niz na bontrageze a po drugie i tak przeloze tarcze bo do swojego wieku musze miec 46/39 a przy exage mam 42/52 chodzi glownie o wyglad i sprawnosc

a z wypadem bedzie cięzko bo mam treningi we wtorki czwartki soboty i niedziele a pozostale trzy dni wypada sie troszke do szkoly pouczyc :-P

pozdrowienia

#248 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 October 2007 - 19:55

to jednak stomil??? jestes w klubie?? czy trenujesz cos innego??


#249 tomas

tomas
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądpoznań

Posted 14 October 2007 - 20:12

oczywiście że stomil :-) ale dopiero od sierpnia :-D

#250 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 October 2007 - 20:17

też tam chciałem kiedyś trenować ale cóż jakoś tam nie dotarłem i bardzo tego żałuje....
odezwij sie na gg jeśli możesz


#251 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 16 October 2007 - 11:06

Witam wszystkich:)

ZA tydzien wybieram sie do Karpacza:) ale nie o tym chcialem pisac:)

W każdym razie zabieram rzecz jasna swój rower szosowy i probuje zarazić tym wszytskim moją dziewczynę.

Wczoraj dorwalem w rodzinie starą szosowke. Cala na Shimano Exage, ma nawet klamki Sora:)ktos przerobil uchwyty zmiany przerzutek na ramie:)Jest ok. tylko musze wymienic kasete i lancuch... i teraz mam pytanie.
Dysponuje prawie kompletną Tiagrą(oprocz przedniej przerzutki i manetek bo to jest Sora)

Czy za Exage(7 rzedow jest z tylu , z manetkami sora) moge wrzucic na tyl tiagre??9-10 rzedow ???(nie pamiatem jaką mam.)i czy moge zostawic korbe Exage>?bedzie chodzic z t tiagrą z tylu????

Proszę o odpowiedz:)
nie mam zbyt wiele czasu na działanie:D

Pozdrawiam serdecznie!!


Po kolei:

Przerzutkę możesz wstawić dowolną shimano wyprodukowaną po 1987 roku z wyjątkiem dura-ace do rocznika 98. To czy rzędów jest 7 czy 10 nie ma znaczenia.

Manetki 5-6-7-8 rzędowe są w pełni dopasowywalne do 5-6-7-8 rzędowych wolnobiegów/kaset (z zastrzerzeniem, że 6 rzędowa manetka obsłuży 6 z 8 zębatek, co wydaje się oczywiste).

9-rzędowa kaseta wymaga 9-rzędowej manetki
10-rzędowa kaseta wymaga 10-rzędowej manetki

Tylna piasta może być w systemie UG, gdzie ostatnia koronka jest nakręcana na bębenek, lub, bardziej prawdopodobne, w HG nie-microdrive, gdzie najmniejsza zębatka na kasecie to 12.

Korba może być dowolna, wielobiegowa (na łańcuch 3/32"), rozstaw zębatek w korbie, a także ich szerokość nie zmieniła się od lat 60 XX wieku.

Jeżeli rama jest stalowa, to spokojnie można ją rozgąć, w razie potrzeby, tak aby weszła współczesna piasta.

#252 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 20:52

Witam ponownie wszystkich zapaleńców :mrgreen: chcę złożyć sobie rowerek na ultegrze z 2008 roku jestem trochę świeży w temacie i nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie wybrałem klamki ST-6600G TYł 10-rędowy PRZóD 2-rzędowy wiem że muszę z przodu mieć 2 tarcze a z tyłu 10 teraz nie wiem którą wybrać kasetę 12-27T CZY 11-23T oraz jaką korbę 50-34T CZY 53-39T ?czym się różni gwint BSA od ITA ? jakie ma znaczenie długości ramienia korby ?są też dwa rodzaje przerzutek ;na tył jedna dla przełożeń 2*10 zębatek druga 3*10 zębatek o co z tym chodzi ?jeszcze jedno pojęcie max.przednia dyferencja?czy jest ktoś w stanie ułożyć mi to wszystko tak aby całość ze sobą pasowała ? wszystkie elementy są dostępne u XTRaBike.pl na allegro.http://www.allegro.p..._34t-175mm.htmlwiem że to wiele pytań a tylko na WAS mogę liczyć pomożecie :roll:

