Conti Gp 4000 S2 Vs Gp 4 Season - Porównanie
#1 Gosc_tobo_*
Napisano 30 sierpień 2019 - 17:04
Opona sprawia wrażenie bardzo komfortowej i zapewniającej bardzo dużą stabilność.
Chcę przetestować GP 4000 S II również w rozmiarze 28c.
Czy ktoś używa bądź używał obu opon, w tym samym rozmiarze? Może obu w wersji 25c?
Interesują mnie wrażenia z jazdy na obu oponach.
Dzięki
#2
Napisano 31 sierpień 2019 - 14:08
4 seasons używałem jednej jako kierunkowej na zimę 28 mm, druga opona to Vredestein Fortezza Senso All Season. Kilometrów testowych było niewiele ponad 600 zatem o trwałości nic nie powiem, ale 4 seasons zadziwiła mnie lekkością toczenia oraz komfortem. Co do trzymania w zakrętach to nie testowałem jej w ekstremalnych warunkach (mokro+syf), na suchym i "zimowym" asfalcie było bardzo okey.
Natomiast GP 4000 II S 28 mm mialem w rowerze gran fondo. Szeroki kapeć (w realu 30 mm) i musiałem kombinować z ciśnieniem - za mocne - skakał jak piłka, za niskie - opona wydawała mi się flakowata i oporna. Teraz używam GP 5000 - są węższe w wersji 28 czyli w realu nie mają 30 mm, ale bliższe są szerokości podawanej przez producenta.
#3 Gosc_tobo_*
Napisano 31 sierpień 2019 - 14:40
Co do oporów toczenia to wg pomiarów na anglojęzycznej stronie opory między oboma to ~40% wyższe na niekorzyść 4 season, dlatego myślałem o s2.
Wydawało mi się że conti były przerośnięte ale że 28c będą podobne...
#5
Napisano 02 październik 2019 - 20:43
Natomiast GP 4000 II S 28 mm mialem w rowerze gran fondo. Szeroki kapeć (w realu 30 mm) i musiałem kombinować z ciśnieniem - za mocne - skakał jak piłka, za niskie - opona wydawała mi się flakowata i oporna. Teraz używam GP 5000 - są węższe w wersji 28 czyli w realu nie mają 30 mm, ale bliższe są szerokości podawanej przez producenta.
Kurcze ludzie, jakie bzdury pleciecie !
Szerokość opony (nomen omen błędnie interpretowana przez wielu) to wcale nie jest w tym przypadku 30 mm. Dla GP 4000 SII 700x28 jest to faktycznie 28 mm i jest to szerokość bieżnika a nie balona opony. W przypadku tej konkretnej opony, szerokość balona wynosi w moim przypadku 32 mm.
Poniżej na potwierdzenie zdjęcia mojej opony GP4000 SII 700x28 wykonane w dniu dzisiejszym na obręczy o szerokości wewnętrznej 22 mm i takie same pomiary były przy obręczy o szerokości wewnętrznej 18 mm. W obydwóch przypadkach ciśnienie w oponie wynosiło około 7 bar.
Szerokość opony - balona - http://prntscr.com/pe0tqb
Szerokość bieżnika opony - http://prntscr.com/pe0vlb
I przestańcie proszę opowiadać, że producenci opon oszukują na szerokościach opon.
#7
Napisano 02 październik 2019 - 21:18
Kurcze ludzie, jakie bzdury pleciecie !
Szerokość opony (nomen omen błędnie interpretowana przez wielu) to wcale nie jest w tym przypadku 30 mm. Dla GP 4000 SII 700x28 jest to faktycznie 28 mm i jest to szerokość bieżnika a nie balona opony. W przypadku tej konkretnej opony, szerokość balona wynosi w moim przypadku 32 mm.
Poniżej na potwierdzenie zdjęcia mojej opony GP4000 SII 700x28 wykonane w dniu dzisiejszym na obręczy o szerokości wewnętrznej 22 mm i takie same pomiary były przy obręczy o szerokości wewnętrznej 18 mm. W obydwóch przypadkach ciśnienie w oponie wynosiło około 7 bar.
Szerokość opony - balona - http://prntscr.com/pe0tqb
Szerokość bieżnika opony - http://prntscr.com/pe0vlb
I przestańcie proszę opowiadać, że producenci opon oszukują na szerokościach opon.
Załóż na tę samą obręcz GP 5000 i zmierz szerokość suwmiarką. Ciekaw jestem jak Ci się ułoży. Interpretacja może być różna, ale jak rozumiem piszemy tu o faktycznej szerokości opony, a nie akademicko badamy szerokość bieżnika, bo to jak wspomniał Tobo przekłada się na prześwit, szczególnie w starszych ramach. Ów "balon" w przypadku GP 4000 II czynił z 25 mm opony prawie dwudziestkę ósemkę na niektórych obręczach.
