Skocz do zawartości


Zdjęcie

Żywotność Kasety Sh 105 - Wymiana?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 sierpień 2019 - 20:12

Hejka szosowcy!

Kaseta ma 10 tys. nalotu. Pracowała zamiennie na dwóch łańcuchach CN-7901 i CN-5600. Nigdy nic nie przeskoczyło, napęd pracował płynnie. Chciałbym się poradzić i podpytać czy według was kaseta przyjmie jeszcze nowy łańcuch. Niestety pomiary zużycia starych łańcuchów będę miał dopiero we wtorek. Moja jazda to zazwyczaj duża kadencja, nogi raczej mocnej nie mam ;)

Załączony plik  Cs-5600.jpg   96,34 KB   15 Ilość pobrań

 

Załączony plik  Cs-5600a.jpg   88,08 KB   15 Ilość pobrań



#2 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 07:18

10 tysięcy km to dla kasety tyle co nic.

 

A to jest dość zabawne: "Niestety pomiary zużycia starych łańcuchów będę miał dopiero we wtorek." - oddałeś łańcuchy do Specjalnej Stacji Badawczej? Nie masz suwmiarki/linijki w domu? :)


  • ortogonalny lubi to

#3 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2019 - 07:27

Kupiłem w necie i we wtorek przymiar dotrze :P



#4 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 11:01

Powieś łańcuchy na gwoździu razem z nowym i będziesz wiedział. U mnie kaseta 105 po 15 tysiącach kilometrów, jeżdżona na trzy łańcuchy (dość mocno) dalej przyjmuje nowy łańcuch.



#5 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 05 sierpień 2019 - 11:46

Przepraszam, jak wiedza, że łańcuch wydłużył się o X % pomoże mu w odpowiedzi na pytanie

 

Chciałbym się poradzić i podpytać czy według was kaseta przyjmie jeszcze nowy łańcuch.

 

Pozdrawiam,

Jarek



#6 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 05 sierpień 2019 - 14:57

Jak na moje oko koronka 5-6-7 i 8 może mieć problem z nowym łańcuchem, ale to tylko moje zdanie

#7 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 05 sierpień 2019 - 21:06

Jak na moje oko koronka 5-6-7 i 8 może mieć problem z nowym łańcuchem, ale to tylko moje zdanie

 

Racja. Mam starą kasetę 105, po 20+ tyś km środkowe wymagają wymiany. Reszta wygląda jak prawie niejeżdżone.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#8 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 sierpień 2019 - 13:47

Łańcuchy zmierzone. Pomiary wykonywane na 10 ogniwach, wielokrotnie w kilku miejscach. Można przyjąć, że przebiegi są następujące: CN-5600 - 5,5 tys. km, CN-7901 - 4,5 tys. km.

Zatem:

CN-5600 ma 127,5 mm

CN-7901 ma 127,2 mm.

Napęd był dbany. Częste szejkowanie - maksymalnie po 1000 km, łańcuchy utrzymywane w czystości. Używałem tylko Rohloff. Napęd nigdy nie przeskoczył, jeżdżę z dużą kadencją głównie po płaskim, noga raczej słaba, waga zawodnika to 68 kg.

Czytając forumowe relacje to się spodziewałem, że łańcuchy będą po takim przebiegu do wyrzucenia, a tu taka miła niespodzianka :)

Pomimo, że właśnie w drodze do mnie jest nowy CN-6701, to pójdzie do szafy. Myślę, że przelecę kolejną dyszkę na tym zestawie, a potem wymienię kasetę. Nie będę nawet sprawdzał czy się nowy łańcuch przyjmie, skoro te są ok. Dobrze kombinuję?



#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 sierpień 2019 - 20:51

Łańcuchy zmierzone. Pomiary wykonywane na 10 ogniwach, wielokrotnie w kilku miejscach. Można przyjąć, że przebiegi są następujące: CN-5600 - 5,5 tys. km, CN-7901 - 4,5 tys. km.

Zatem:

CN-5600 ma 127,5 mm

CN-7901 ma 127,2 mm.

Napęd był dbany. Częste szejkowanie - maksymalnie po 1000 km, łańcuchy utrzymywane w czystości. Używałem tylko Rohloff. Napęd nigdy nie przeskoczył, jeżdżę z dużą kadencją głównie po płaskim, noga raczej słaba, waga zawodnika to 68 kg.

Czytając forumowe relacje to się spodziewałem, że łańcuchy będą po takim przebiegu do wyrzucenia, a tu taka miła niespodzianka :)

Pomimo, że właśnie w drodze do mnie jest nowy CN-6701, to pójdzie do szafy. Myślę, że przelecę kolejną dyszkę na tym zestawie, a potem wymienię kasetę. Nie będę nawet sprawdzał czy się nowy łańcuch przyjmie, skoro te są ok. Dobrze kombinuję?

 

Dobrze kombinujesz. Na mojej wywalonej niedawno Ultegrze, używałem trzech łańcuchów. Każdy zrobił po 11+ tyś km. Mogłbym jeszcze na tym zestawi zrobić z 5 tyś km, ale kultura pracy zaczęła mnie drażnić. Wydłużenia nie mierzyłem.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź