Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#521 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 07 January 2011 - 16:12

Kaseta jest bardzo okej wymyj ją tylko. Korba wg mnie też dalej nadaje się do użytkowania, poczekajmy na opinię innych :).


Co do SR to wybacz, ale na stronie z korbami była też i ona, więc Ci ją poleciłem :mrgreen: .

#522 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądLubin - dolny ślask

Posted 07 January 2011 - 16:18

Makdeb, No ok ale na pierwszym i drugim zdjęciu najbardziej widać jak ząbki są mniejsze od reszty.

#523 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 07 January 2011 - 16:48

Makdeb, błagam nie żartuj z SR bo mnie też nie stać na takie cuda mimo że bym chciał ;)

neuropathic, Korba jest okej. Ja miałem o wiele gorsze ząbki na swojej starej FSA i wszystko było OK... do czasu ;)

Kaseta również ok. Co do blatu korby.. to wystarczy abyś na przyszłość wiedział że potrzebujesz blatu na rozstaw 130mm i z taką samą ilością zębów jak Twój obecny blat (chyba że coś w tej kwestii nie pasi ;) ). Każdy blacik o takich parametrach na te klasyczne 5 otworów podpasuje do korby.

Przed daniem łańcucha wymyj benzyną ekstrakcyjną blaty korby i kasetę. Benzyna i szmata konkretniej. Moze być też plastikowa szczotka do rąk i pędzelek. Ja zawsze tak czyszczę wszystko. Potem nowy łańcuch i jazda.

#524 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądLubin - dolny ślask

Posted 07 January 2011 - 17:16

Bikemaster, Dziękuje Ci, bardzo mi pomogłeś bo właśnie szukałem jaki to rozstaw jest i jakie blaty podpasują korbę zostawię mianowicie może znajdę przed sezonem gdzieś dobrą nie drogą patelnię. Tak wszystko będzie myte jutro na razie łańcuch się moczy pomimo, że zamówiłem nowy postanowiłem go umyć i przyjrzeć mu się dokładnie.

I powiedzcie mi prosze jaka jest różnica między łańcuchem shimano HG53 a shimano HG93 XT?

#525 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 07 January 2011 - 17:49

I powiedzcie mi prosze jaka jest różnica między łańcuchem shimano HG53 a shimano HG93 XT?



Żadna ? ;-) Szczerze to miałem i ten i ten.. i nie wiem :-D. Pewnie HG93 jest lżejszy.

#526 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądLubin - dolny ślask

Posted 07 January 2011 - 17:52

Pewnie HG93 jest lżejszy.

I jest na opakowaniu napisane ultegra 64 a 40 zł to różnica w cenie jest.

#527 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 07 January 2011 - 18:12

A może XTR ;) ?

#528 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądLubin - dolny ślask

Posted 07 January 2011 - 18:28

Bikemaster, http://www.sklep.bik...products_id=348

#529 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 07 January 2011 - 20:02

Bikemaster, http://www.sklep.bik...products_id=348


Tak.. ;-) Wiem znam to. Jak pisałem zakatowałem to. Wszystko zależy od tego ile chcesz kasy wydać. Jak te hg93 łapie się w budżecie to bierz.

#530 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądLubin - dolny ślask

Posted 07 January 2011 - 20:05

Bikemaster, Juz kupiony zastanawiam się czy do zamówienia nie dołożyć HG53

#531 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 07 January 2011 - 20:12

No.. ja na tym jeździć nie będę to tak jak już powiedziałem... tutaj raczej fundusze regulują wszystko. Moze jeszcze ilość przejeżdzanych przez Ciebie km..
Bo jak mało jeździsz.. to po co tyle łańcuchów :->

#532 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2011 - 12:30

Zamiast jednej 93 można było wziąć dwie 53, na pewno byś przekulał więcej km.


#533 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 January 2011 - 19:55

Neuropathic, sądzę że blat masz jeszcze bardzo w porządku. Tylko przydałoby się go mieć w czystszym stanie, jak i kasetę również. Co do blatu, to ma on siedem par zębów (rozłożonych na obwodzie), które jakby były "spiłowane". Każda para z tych siedmiu "elementów", ma jeden ząbek "ścięty" prawie o połowę i obok ząbek "ścięty" tak do około 3/4. Obejrz w powiększeniu korbę na zdjęciu ze strony Synkrosa.
Jeśli chodzi o łańcuchy, to HG53 jest powiedzmy miękki, a HG73 jest twardszy, a HG93 powinien być jeszcze bardziej twardy. Dalej, jeśli chodzi o dziewiątkowe, to możesz jeszcze wziąć pod uwagę stosunkowo niedrogi DA 7701, a potem jeszcze trochę droższy Campy C9.
Pozdrawiam, Piotr01

#534 CycloOxy

CycloOxy
  • Użytkownik
  • 73 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2011 - 22:39

Twardość łańcucha rowerowego to bzdura. Nie ma czegoś takiego jak wzrost twardości wraz ze wzrostem grupy, ani nie podaje tego shimano ani sram. Łańcuchy możemy podzieli na te ze zwykłymi sworzniami, które teoretycznie będą mniej trwałe i łańcuchy ze sworzniami pokrytymi warstwą chromu, które powinny być bardziej trwałe. Błędne jest przekonanie, że zakładając "twardy" łańcuch (wysokiej grupy) do "miękkiej" kasety (niskiej grupy), szybko zniszczymy kasetę. Kaseta niszczy się w wyniku wyciągania łańcucha, czyli stosując łańcuch z wyższej grupy nie ma prawa nastąpić szybsze zniszczenie kasety z niższej grupy.

