Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#461 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 January 2011 - 17:06

Tia... twardy łańcuch...


#462 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 04 January 2011 - 17:21

3-4 tys ok moze ewentualnei byc ale 7 to nie wierzę chyba ze na trenarzeże...


Kolarstwo szosowe nie polega na wierze tylko na faktach i doświadczeniu.

pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#463 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 04 January 2011 - 18:06

Jakiej klasy uzywamy łanucha. Paradoksalnie im łancuch wyższej klasy tym szybciej zniszy nam kasete z tego względu ze jest on znacznie twardszy jak aluminiowa, ceramiczna itp itd kaseta. Najlepiej stosowac lanuchy niskiej klasy lub np wippermany bo sa niestety miekkie.

a jak się taki łańcuch wyciągnie po 600km to nie tnie kasety i korby ????

#464 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 04 January 2011 - 18:17

Tez nie chce mi się wierzyc zeby to byla jakas slaba kaseta co jeden lub dwa tys tylko wytrzyma wkoncu jest z tytanu , scandium i aluminium 7075 wiec to nie papier toaletowy .
Jak da rade 7 tys tak jak napisal comet1 to jest warta zakupu , duzo maratonow juz mozna przejechac na 7 tys km.

#465 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 04 January 2011 - 20:44

Tez nie chce mi się wierzyc zeby to byla jakas slaba kaseta co jeden lub dwa tys tylko wytrzyma wkoncu jest z tytanu


Ile razy tytan jest miększy od stali? Tak mi się wydaje że na oko około 4-5 razy...

scandium


To na dobrą sprawę to samo co aluminium.

aluminium


Koronka z alu 15 razy szybciej się wycina niż stalowa.

Fakt faktem że KCNC robi bardzo wysokiej jakości podzespoły, więc i kasety zapewne wiecej wytrzymują niż jakiś Recon itp.. Ale nadal to tylko aluminium, mimo że twarde.

Takie alu kasety często mają powyrywane ząbki od szybkiej zmiany biegów pod obciązeniem.

Cytat z soul-kozak (kaseta MTB full alu):

"Trwałość kasety to 1000 km – 7000 km w zależności od warunków eksploatacyjnych oraz użytkownika. Kaseta przeznaczona do budowy lekkich rowerów demo. Nie wolno jej stosować podczas rywalizacji sportowej."

Co prawda u P. Kozaka tak sobie jest z tą wytrzymałością tego aluminium.. Jednak daje to pewien obraz kaset tego typu. 8-)

#466 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 posts
  • SkądWrocław

Posted 04 January 2011 - 22:13

a nie lepiej kupić kasetę sram red wycinana cnc stalowa a do tego bardzo lekka

#467 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 04 January 2011 - 22:44

a nie lepiej kupić kasetę sram red

Tylko, że łukasz, potrzebuje kasety do Campagnolo. :-/

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#468 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Posted 04 January 2011 - 22:57

napewno dąło by si,ę coś wykombinowac :D

#469 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 04 January 2011 - 23:02

Trwałość kasety to 1000 km – 7000 km w zależności od warunków eksploatacyjnych oraz użytkownika. Kaseta przeznaczona do budowy lekkich rowerów demo. Nie wolno jej stosować podczas rywalizacji sportowej."

JA Tam uważam ze rowery i ich czesci wymienne są do jeżdzenia i korzytania a demo to może byc gra wideo :-D

#470 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 04 January 2011 - 23:06

Sprzęt ma się złożyć i chodzić, a nie kombinować, że może "będzie" chodzić - takie jest moje zdanie, wziąwszy pod uwagę, że kaseta kosztuje sześćset z okładem.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#471 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 January 2011 - 23:19

łukasz, - ile zysku da Ci te kilka gram na kasecie? Jak zainwestujesz tą kwotę jako różnicę w zakup lub budowę lżejszych/lepszych kół to ma IMHO większy sens. Więcej na tym chyba zyskasz.

Ja bym się w taka kasetę nie pchał. Nakupowałem już nieco części z rożnych tego typu firm i w większości przypadków był to drogi (i często bardzo ładny) gruz.

#472 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 04 January 2011 - 23:33

Caly czas się zastanwiam wlasnie czy jest sens kupic , dlatego chcialem się was zapytac i zrobic rozeznanie i juz mam tam jakies większe pojecie, co do gramow to sporo mozna zjechac bo z recorda 210g to bedzie -80g . ale mi nie chodzi o to ze te 80g zrobi jakas wieksza różnice podczas jazdy , to juz raczej taka choroba że chce się zbic z wagi do 6350g by bylo :-)

#473 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 04 January 2011 - 23:36

Daj mi ów 600zł, a ja Cię przekonam, że jak zostawisz Recorda to osiągniesz taki sam wynik jak z KCNC ;)

A tak na serio to tak jak poprzednicy przeznaczyłbym te pieniądze na inne komponenty, które realnie przyniosłyby korzyść. Możliwości jest mnóstwo, wszystko zależy od tego co jeszcze masz "ciężkie" w rowerze i na sobie ;)

#474 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 05 January 2011 - 21:18

Na zawody bardziej bym siezastanowił nad tylnym kołem coby mu obrót odciążyć, w przednim też coś pomkobinować, oponki , coślzęjszego śrubki alu itp

Może sie okzać że mocna noga przewali koronke po bębenku.

Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#475 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 January 2011 - 23:20

Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.

O! To jest, łukasz, rozsądna dla Ciebie propozycja.

#476 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 05 January 2011 - 23:30

Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.


częsci- obok gramy , ciezkie mam koła i tu moze byc duzy zysk ,ale lekkie koła są bardzo drogie wiec nie stac mnie a inne części uwazam że mam lekkie i cieżko jakies gramy urwac , dlatego pomysł z kasetą.

KOŁA -- VELTEC VOLARE /novatec odchu -- 1528g
RAMA -- CARBON MADE IN CHINA -- 1050g
KORBA / SUPORT -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 702g
OPONY -- SCHWALBE ULTREMO -- 360g
WIDELEC -- CARBON MADE IN CHINA -- 358g
KLAMKOMANETKI -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 348g
ŁAŃCUCH -- KMC X10 SL SREBRNY OVP -- 240g
PEDAŁY -- CARBON LOOK KEO CRMO 2008 -- 228g
KASETA -- CAMPAGNOLO RECORD -- 210g
PRZERZUTKA TYŁ -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 186g
KIEROWNICA -- CARBON ITM 101 -- 180g
HAMULCE -- KCNC CB ALUMINIUM 7075 T7 -- 164g
PANCERZE I LINKI -- CLARK'S / SHIMANO -- 154g
DĘTKI -- MAXXIS ULTRALIGHT PRESTA ---- 134g
SZTYCA KCNC TI PRO LITE 8000 / odchudz .26CM -- 121g
PRZE.PRZED. OBEJMA -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 102g
MOSTEK -- KCNC SC- WING 90mm -- 96g
SIODEŁKO -- CARBON CYCLE KING -- 93g
STERY -- CARBON TOKEN OMEGA C2 / kcnc odchudz. -- 91g
OWIJKA -- SILVA FORELLO -- 40g
ZACISKI KÓŁ -- TOKEN AT 1624 -- 32g
KOSZYK -- CARBON CYCLE KING -- 12g
ZACISK SZTYCY -- TOKEN CNC 7075 AL -- 8g

ROWER --- 6.436g

#477 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 06 January 2011 - 00:00

KOŁA -- VELTEC VOLARE /novatec odchu -- 1528g


:mrgreen:

Tutaj utniesz masę. Nawet i 300 gram.

WIDELEC -- CARBON MADE IN CHINA -- 358g


3T Funda Team po docięciu waży ok 300 gram.

PEDAŁY -- CARBON LOOK KEO CRMO 2008 -- 228g


Look Blade? :roll:

OPONY -- SCHWALBE ULTREMO -- 360g


Proponował bym składać koła na szytki i tutaj również masa by spadła.

Dalej nie widzę sensu odchudzać. Cała masa koncentruje się tutaj w kołach. Jak się chce zejść nizej to trzeba składać coś na szytki. Najlepiej na niskoprofilowych obreczach 20/24H, piastach w stylu Mack/Dati/Kozak i szprychach CX-Ray/Superspoke.

#478 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 06 January 2011 - 00:14

Proponował bym składać koła na szytki i tutaj również masa by spadła.

Nie chce pchać się w szytki , przemyslalem sprawie i stwierdzilem że jednak są dla mnie za mało praktyczne wiec niech zostanie tak jak jest, wkoncu nie jest tak zle :-) .

#479 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 06 January 2011 - 00:16

Ja fundę pro wyrwałem z nowego cervelo r3sl za 600-700zł z ebaya z przesyłkami :)

Moja niedocięta ważyła coś koło 320g.

#480 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 06 January 2011 - 00:16

Waga, wagą, ale oczywistą oczywistością jest fakt, że tam gdzie jest niska masa tam i wytrzymałość kuleje. Ja bym proponował skupiać się na "jakośći" tego roweru, bo żeby czasem nie zdarzyło się tak, że podczas wyścigu sztyca albo inny komponent nie wytrzyma i strzeli i będzie kuku. Teoryzuję, ale z każdym odjętym gramem, ryzyko rośnie, więc lepiej się tego wystrzegać.

Rower ma jeździć, znosić trudy codziennej jazdy i dziurawych dróg, a jak komuś 6436g to za dużo to znaczy, że... ;-)