Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nie Mogę Wejść W 5 Strefę Hr

#pulsometr #trening

34 odpowiedzi w tym temacie

#1 deegooree

deegooree
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 09:20

Cześć,
może nie jestem już początkującym kolarzem ale jakiegoś wielkiego doświadczenia też nie mam. Obecnie kończy się powoli mój 3 sezon poważniejszego jeżdżenia na rowerze ( o trenowaniu chyba nie ma co mówić ). Przed kolarstwem  sporo biegałem.
Problem jest tego typu, że mam wyznaczone strefy tętna (nie w laboratorium ale według kilku domowych sposobów) i ostatnimi czasy nie mogę za żadne skarby wskoczyć na dłużej w  5 strefę. Nawet jak robię interwały cisnę tak, że na oczy nie widzę a ledwo zbliżam się do 5 strefy albo lekko ją przekroczę. Trzeba też uczciwie powiedzieć, że za dużo tych interwałów nie robię ale jeżdżę trochę przewyższeń (mieszkam niedaleko Sobótki więc Tąpadła regularnie) i na nich raczej staram się cisnąć. Wtedy udaje się na trochę dobić do tętna 178 a max wyznaczony to 186.
Wygląda to na jakiś rozjazd mocy i tego co pokazuje serce. Jak teraz dalej trenować żeby zwiększyć moc jednocześnie nie zarzynając serca ? A może to co innego ? 



#2 msstefan

msstefan
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 09:31

Jak masz miernik mocy i moc rosnie to nie przejmowalbym sie tetnem.
W miare lepszej formy to sie zmienia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3 mambaout

mambaout
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 09:50

Jak wyznaczone strefy? Na podstawie HR max czy LTHR? Wyznaczone na rowerze czy biegu?

Jeżeli na podstawie HR max i/lub wyznaczone w biegu to nic dziwnego. Ja na rowerze nei jestem w stanie wytrzymać nawet 10 minut na tętnie z jakim biegam 10km.



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 sierpień 2019 - 17:23

Wtedy udaje się na trochę dobić do tętna 178 a max wyznaczony to 186.

Wszystko masz najprawdopodobniej poprawnie, ale twoje strefy są za wysoko ustawione.