Osprzętowe dylematy
#521
Napisano 07 styczeń 2011 - 16:12
Co do SR to wybacz, ale na stronie z korbami była też i ona, więc Ci ją poleciłem :mrgreen: .
#522
Napisano 07 styczeń 2011 - 16:18
#523
Napisano 07 styczeń 2011 - 16:48
neuropathic, Korba jest okej. Ja miałem o wiele gorsze ząbki na swojej starej FSA i wszystko było OK... do czasu
Kaseta również ok. Co do blatu korby.. to wystarczy abyś na przyszłość wiedział że potrzebujesz blatu na rozstaw 130mm i z taką samą ilością zębów jak Twój obecny blat (chyba że coś w tej kwestii nie pasi ). Każdy blacik o takich parametrach na te klasyczne 5 otworów podpasuje do korby.
Przed daniem łańcucha wymyj benzyną ekstrakcyjną blaty korby i kasetę. Benzyna i szmata konkretniej. Moze być też plastikowa szczotka do rąk i pędzelek. Ja zawsze tak czyszczę wszystko. Potem nowy łańcuch i jazda.
#524
Napisano 07 styczeń 2011 - 17:16
I powiedzcie mi prosze jaka jest różnica między łańcuchem shimano HG53 a shimano HG93 XT?
#525
Napisano 07 styczeń 2011 - 17:49
I powiedzcie mi prosze jaka jest różnica między łańcuchem shimano HG53 a shimano HG93 XT?
Żadna ? ;-) Szczerze to miałem i ten i ten.. i nie wiem :-D. Pewnie HG93 jest lżejszy.
#526
Napisano 07 styczeń 2011 - 17:52
I jest na opakowaniu napisane ultegra 64 a 40 zł to różnica w cenie jest.Pewnie HG93 jest lżejszy.
#527
Napisano 07 styczeń 2011 - 18:12
#529
Napisano 07 styczeń 2011 - 20:02
Bikemaster, http://www.sklep.bik...products_id=348
Tak.. ;-) Wiem znam to. Jak pisałem zakatowałem to. Wszystko zależy od tego ile chcesz kasy wydać. Jak te hg93 łapie się w budżecie to bierz.
#530
Napisano 07 styczeń 2011 - 20:05
#531
Napisano 07 styczeń 2011 - 20:12
Bo jak mało jeździsz.. to po co tyle łańcuchów :->
#533
Napisano 08 styczeń 2011 - 19:55
Jeśli chodzi o łańcuchy, to HG53 jest powiedzmy miękki, a HG73 jest twardszy, a HG93 powinien być jeszcze bardziej twardy. Dalej, jeśli chodzi o dziewiątkowe, to możesz jeszcze wziąć pod uwagę stosunkowo niedrogi DA 7701, a potem jeszcze trochę droższy Campy C9.
Pozdrawiam, Piotr01
#534
Napisano 08 styczeń 2011 - 22:39
I dalej tak z autopsji: Stosowałem już różne kombinacje w rowerze z kasetą XT na łańcuchach od hg53 do xtr i nie było dużej różnicy w wyciągnięciu łańcucha, zaś przebiegi podobne plus minus 100 km jedynym łańcuchem, który dużej wytrzymał jest C9.
Łańcuchy na pewno różnią się płytką ogniwa łączącego i obrotowego : ocynk/kolor szary i brąz(hg53) zaś nawet samą wagę shimano podaje 304 gramy dla 116 ogniw od łańucha XTR po Deore.
Moje pomiary:
http://www.forumrowe...505#entry677505
Jeżdżę 80% szosą rowerem górskim.
#535
Napisano 09 styczeń 2011 - 00:12
58,5 rozmiar ramy i mój wzrost 187cm...to dobrze ? + mostek http://img713.images...5/zdjcie297.jpg
rower wysłużony troszku..
skrócić mostek i dokupić tylko nowy osprzęt ? [SH 105 ? ] czy lepiej zbierać na cały nowy rower ? panowie doradźcie..
#536
Napisano 09 styczeń 2011 - 01:13
Jęśli uważasz że rama jest za duża a rower jest wysłużony i chcesz zmienić osprzęt to wg powienieneś myśleć o nowym biku. Jeśli jednak nie masz za dużo pieniędzy na "wywalenie" na raz możesz składać coś samemu. Da Ci to możliwość zaoszczędzenia (np na elementach z których jesteś zadowolony w swoim rowerze takich jak np mostek, kierownica, siodełko, sztyca... ale może też kola czy klamkomanetki które są ogromnym % w cenie roweru. lub poprzez umiejętny i przemyślany sposób doboru części). W składanie samemu (lub poprzez serwisntów ) powoduje że możesz wydatki rozłożyć w czasie (zamieniając elementy z czasem w ramach posiadanych środków ). A co najważniejsze powoduje że personalizujesz swój rower... do twoich proporcji ciała, możliwości, wymagań terenowch... Poza tym z czasem daję wielką radochę
Jeśli rzeczywiście rower jest za duży... zacznij od ramy. To element z którego musisz być w 100% zadowolony bo to ona zapewni Ci komfort. Przełożysz praktycznie wszystko... zostanie co najwyżej suport (można zawsze zmienić na jakiś najtańszy) stery (zwykle są w komplecie) i przy braku szczęścia sztyca i widelec (do wielu ram w komplecie) choć i to zależy od wymiarów
pozdrawiam
xMekpx
#537
Napisano 09 styczeń 2011 - 09:15
#538
Napisano 09 styczeń 2011 - 09:27
Taka mała tabelka :
Łańcuch- model - i odpowiedni model korb z danej grupy :
CN-7901 - FC 7900
CN-6701 - FC 6750, 6700
CN - 6600 - FC 6703
CN - 5701 - FC 5700 , 5750
CN - 5600 - FC 5703
Z tabeli kombinacji stosowania wychodzi że łańcuchy przeznaczone do 2 rzędowych korb moża międy sobą zamieniać i tak samo w 3 rzędowych.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#539
Napisano 09 styczeń 2011 - 10:01
Pzdr
#540
Napisano 09 styczeń 2011 - 11:46
obecnie nie mam za dużo - 1500zł - i za szybko się do tych 4tyś nie dokulam..
a boję się ,że osprzęt może też kolejnego sezonu nie przetrwać bo choćby korba ma prawie 17 tyś km. przejechanych.. klamki też się czasem zacinają.. a i co do sramu.. to jestem za SH ponieważ jest bardzo popularny i nie ma problemu z jego serwisowaniem..
więc tu mój dylemat.. czy poprawić w ogóle komfort jazdy i zmieniać również ramę, czy tylko osprzęt w pośpiechu... :roll: