Osprzętowe dylematy
#241
Napisano 12 październik 2007 - 05:56
#242
Napisano 12 październik 2007 - 06:33
BTW: IYP nie olewałbym starszych przerzutek. Sh. 105/RX100 z lat dziewięcdziesiątych a nawet RSX czy Exage to bardzo przyzwoicie wykonane sprzęty. Kumpel ostatnio nabył dwa starsze rowery - jeden na RX100, drugi na 105; przerzutki w miodnym stanie. Mam Sorę GS w trekingu. Niby chodzi, ale jak długo? W góralu mam siódemkową STX RC z 97 roku. Obsługuje kasetę 9-rz. 11-32. Była katowana przez pięc lat ostro - trochę zmiękła sprężyna, ale żadnych luzów.
#243 Gosc_bastide_*
Napisano 12 październik 2007 - 12:09
Co do haku na przerzutkę przednią to proponuję przed kupnem jej wziąć ramę ze sobą i spasować hak do niej.
POZDRAWIAM.
#244
Napisano 12 październik 2007 - 12:38
Exage to bardzo dobra przerzutka, tylko nie mam możliwości jej naprawy, ponieważ pękła chyba przy pantografie(obudowa sprężyny?) i nie mam jak tam dojść, chyba że jest jakiś sposób i możecie mnie poinstruować.
#245
Napisano 14 październik 2007 - 19:27
Konkretnie chodzi mi o to: Mam LeMonda Etape (dokonałem paru zmian ale w napędzie nic nie zmieniałem) Mam korbę Bontrager Sport... urodą nie powala. :-) I zastanawiam się nad zmianą tej korby na Exage 300 (bo mam taką przy drugiej szosówce) co wy na taką zmianę? czy jest sens? Na pewno będzie ładniej wyglądało :-P
Pozdrawiam
#246
Napisano 14 październik 2007 - 19:38
lecz pewnie ta korba exage 300 ma juz troche podjechane ząbki wiec jesli bontrager jest w lepszym stanie to exage może mieć zły wpływ na łańcuch a łańcuch na kasete...
tą druga używasz jako zimówkę??
może masz w pszyszłym tygodniu po południu plan wyskoczenia na godzinke na szose?? jestem chętny tylko motywacji nie mam:)
#247
Napisano 14 październik 2007 - 19:43
a z wypadem bedzie cięzko bo mam treningi we wtorki czwartki soboty i niedziele a pozostale trzy dni wypada sie troszke do szkoly pouczyc :-P
pozdrowienia
#249
Napisano 14 październik 2007 - 20:12
#251
Napisano 16 październik 2007 - 11:06
Witam wszystkich:)
ZA tydzien wybieram sie do Karpacza:) ale nie o tym chcialem pisac:)
W każdym razie zabieram rzecz jasna swój rower szosowy i probuje zarazić tym wszytskim moją dziewczynę.
Wczoraj dorwalem w rodzinie starą szosowke. Cala na Shimano Exage, ma nawet klamki Sora:)ktos przerobil uchwyty zmiany przerzutek na ramie:)Jest ok. tylko musze wymienic kasete i lancuch... i teraz mam pytanie.
Dysponuje prawie kompletną Tiagrą(oprocz przedniej przerzutki i manetek bo to jest Sora)
Czy za Exage(7 rzedow jest z tylu , z manetkami sora) moge wrzucic na tyl tiagre??9-10 rzedow ???(nie pamiatem jaką mam.)i czy moge zostawic korbe Exage>?bedzie chodzic z t tiagrą z tylu????
Proszę o odpowiedz:)
nie mam zbyt wiele czasu na działanie:D
Pozdrawiam serdecznie!!
Po kolei:
Przerzutkę możesz wstawić dowolną shimano wyprodukowaną po 1987 roku z wyjątkiem dura-ace do rocznika 98. To czy rzędów jest 7 czy 10 nie ma znaczenia.
Manetki 5-6-7-8 rzędowe są w pełni dopasowywalne do 5-6-7-8 rzędowych wolnobiegów/kaset (z zastrzerzeniem, że 6 rzędowa manetka obsłuży 6 z 8 zębatek, co wydaje się oczywiste).
9-rzędowa kaseta wymaga 9-rzędowej manetki
10-rzędowa kaseta wymaga 10-rzędowej manetki
Tylna piasta może być w systemie UG, gdzie ostatnia koronka jest nakręcana na bębenek, lub, bardziej prawdopodobne, w HG nie-microdrive, gdzie najmniejsza zębatka na kasecie to 12.
Korba może być dowolna, wielobiegowa (na łańcuch 3/32"), rozstaw zębatek w korbie, a także ich szerokość nie zmieniła się od lat 60 XX wieku.
Jeżeli rama jest stalowa, to spokojnie można ją rozgąć, w razie potrzeby, tak aby weszła współczesna piasta.
#252 Gosc_dablo1_*
Napisano 19 październik 2007 - 20:52
#253 Gosc_Jelitek_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:03
-duża liczba zębów z tyłu jest najlepsza na góry (będzie Ci lżej wjeżdżać), tak samo jak mała liczba zębów z przodu.
-gwint BSA to tzw. angielski a ITA to włoski. Różnią się one tym że mają inaczej ułożone gwinty. BSA jest obecnie popularniejszy.
-dyferencja to różnica między największą ilością zębów a najmniejszą. Chodzi o to że przerzutka ma ograniczoną ilość zębów jaką może obsłużyć.
-długość ramienia ma takie znaczenie że jeśli jeździsz pod górę to mniej siły musisz włożyć w nacisk na pedał, krótkie ramiona korby pozwalają na jazdę z wyższą kadencją (ilość obrotów korby na minutę) ale podczas podjazdu pod górę będziesz musiał włożyć więcej siły.
Pytasz jak to wszystko złożyć:
Więc tak
Manetki shimano Ultegra 2x10
Korba kompaktowa (50-34T) Jeśli chcesz jeździć po górach lub wolisz lżej pedałować (to samo kaseta 12-27T), jeśli wolisz bardziej po płaskim jeździć to lepsza będzie korba 53-39T i kaseta 11-23
Prerzutka przód pod dwie tarcze
Przerzutka tył z racji że wybrałeś dwie tarcze z przodu wystarczy że będzie miała krótki wózek. A z tym dyferencjałem to powiedz którą kasetę wolisz?
#254 Gosc_dablo1_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:07
#255 Gosc_Jelitek_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:09
#256 Gosc_dablo1_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:23
#257
Napisano 19 październik 2007 - 21:33
#258 Gosc_dablo1_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:38
#259
Napisano 19 październik 2007 - 21:47
z czym "zakombinowac"? czego wiecej? :-)
#260 Gosc_Jelitek_*
Napisano 19 październik 2007 - 21:48