#8
Napisano 03 październik 2019 - 07:18
Tytuly w naglowkach prasy: "Czlowiek z suwkiarka dowodzi, ze ludzie pleca bzdury, a producenci opon nie oszukuja!"Kurcze ludzie, jakie bzdury pleciecie !
Szerokość opony (nomen omen błędnie interpretowana przez wielu) to wcale nie jest w tym przypadku 30 mm. Dla GP 4000 SII 700x28 jest to faktycznie 28 mm i jest to szerokość bieżnika a nie balona opony.
.... I przestańcie proszę opowiadać, że producenci opon oszukują na szerokościach opon.
#9
Napisano 03 październik 2019 - 07:41
Producenci z całą pewnością różnie mierzą szerokość. Tyle, że na naszym przykładzie mogę powiedzieć, że 99% klientów nie obchodzi szerokość bieżnika, tylko to, jaką opona da amortyzację i czy zmieści się pod widelcem/ramą, a więc całkowita szerokość i wysokość balona.
Nie wspomnę już o tym, że szerokość bieżnika też będzie różna na różnych obręczach, więc nawet pod tym względem nominalny rozmiar opony nie ma przełożenia na rzeczywistość.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11
Napisano 03 październik 2019 - 07:53
Faktycznie, że wielu z nas mierzy szerokość balona opony i pod tym względem właśnie dobiera oponę do roweru - wejdzie czy będzie obcierać. Sam byłem ciekaw, bo składam nowy komplet kół na obręczach z 22 mm wewnątrz i nie byłem pewien, jak się ułoży opona i czy będzie pasować. Miałem przynajmniej motywacje żeby wykonać ten pomiar i się upewnić.
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
#12
Napisano 03 październik 2019 - 08:18
Nie może być taka sama, to by zaprzeczało elementarnej geometrii. No, chyba, że z góry zakładasz, jaki będzie wynik, i z taką tolerancją traktujesz swój pomiar
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13 Gosc_tobo_*
Napisano 03 październik 2019 - 08:31
Nie wiem czemu cały czas mówisz o szerokości bieżnika. To nie on decyduje przy oponach szosowych o szerokości. W mtb owszem.
#14
Napisano 03 październik 2019 - 08:31
Żadne bzury. GP4000 jest szersza niż nominalnie podawana przez producenta. GP5000 w miarę trzyma szerokość nominalną.
Sprawdź dla nominalnych 25mm:
GP 4KsII
https://www.bicycler...x-4000s-ii-2014
The Grand Prix 4000S II (25) is also quite a big tire with a width of 27 mm and a height of 25 mm on a 17C rim.
GP 5K
https://www.bicycler...-prix-5000-2018
Size. Surprise: the 25-622 version of the GP 5000 measures 26 mm wide and 24 mm high at an air pressure of 100 psi / 6.9 bars on a 17C rim. This is a surprise because all previous 25-622 Continental Grand Prix tires with the 3/330 casing measured 27 mm wide on my rim.
GP 4S:
https://www.bicycler...x-4-season-2015
Size. Measured width and height on a 17C rim is 27 mm and 24 mm respectively.
- paulsen lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#15
Napisano 03 październik 2019 - 09:19
@1415chris idź i zmierz szerokość opon w samochodzie i dyskutuj z producentem, że masz oponę 5 czy 10 mm szerszą. Powodzenia.
Zaczynam sie gubic, piszesz o oponach samochodowych, czy rowerowych?
Zlapales suwmiarke, cos tam zmierzyles i przyszlo ci do glowy, ze byc moze odkryles skrzetnie ukrywany spisek.
To oczywiscie moja kolejna ironia odnoszaca sie do twojego krzyczacego stwierdzenia "jakie bzdury piszecie".
Wez tez pod uwage, ze jest tu wiele osob, ktore w soim zyciu rowerowym, mialy dwie, a moze i nawet trzy opony!
Nie bede pisal o sensownosci mierzenia bierznika, bo to juz powyzej zostalo wyjasnione, rowniez o szerokosci samej GP4k, bo to tez jest wszystkim dobrze znane. Nie bede dorzucal wplywu szerokosci obreczy na szerokosc opony, bo to moze byc za duzo jak na poczatek
- astronom lubi to
#16 Gosc_tobo_*
Napisano 03 październik 2019 - 11:07
#17
Napisano 03 październik 2019 - 12:28
Tobo - w powyższych linkach jest dość dobre porównanie tych opon.
Możesz wybrać również bezpośrednie porównanie opon, również tych dwóch:
https://www.bicycler...x-4-season-2015
Dokładniejsze opisy przy każdej z opon.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750