I dalej tak z autopsji: Stosowałem już różne kombinacje w rowerze z kasetą XT na łańcuchach od hg53 do xtr i nie było dużej różnicy w wyciągnięciu łańcucha, zaś przebiegi podobne plus minus 100 km jedynym łańcuchem, który dużej wytrzymał jest C9.
Łańcuchy na pewno różnią się płytką ogniwa łączącego i obrotowego : ocynk/kolor szary i brąz(hg53) zaś nawet samą wagę shimano podaje 304 gramy dla 116 ogniw od łańucha XTR po Deore.

Moje pomiary:

http://www.forumrowe...505#entry677505

Jeżdżę 80% szosą rowerem górskim.

#535 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 09 January 2011 - 00:12

Rama mi jest troszkę za duża.. http://st2.static.bi...-u3210_orig.jpg [ale już się przyzwyczaiłem]
58,5 rozmiar ramy i mój wzrost 187cm...to dobrze ? + mostek http://img713.images...5/zdjcie297.jpg
rower wysłużony troszku..

skrócić mostek i dokupić tylko nowy osprzęt ? [SH 105 ? ] czy lepiej zbierać na cały nowy rower ? panowie doradźcie..

#536 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 January 2011 - 01:13

Witam.

Jęśli uważasz że rama jest za duża a rower jest wysłużony i chcesz zmienić osprzęt to wg powienieneś myśleć o nowym biku. Jeśli jednak nie masz za dużo pieniędzy na "wywalenie" na raz możesz składać coś samemu. Da Ci to możliwość zaoszczędzenia (np na elementach z których jesteś zadowolony w swoim rowerze takich jak np mostek, kierownica, siodełko, sztyca... ale może też kola czy klamkomanetki które są ogromnym % w cenie roweru. lub poprzez umiejętny i przemyślany sposób doboru części). W składanie samemu (lub poprzez serwisntów :D ) powoduje że możesz wydatki rozłożyć w czasie (zamieniając elementy z czasem w ramach posiadanych środków ). A co najważniejsze powoduje że personalizujesz swój rower... do twoich proporcji ciała, możliwości, wymagań terenowch... Poza tym z czasem daję wielką radochę :D


Jeśli rzeczywiście rower jest za duży... zacznij od ramy. To element z którego musisz być w 100% zadowolony bo to ona zapewni Ci komfort. :D Przełożysz praktycznie wszystko... zostanie co najwyżej suport (można zawsze zmienić na jakiś najtańszy) stery (zwykle są w komplecie) i przy braku szczęścia sztyca i widelec (do wielu ram w komplecie) choć i to zależy od wymiarów :D

pozdrawiam
xMekpx

#537 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2011 - 09:15

No ja poproszę o poradę mam do wydania 100zł (razem z wysyłką) i nie wiem jaki łańcuch kupić, planowałem coś z wyższej półki, tak więc proszę o jakieś porady, nie chcę przepłacać ani kupować czegoś co mi nie będzie potrzebne.

#538 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2011 - 09:27

kup coś nie tańszego niżmasz osprzet danej grupy, poza tym od 2 lat chyba do grup Shimano Durace, Ultegra , 105 są specjalne łańcuchy jednokierunkowe i na dodatek różnią sie modele do korb 2 i 3 tarczowych.

Taka mała tabelka :

Łańcuch- model - i odpowiedni model korb z danej grupy :

CN-7901 - FC 7900
CN-6701 - FC 6750, 6700
CN - 6600 - FC 6703
CN - 5701 - FC 5700 , 5750
CN - 5600 - FC 5703

Z tabeli kombinacji stosowania wychodzi że łańcuchy przeznaczone do 2 rzędowych korb moża międy sobą zamieniać i tak samo w 3 rzędowych.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#539 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 09 January 2011 - 10:01

Xubix, to zależy ile masz pieniążków. Kupowanie nowego roweru za 2-3 tysiące nie ma sensu, bo w niczym nie różni się od tego co masz, ale już za troszkę więcej można złożyć znacznie fajniejszy rower, tak do 4 tysięcy. Teraz jest masa promocji, głównie w UK, także nie miałbyś problemu z zakupem fajnych komponentów w niskich cenach. Oczywiście, to w wypadku gdybyś zmieniał cały rower, bo jeżeli chcesz tylko osprzęt (nie wiem za ile możesz mieć tę 105, ale ja na Twoim miejscu wybrałbym Sram Apex/Rival) to musisz być pewny, że rama nie jest za duża. Sporo jednak na niej już przejechałeś, także tak bardzo chyba Ci nie przeszkadza?
Pzdr

#540 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 09 January 2011 - 11:46

Miguel, bardzo nie przeszkadza ,aczkolwiek no troszku się na niej wyciągam..
obecnie nie mam za dużo - 1500zł - i za szybko się do tych 4tyś nie dokulam..
a boję się ,że osprzęt może też kolejnego sezonu nie przetrwać bo choćby korba ma prawie 17 tyś km. przejechanych.. klamki też się czasem zacinają.. a i co do sramu.. to jestem za SH ponieważ jest bardzo popularny i nie ma problemu z jego serwisowaniem..
więc tu mój dylemat.. czy poprawić w ogóle komfort jazdy i zmieniać również ramę, czy tylko osprzęt w pośpiechu... :roll: