Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regualrne Stukanie W Okoliach Korby - Carbon - Tak Wiem - Było


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 27 czerwiec 2019 - 08:06

Kiedyś już miałem ten problem - przeszło na jakiś czas.

 

Wczoraj zdejmuje słuchawki no i -- jechać się nie da. Stuka non stop regularnie jak w zegarku przy kręceniu korbą.

 

Głośne to na 100m jak nie dalej. NO TRAGEDIA!

 

Czy to na pewno coś z korbą ,rama karbonowa

 

Koła można wyeliminować ? Sztycę tak samo ??

...



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 czerwiec 2019 - 08:52

Jak to jest faktycznie BB30 to masz duza szanse na tlukace sie lozyska w mufie suportu. Dosc klasyczna przypadlosc.
Sciagnij korbe i zobacz co sie dzieje. Jak nie masz juz wytluczonej mufy, to lozyska, najlepiej nowe, mozna osadzic na Loctite albo cos w tym stylu.

#3 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 27 czerwiec 2019 - 10:20

U mnie to się sprawdza:

https://www.1enduro....uport-pressfit/



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 czerwiec 2019 - 12:39

Tylko ze jak to jest BB30 to nie wcisniesz tam zadnego pressfita.
W BB30 lozyska sa osadzane bezpośrednio w mufie.

#5 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 27 czerwiec 2019 - 13:15

Pomyliłem standardy.

 

Do PF30 to ta ninja się nawet sprawdza.



#6 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 czerwiec 2019 - 13:46

Jeśli to "cykanie" jest w tym samym położeniu korby, niezależnie od przełożenia, to może mieć związek z mocowaniem blatów. Popuść i dokręć równo kluczem dynamometrycznym wg zaleceń producenta (u mnie 6-8Nm). Miałem już tak dwa razy i pomogło.



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 czerwiec 2019 - 19:14

Sprawdź stan łożysk, muszą być dobrej jakosci i w dobrym stanie.
Na yt jest film FSA o tym systemie, procedurach montażu i sprawdzaniu ramy.
Użyj sensownych narzędzi do montażu I demontażu łożysk.
Na ciszę w układzie wiele rzeczy ma wpływ, styl jazdy, waga użytkownika itd

#8 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 27 czerwiec 2019 - 21:44

Jak to jest faktycznie BB30 to masz duza szanse na tlukace sie lozyska w mufie suportu. Dosc klasyczna przypadlosc.
Sciagnij korbe i zobacz co sie dzieje. Jak nie masz juz wytluczonej mufy, to lozyska, najlepiej nowe, mozna osadzic na Loctite albo cos w tym stylu.

 

sęk w tym że miski zmieniłem wraz z początkiem poprzedniego sezonu..

Jeśli to "cykanie" jest w tym samym położeniu korby, niezależnie od przełożenia, to może mieć związek z mocowaniem blatów. Popuść i dokręć równo kluczem dynamometrycznym wg zaleceń producenta (u mnie 6-8Nm). Miałem już tak dwa razy i pomogło.

 

Naprawdę te śrubki wszystkie muszą być dokładnie dokręcone ? Mam korbę rotor-a i tam są delikatne te śrubki. To teraz zaczynam na poważnie zastanawiać się nad kluczem dynamonetrycznym no ale i tak nie mam żadnej pewności że to to..

Sprawdź stan łożysk, muszą być dobrej jakosci i w dobrym stanie.
Na yt jest film FSA o tym systemie, procedurach montażu i sprawdzaniu ramy.
Użyj sensownych narzędzi do montażu I demontażu łożysk.
Na ciszę w układzie wiele rzeczy ma wpływ, styl jazdy, waga użytkownika itd

 

sensownych narzędzi ? Jak zmianiełem łożyska to korzytałem z odpowiednich kluczy. Jednego czego nie miałem to dynamoetrycznego klucza.

 

 

Co jest dziwne. Dzisiaj zrobiłem lekką przjażdzkę i nie słyszałem tychże głośnych stuków o których napisałem. DZIWNE TO.

Wyczyściłem jedynie napęd przed jazdą .. To jest mega dziwne. 

 

I żeby było jasne. Przy mocniejszych "depnięciach" pod wiatr czy w górę, takie lekkie trzaski są zawsze - zdążyłem przywknąć.

 

Ale o dziwo wczoraj te głosy były naprawdę TRAGICZNE. A dzisiaj - już ich nie było. No kurde - magia , czary mary...



#9 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 czerwiec 2019 - 23:30

Klucz warto mieć, szczególnie jak rama albo części to carbon. Jeśli nie , to podjedź do jakiegoś serwisu, popuść sam bylejakim kluczem i pożycz na chwilę dynamometryczny 



#10 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 28 czerwiec 2019 - 06:09

I tak swoją drogą w korbie jest coś takiego do dokręcania korby bez jej zdejmowania.