#253 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:03

Apropo kaset i zębatek to: im więcej zębów mają zębatki w korbie pozwoli Ci osiągać większe prędkości na płaskim i na zjazdach. Mniejsza ilość zębów z przodu to łatwiejszy podjazd pod górę bo będziesz mógł lżej pedałować. Z tyłu jest na odwrót. Mniejsza ilość zębów powoduje że będziesz mógł szybiej jechac (ale mocniej naciskac na pedały) a większa ilość zębów powoduje odwrotnie. Generalnie chodzi o to że:
-duża liczba zębów z tyłu jest najlepsza na góry (będzie Ci lżej wjeżdżać), tak samo jak mała liczba zębów z przodu.
-gwint BSA to tzw. angielski a ITA to włoski. Różnią się one tym że mają inaczej ułożone gwinty. BSA jest obecnie popularniejszy.
-dyferencja to różnica między największą ilością zębów a najmniejszą. Chodzi o to że przerzutka ma ograniczoną ilość zębów jaką może obsłużyć.
-długość ramienia ma takie znaczenie że jeśli jeździsz pod górę to mniej siły musisz włożyć w nacisk na pedał, krótkie ramiona korby pozwalają na jazdę z wyższą kadencją (ilość obrotów korby na minutę) ale podczas podjazdu pod górę będziesz musiał włożyć więcej siły.

Pytasz jak to wszystko złożyć:
Więc tak
Manetki shimano Ultegra 2x10
Korba kompaktowa (50-34T) Jeśli chcesz jeździć po górach lub wolisz lżej pedałować (to samo kaseta 12-27T), jeśli wolisz bardziej po płaskim jeździć to lepsza będzie korba 53-39T i kaseta 11-23
Prerzutka przód pod dwie tarcze
Przerzutka tył z racji że wybrałeś dwie tarcze z przodu wystarczy że będzie miała krótki wózek. A z tym dyferencjałem to powiedz którą kasetę wolisz?

#254 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:07

tak szybko i fachowo mi odpowiedziałeś że nie zdążyłem się jeszcz z tym połapać analizuję i zaraz odpowiem narazie wielki dzięki :mrgreen: :mrgreen:

#255 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:09

czy fachowo hmmm.... tyle na ile umiałem :-)

#256 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:23

skromność panie skromność nasza cecha narodowa :lol: śmigam w zasadzie po płaskim terenie jedynie są podjazdy mocniejsze bardzo krótkie do 40m ale 80% jazdy to prawie płasko dlatego chyba lepsza będzie 11-23T ponieważ w prawdziwe góry raz może dwa razy w roku to jaka też będzie lepsza długość korby w tym wypadku? :?:no i jeszcze szerokość mufy?

#257 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 October 2007 - 21:33

dlugosc korby nalezaloby dobrac do twojego wzrostu (najczesciej ludzie wybieraja 172,5mm), a szerokosc mufy to juz sam musisz w ramie zmierzyc jak szeroka jest ;-) ale pewnie bedzie to 68mm.

#258 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:38

mój wzrost 186 cm rama L krocze 90cm a co z tym dyferencjałem :mrgreen: aczy mogę zakombinować więcej z przodu i więcej z tyłu

#259 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 October 2007 - 21:47

172,5 - 175mm w sumie kazda bedzie ok.

z czym "zakombinowac"? czego wiecej? :-)

#260 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 19 October 2007 - 21:48

dyferencjał to różnica między największą ilością zębów w kasecie a najmniejszą. Bierzesz np. kasetę 11-23 odejmujesz od 23, 11 i wychodzi Ci 12. Jeśli przerzutka ma dyferencjał 12 lub więcej to spokojnie możesz brać, jeśli natomiast dla tej kasety przerzutka miałaby dyferencjał np. 20 to nie będzie pasowała bo nie obejmie swym zasięgiem wszystkich przerzutek i w efekcie albo będzie zahaczać o najwyższe zęby, albo nie będziesz mógł wrzucać skrajych przełożeń.