Osprzętowe dylematy
#261
Posted 19 October 2007 - 21:50
#262 Gosc_Jelitek_*
Posted 19 October 2007 - 21:52
[ Dodano: 2007-10-19, 22:53 ]
Patrzyłem jeszcze na tę przerzutkę. Jest jeszcze wartość maksymalna pojemność Podane jest 29T czyli większej koronki jak 29 zębów nie możesz włożyć.
#263
Posted 19 October 2007 - 21:58
korba 52/39-50/36(dlugosc 172,5-175) + kaseta 12-23 / 11-23 + przerzuta z krotkim wozkiem i wszystko bedzie chodzic jak nalezy.
#264 Gosc_dablo1_*
Posted 20 October 2007 - 05:20
#265 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 20 October 2007 - 06:54
#266
Posted 20 October 2007 - 07:54
niedawno bylem w gorach i to calkiem wysokich (max wjezdzalismy na ok 1200m n p m). zabralem ze soba kasete 12-25 i ANI RAZU nie uzylem 25ki.
na plaskich terenach z niewielka iloscia zmarszczek kaseta 12-23 da rade (a raczej to zawodnik da na niej rade ;-))
#267 Gosc_dablo1_*
Posted 20 October 2007 - 14:21
#268
Posted 20 October 2007 - 15:11
przeciez to jest prawie jak w goralu.
12-25 to jest MAX.
nawet mega turysta da rade na takiej kasecie.
#270
Posted 20 October 2007 - 15:39
Wychodzi o wiele lżej wagowo :-P
#271
Posted 20 October 2007 - 16:51
#272 Gosc_dablo1_*
Posted 20 October 2007 - 21:06
#273 Gosc_Jelitek_*
Posted 21 October 2007 - 00:43
#274
Posted 21 October 2007 - 08:02
Zdecydowanie tak jak chyba kolega Malik powiedział brać korbę kompaktową (np 50-39), kasetę 12-23 i wykorzystasz wszystkie przełożenia a nie bedzie kolega machał kolanami na przełożeniu 53 /19 co dla początkującego będzie max co z tej kolarki wyciśnie po płaskim a reszta skrajna będzie nieużywana. Owszem - kompakty nie są używane w peletonie (Tyler hamilton próbował wygrac na kompakcie TDF w 2003r ale jak było każdy widział) ale to rozwiazanie idealne dla amatora... No chyba że ktoś poważnie myśli o ściganie to kompakt mooooożżże odpada. Przeież nawet taki spec jak Petacchi na zwykłe etapy zakłada 54 zęby z przodu. Na specjalne potrafi założyc 56 - monster. Tyle ze on ma ponad 180cm wzrostu i na pedał potrafi przyłożyć nacisk równy ok 130kg (nie wiem jakie to izyne wielkości)
Poza tym, co mają mniejsze blaty do jazdy pod górę i duża kaseta do jazdy w dół (czy jakoś tak jak kol Jelitek napisał)? Ważny jest stosunek ilości zębów blatu do kasetowej koronki. Można z przodu zamontować sobie koło zamachowe od wiejskiej sieczkarni i jeśli z tyłu zamontujemy odpowiednio dużą, wielką zębatkę to będzie się jechało tak samo jak na zestawie 53/18.
Długośc korb dobiera się do wzrostu a nie do stylu jazdy
#275
Posted 21 October 2007 - 08:23
wieksze to znaczy jakie?Co do tych przełożeń to jak ktoś śmiga po górkach to chyba jednak lepiej jest założyć większe koronki z tyłu. Nie dlatego że wymięka, ale chyba lepiej pod górkę kręcić z większą kadencją i lżej niż jechać siłowo i mocniej naciskać na pedały - wolniej się napęd zużywa
bo moim zdaniem max maxow to 25 przy przedniej 39z. przy kompakcie 34-36 to juz w ogole kosmos.
kolega dablo nie mieszka w alpach czy pirenejach tylko w miescie gdzie sa niewielkie zmarszczki. w gory ma calkiem niedaleko wiec jakby sie w nie wybral na zestawie 52-39 + 12-25 to poradzi sobie bez problemu.
#276 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 21 October 2007 - 08:48
#277
Posted 21 October 2007 - 09:09
#278 Gosc_Jelitek_*
Posted 21 October 2007 - 11:10
#279 Gosc_dablo1_*
Posted 21 October 2007 - 16:03
#280
Posted 21 October 2007 - 16:39
Kiedyś ktoś mówił że w jakiejś książce armstronga były następujące informacje:
wewnętrzna długość nogi/długość korby:
<72.5cm/165 mm
72.5-80cm/170 mm
80-85cm/172.5 mm
>85cm/175 mm
A tutaj skan z książki carmichaela, gdzie jest tabela rozmiar ramy/dł. korby:
http://img123.images...image=k9gh6.jpg