Pomyślałem że może zwyczajnie spróbuję dokręcić (o ile się da) ? Jak myślicie , może pomóć na stukanie?

 

 

Wi7ZatL.jpg

 

 

Jeden "mały problem" jest taki że niby mam imbus do tej śrubki ale nie mogę jej odkręcić. Tak jakby była mocna obrobiona chociaż tylko raz ją zakrecałem a kupowałem ją nową! 

 

I tutaj rodzi się pytanie. Kupić jakiś lepszy imbus ze stali nierdzewnej (bo wiem że to może pomóc) ?

A może można jakoś wspomóc odkręcenie tej śrubeczki ? No nie wiem coś nałożyć na końcówkę imbusa, jakieś patenty? 

 



#11 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 28 czerwiec 2019 - 18:27

Jeśli zaokrągliłeś klucz to spróbuj nowego, popsikaj śrubę wd-40,zostaw na chwilę, powinno pójść. Jeśli popsułeś otwór w łbie śruby może być więcej zabawy. Weź dremelek i zrób prostopadłe nacięcie na obrzeżu łba, potem śrubokręt i delikatnie pukaj młoteczkiem w nacięcie i po milimetrze odkręcaj. Są specjalne narzędzia do wykręcania zaokrąglonych śrub imbusowych, ale raczej nie do takich tycich śrubek - próbowałem.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2019 - 19:00

Jeśli masz jak zlapać łeb śruby to zaopatrz się w szczypce knipex cobra es (przydają się w domowych robótkach) I nimi odkręć śrubę. Podlej gwint rozluźniaczem I podgrzej to miejsce jeśli masz np opalarkę.

#13 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 29 czerwiec 2019 - 08:34

Sprawdź czy ta śruba to na pewno imbus a nie torx np.



#14 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 czerwiec 2019 - 12:05

Jeśli masz jak zlapać łeb śruby to zaopatrz się w szczypce knipex cobra es (przydają się w domowych robótkach) I nimi odkręć śrubę. Podlej gwint rozluźniaczem I podgrzej to miejsce jeśli masz np opalarkę.


Łba raczej nie złapie, wygląda na to, że w tym okrągłym elemencie jest zagłębienie w które wchodzi łeb i chowa się tam cały.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#15 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 29 czerwiec 2019 - 12:05

Jeśli zaokrągliłeś klucz to spróbuj nowego, popsikaj śrubę wd-40,zostaw na chwilę, powinno pójść. Jeśli popsułeś otwór w łbie śruby może być więcej zabawy. Weź dremelek i zrób prostopadłe nacięcie na obrzeżu łba, potem śrubokręt i delikatnie pukaj młoteczkiem w nacięcie i po milimetrze odkręcaj. Są specjalne narzędzia do wykręcania zaokrąglonych śrub imbusowych, ale raczej nie do takich tycich śrubek - próbowałem.

 

dobra dzięki , dobrze wiedzieć że wogole jest coś takiego jak dremelek.w razie czego będe się bawił.

 

Generalnie to zapytam. Czy myślicie że dokręcenia tego kółczeka w korbie może być powodódem trzasków??

I Generalnie jak to jest że to się w ogóle może odkręcać - luzować? 

 

Jeśli masz jak zlapać łeb śruby to zaopatrz się w szczypce knipex cobra es (przydają się w domowych robótkach) I nimi odkręć śrubę. Podlej gwint rozluźniaczem I podgrzej to miejsce jeśli masz np opalarkę.

 

Rozluźniaczem ?? Czyli ?

 

Sprawdź czy ta śruba to na pewno imbus a nie torx np.

 

Tak to jest imbus na 99%



#16 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 czerwiec 2019 - 12:59

Rozluźniacz, coś penetrującego, co wejdzie w gwint i popuści niewielkie zaparzenie śruby. WD-40 i podobne.

A luzuje się, bo w miejscu korby są ciągle cykle naprężeń i rozluźnień, poza tym wszytko się trzęsie, podskakuje. Wszystko z czasem się poluzuje.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#17 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 lipiec 2019 - 20:23

to jest kwestia srub w blatach korby

dokrecilem na sile kluczem dynamomentrycznym *6-7 i jest duzo lepiej.

 

Jednak hałas nadal jest minimalny ale do zaakceptowania.

Czy próbować jeszcze tę srubkę aby jednak dokręcić korbe ?

 

Jak montowałem korbe to nie korzystałem z  klucza i na oko to robiłem więc może tu jest błąd..

Tylko że tam jest az 40nm ,,,


  • qzn lubi to



Dodaj odpowiedź