Osprzętowe dylematy
#462
Napisano 04 styczeń 2011 - 17:21
3-4 tys ok moze ewentualnei byc ale 7 to nie wierzę chyba ze na trenarzeże...
Kolarstwo szosowe nie polega na wierze tylko na faktach i doświadczeniu.
pozdr
O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.
#463
Napisano 04 styczeń 2011 - 18:06
a jak się taki łańcuch wyciągnie po 600km to nie tnie kasety i korby ????Jakiej klasy uzywamy łanucha. Paradoksalnie im łancuch wyższej klasy tym szybciej zniszy nam kasete z tego względu ze jest on znacznie twardszy jak aluminiowa, ceramiczna itp itd kaseta. Najlepiej stosowac lanuchy niskiej klasy lub np wippermany bo sa niestety miekkie.
#464 Gosc_łukasz_*
Napisano 04 styczeń 2011 - 18:17
Jak da rade 7 tys tak jak napisal comet1 to jest warta zakupu , duzo maratonow juz mozna przejechac na 7 tys km.
#465
Napisano 04 styczeń 2011 - 20:44
Tez nie chce mi się wierzyc zeby to byla jakas slaba kaseta co jeden lub dwa tys tylko wytrzyma wkoncu jest z tytanu
Ile razy tytan jest miększy od stali? Tak mi się wydaje że na oko około 4-5 razy...
scandium
To na dobrą sprawę to samo co aluminium.
aluminium
Koronka z alu 15 razy szybciej się wycina niż stalowa.
Fakt faktem że KCNC robi bardzo wysokiej jakości podzespoły, więc i kasety zapewne wiecej wytrzymują niż jakiś Recon itp.. Ale nadal to tylko aluminium, mimo że twarde.
Takie alu kasety często mają powyrywane ząbki od szybkiej zmiany biegów pod obciązeniem.
Cytat z soul-kozak (kaseta MTB full alu):
"Trwałość kasety to 1000 km – 7000 km w zależności od warunków eksploatacyjnych oraz użytkownika. Kaseta przeznaczona do budowy lekkich rowerów demo. Nie wolno jej stosować podczas rywalizacji sportowej."
Co prawda u P. Kozaka tak sobie jest z tą wytrzymałością tego aluminium.. Jednak daje to pewien obraz kaset tego typu. 8-)
#466
Napisano 04 styczeń 2011 - 22:13
#467
Napisano 04 styczeń 2011 - 22:44
Tylko, że łukasz, potrzebuje kasety do Campagnolo. :-/a nie lepiej kupić kasetę sram red
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#468 Gosc_Zawisza_*
Napisano 04 styczeń 2011 - 22:57
#469 Gosc_łukasz_*
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:02
JA Tam uważam ze rowery i ich czesci wymienne są do jeżdzenia i korzytania a demo to może byc gra wideo :-DTrwałość kasety to 1000 km – 7000 km w zależności od warunków eksploatacyjnych oraz użytkownika. Kaseta przeznaczona do budowy lekkich rowerów demo. Nie wolno jej stosować podczas rywalizacji sportowej."
#470
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:06
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#471
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:19
Ja bym się w taka kasetę nie pchał. Nakupowałem już nieco części z rożnych tego typu firm i w większości przypadków był to drogi (i często bardzo ładny) gruz.
#472 Gosc_łukasz_*
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:33
#473
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:36
A tak na serio to tak jak poprzednicy przeznaczyłbym te pieniądze na inne komponenty, które realnie przyniosłyby korzyść. Możliwości jest mnóstwo, wszystko zależy od tego co jeszcze masz "ciężkie" w rowerze i na sobie
#474
Napisano 05 styczeń 2011 - 21:18
Może sie okzać że mocna noga przewali koronke po bębenku.
Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#475
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:20
O! To jest, łukasz, rozsądna dla Ciebie propozycja.Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.
#476 Gosc_łukasz_*
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:30
Wystaw gdzieśspecyfikacje roweru to sie moze co znajdzie do urwania z wagi rozsądnie nie kosztem bezpieczeństwa.
częsci- obok gramy , ciezkie mam koła i tu moze byc duzy zysk ,ale lekkie koła są bardzo drogie wiec nie stac mnie a inne części uwazam że mam lekkie i cieżko jakies gramy urwac , dlatego pomysł z kasetą.
KOŁA -- VELTEC VOLARE /novatec odchu -- 1528g
RAMA -- CARBON MADE IN CHINA -- 1050g
KORBA / SUPORT -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 702g
OPONY -- SCHWALBE ULTREMO -- 360g
WIDELEC -- CARBON MADE IN CHINA -- 358g
KLAMKOMANETKI -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 348g
ŁAŃCUCH -- KMC X10 SL SREBRNY OVP -- 240g
PEDAŁY -- CARBON LOOK KEO CRMO 2008 -- 228g
KASETA -- CAMPAGNOLO RECORD -- 210g
PRZERZUTKA TYŁ -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 186g
KIEROWNICA -- CARBON ITM 101 -- 180g
HAMULCE -- KCNC CB ALUMINIUM 7075 T7 -- 164g
PANCERZE I LINKI -- CLARK'S / SHIMANO -- 154g
DĘTKI -- MAXXIS ULTRALIGHT PRESTA ---- 134g
SZTYCA KCNC TI PRO LITE 8000 / odchudz .26CM -- 121g
PRZE.PRZED. OBEJMA -- CARBON CAMPAGNOLO RECORD -- 102g
MOSTEK -- KCNC SC- WING 90mm -- 96g
SIODEŁKO -- CARBON CYCLE KING -- 93g
STERY -- CARBON TOKEN OMEGA C2 / kcnc odchudz. -- 91g
OWIJKA -- SILVA FORELLO -- 40g
ZACISKI KÓŁ -- TOKEN AT 1624 -- 32g
KOSZYK -- CARBON CYCLE KING -- 12g
ZACISK SZTYCY -- TOKEN CNC 7075 AL -- 8g
ROWER --- 6.436g
#477
Napisano 06 styczeń 2011 - 00:00
KOŁA -- VELTEC VOLARE /novatec odchu -- 1528g
:mrgreen:
Tutaj utniesz masę. Nawet i 300 gram.
WIDELEC -- CARBON MADE IN CHINA -- 358g
3T Funda Team po docięciu waży ok 300 gram.
PEDAŁY -- CARBON LOOK KEO CRMO 2008 -- 228g
Look Blade? :roll:
OPONY -- SCHWALBE ULTREMO -- 360g
Proponował bym składać koła na szytki i tutaj również masa by spadła.
Dalej nie widzę sensu odchudzać. Cała masa koncentruje się tutaj w kołach. Jak się chce zejść nizej to trzeba składać coś na szytki. Najlepiej na niskoprofilowych obreczach 20/24H, piastach w stylu Mack/Dati/Kozak i szprychach CX-Ray/Superspoke.
#478 Gosc_łukasz_*
Napisano 06 styczeń 2011 - 00:14
Nie chce pchać się w szytki , przemyslalem sprawie i stwierdzilem że jednak są dla mnie za mało praktyczne wiec niech zostanie tak jak jest, wkoncu nie jest tak zle :-) .Proponował bym składać koła na szytki i tutaj również masa by spadła.
#479 Gosc_kobrys_*
Napisano 06 styczeń 2011 - 00:16
Moja niedocięta ważyła coś koło 320g.
#480
Napisano 06 styczeń 2011 - 00:16
Rower ma jeździć, znosić trudy codziennej jazdy i dziurawych dróg, a jak komuś 6436g to za dużo to znaczy, że... ;-)