Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak Bazy, Brak Progresu? Trening Z Pulsometrem.


67 odpowiedzi w tym temacie

#1 rzecznik

rzecznik
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 01 lipiec 2019 - 16:52

Hej. Jeżdżę na rowerze od zeszłego roku. (ok 1600km maj-październik w zeszłym roku na crossie). Potem jeździłem na trenarzeże 10-12h miesięcznie. Zakupiłem szosę i od marca „śmigam” na niej ok. 1500 km do dzisiaj. Mam jednak spore wątpliwości do mojej jazdy i będę wdzięczny za wszelkie porady 😉

Jazda na crossie czerwiec 2018- 40km – średnia 26,6; szosa czerwiec 2019- 49km- średnia 28,7; inna jazda- koniec kwietnia 2019- 52km- średnia 26,7. Z racji tego, że progres nie powala, a w zasadzie go prawie nie widać postanowiłem coś z tym zrobić. Poczytałem trochę o strefach tętna z książki Firela i wyglądają u mnie następująco.

Strefy tętna wg. Friela:

1: 120-155
2: 155-165
3: 165-174
4: 174-181
5: 181-185
6: 185-193
7: 194-205

Test FTP(20min) wykonałem pod koniec lutego na Zwifcie – LTHR 182 przy 223 watach.

Dotychczas robiłem zazwyczaj tak, by jechać dosyć mocno i czuć zmęczenie po treningu, który trwał głównie 1-2h. Zdarzały się też od czasu do czasu interwały, jednak często było tak, że zaczynałem za mocno i ostatni lub nawet przedostatni w serii był słabszy. Jeśli chodzi o kadencję to staram się trzymać ok. 90 obrotów.

Generalnie często mam tak, że wracając (jeżdżę głównie po Wiślanej Trasie Rowerowej) przeważnie jadę z niekorzystnym wiatrem i spada siła, a co za tym idzie prędkość (tętno też jest poniżej średniej na drodze powrotnej).

Z tego co patrzę teraz na strefy, w których jeździłem zazwyczaj to jest to głównie 3 strefa(nawet do 70-80% czasu całej jazdy byłem w tej strefie). W 1 jeździłem bardzo rzadko, treningi zaczynały się głównie od 2 strefy, ale są też takie jazdy, gdzie dominuje 4 strefa ;(