Osprzętowe dylematy
#1
Napisano 01 grudzień 2006 - 14:31
Ciekawe czy SRAM będzie lepiej przeżucał niż Shimano albo Campa w szosie. W MTB radzi sobie całkiem nieźle, wiele osób uważa że napędy srama sa znacznie lepsze niż shimano ale wiadomo rowery górskie to co innego.
Jedno jest pewne , konkurencja dobrze nam zrobi, ceny powinny być lepsze.
Ciężko będzie się też Sramowi przebić na rynku szosowym, my przecież nie jaramy się tak nad każdą nowinką techniczną i lubimy klasykę , jeśteśmy przecież tradycjonalistami .
Na razie sa tylko 2 grupy Srama : Force i Rival.
Ciekawi mnie tez kiedy trafi on do Polski i jakie bedą ceny. Czekam na ten moment z niecierpliwością. ;-)
Strona domowa Szosowego SRAMA
#2
Napisano 01 grudzień 2006 - 16:40
jak bedzie dzialac to czas pokarze. stwierdzenie, ze naped srama pracuje lepiej niz shimano jest bledne - lepiej pracuja przerzutki i manetki, choc w przypadku tych ostatnich to kwestia ergonomii i przyzwyczajnia), lecz to i tak tylko moja osobista opinia
- Kibic lubi to
#3
Napisano 01 grudzień 2006 - 17:33
Jak dla mnie jedna dźwignia do zmiany przełożeń /klamkomanetki/ to idiotyczny pomysł,ale nie miałam tego w rękach, może się mylę...
#4 Gosc_tozik_*
Napisano 01 grudzień 2006 - 18:10
#5
Napisano 01 grudzień 2006 - 20:04
Klamki ergonomicznie leżą między Campą a Sh.
Kolega być może zakupi sobie manetki Force bo niedługo nie będzie miał na czym zrzucać masy z roweru. Oglądał je na targach i mówi, ze bardzo dobrze leżały mu w dłoniach.
#6
Napisano 22 luty 2007 - 19:17
budzet mam raczej niski i wybieram pomiedzy osprzetem s.Tiagra a Camp.Xenon... co będzie lepsze?
#7
Napisano 22 luty 2007 - 19:32
pracuje cicho i precyzyjnie, fakt, że przebieg niewielki i kolega jest bardzo zadowolony,
oś suportu pusta w środku, zresztą namówię użytkownika Alastor, żeby napisał kilka słów
pozdr
pańcio
#8
Napisano 22 luty 2007 - 22:30
#9
Napisano 22 luty 2007 - 22:39
#10
Napisano 22 luty 2007 - 22:43
ramiona korby 105ki sa w srodku puste, tiagry nie sa.
caly naped czy to tiagry czy tam nawet DA nie wytrzyma tyle co nawet najnizszy model campy.
ci co decyduja sie na campe nie biora jej ze wzgledu na tradycje, a przede wszystkim ze wzgledu na wytrzymalosc i niezawodnosc.
piot: takie porownanie i tak nie ma sensu.
#11
Napisano 22 luty 2007 - 23:21
#13
Napisano 23 luty 2007 - 08:55
za 899 jest zestaw 2006 i to jego bym wzial. najwiekszym minusem tego zestawu jest korba + wklad. jakby dobrze zagadac z gosciem z wertykalu to zamiast korby 06 dorzucilby za odpowiednia doplata korbe 07.
#14
Napisano 23 luty 2007 - 10:16
#15
Napisano 23 luty 2007 - 12:18
#16
Napisano 23 luty 2007 - 12:59
Jeżdżę na sh105 i jestem pod wrażeniem kultury pracy. Oczywiście mam tylko porównanie z moim trekkingiem. Wyboru dokonał za mnie bardziej przypadek. (była promocja i rower mieścił się w granicach założonych kryteriów ). Żywotność ramy aluminiowej to ponoć max 5lat, więc najdalej w 2010r. zmienię cały rower, a wtedy być może będę miał na ten temat swoje własne zdanie,... ale najprawdopodobniej będzie tak:
:-P...jeśli dokonasz wyboru to raczej zostaniesz przy tym od czego zacząłeś...
pozdro horny
#17 Gosc_Stas_*
Napisano 23 luty 2007 - 17:12
Pzdr
Stas
#18
Napisano 23 luty 2007 - 18:24
chodzilo to cicho i calkiem niezle, ale co z tego jak po 1000km lancuch hg73 byl do wyrzucenia? cn7701 tez wiele wiecej nie wytrzymywal.
no ale pomijajac juz ten fakt wcale nie odczulem jakiegos dyskomfortu po przesiadce z shimano na campe. nawet wrecz przeciwnie zaczelo mi sie lepiej smigac na rowerze z klamkami campy.
kolejnym plusem na korzysc campy sa pancerze poprowadzone pod owijka.
dla mnie jedynym plusem manetek shimano byla mozliwosc zlapania za gorna czesc manetek kiedy jechalo sie z rekoma polozonymi na kierownicy. w campie tez niby mozna ale chwyt nie bedzie tak samo pewny.
gdybysmy mieli jeszcze wziac pod uwage wytrzymalosc np piast to okazuje sie, ze shimano przegrywa po raz kolejny. ;-)
#19
Napisano 23 luty 2007 - 20:07
#20
Napisano 23 luty 2007 - 20:17
tak samo jak i w przypadku klamek campy z przerzuta shimano.
jednak mozna zastosowac specjalny adapter zakladany przy przerzutce dzieki, ktoremu bedzie mozliwe mieszanie osprzetu.