Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koło Przy Po Dziurze...


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 11:59

Witam,

Mam do Was takie pytanie. W tym tygodniu zagapiłem się i wpadłem w dziurę no i rozcentrowałem koło. Poszło to osiowo ok. 4-5 mm. Oddałem je do centrowania, odebrałem i po przejechaniu kilkudziesięciu km na zjeździe (niezby dynamicznym, bo dojeżdżałem do domu) usłyszałem pyknięcie jakby kamyk strzelił spod oponki.  No i patrzę, lata to to na boki. Może nie tak jak pierwotnie, ale. .. Tym razem wycentrowałem sam... No i tu pytanie do mądrzejszych, co mam o tym myśleć: gościu źle wycentrował, tak się zdarza nawet po prawidłowym wycentrowaniu i jeździć, czy też je raczej spisać na straty bo nie jest bezpieczne... Kółko przód.

Pozdrawiam wszystkich. 



#2 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 wrzesień 2019 - 12:29

Witam,

Mam do Was takie pytanie. W tym tygodniu zagapiłem się i wpadłem w dziurę no i rozcentrowałem koło. Poszło to osiowo ok. 4-5 mm. Oddałem je do centrowania, odebrałem i po przejechaniu kilkudziesięciu km na zjeździe (niezby dynamicznym, bo dojeżdżałem do domu) usłyszałem pyknięcie jakby kamyk strzelił spod oponki.  No i patrzę, lata to to na boki. Może nie tak jak pierwotnie, ale. .. Tym razem wycentrowałem sam... No i tu pytanie do mądrzejszych, co mam o tym myśleć: gościu źle wycentrował, tak się zdarza nawet po prawidłowym wycentrowaniu i jeździć, czy też je raczej spisać na straty bo nie jest bezpieczne... Kółko przód.

Pozdrawiam wszystkich. 

Może gościu Ci nie rozprężył koła po centrowaniu i dlatego. Zwykle szprychy trzeba rozprężyć i dociagnąć. Zwykle po 2 takich cyklach  jest OK, inaczej będzie jak w Twoim przypadku.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 12:45

Na pewno w miejscu "buły"  było tak, że dwie szprychy dokręcałem na początku praktycznie bez oporu, co mnie trochę zaskoczyło...



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 wrzesień 2019 - 13:00

5 mm po jednorazowym uszkodzeniu przeważnie oznacza, że koło nadaje się na śmietnik.

 

Nawet jeżeli uda się podciągnąć szprychy i zmusić koło do równego toczenia, obręcz została strukturalnie skrzywiona i będzie miała stałą tendencję do wykrzywiania się z powrotem. Dalsze podciąganie szprych może się skończyć w najlepszym wypadku regularnym nawracaniem problemu, a w najgorszym - nagłym rozpadnięciem się koła, np. na skutek wyrwania otworu na nypel.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 wrzesień 2019 - 14:15

No wlasnie, skoro kreciles luznymi szprychami, to moze juz obrecz jest peknieta przy otworach na szprychy?

Udalo ci sie je podciagnac, tak aby zlikwidowac bicie?

 



#6 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 wrzesień 2019 - 15:41

No wlasnie, skoro kreciles luznymi szprychami, to moze juz obrecz jest peknieta przy otworach na szprychy?

Udalo ci sie je podciagnac, tak aby zlikwidowac bicie?

 

 

5 mm po jednorazowym uszkodzeniu przeważnie oznacza, że koło nadaje się na śmietnik.

 

Nawet jeżeli uda się podciągnąć szprychy i zmusić koło do równego toczenia, obręcz została strukturalnie skrzywiona i będzie miała stałą tendencję do wykrzywiania się z powrotem. Dalsze podciąganie szprych może się skończyć w najlepszym wypadku regularnym nawracaniem problemu, a w najgorszym - nagłym rozpadnięciem się koła, np. na skutek wyrwania otworu na nypel.

 

Ano faktycznie...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#7 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 16:02

Szprychy podociągałem bez problemu i bicie zlikwidowałem. Co do otworów na nyple to minimalne pęknięcia są przy trzech , jednak w różnych miejscach, nie tylko tam, gdzie była rąbniętą, poza tym słyszałem od znajomych i czytałem, że mavic’i mają do tego skłonności, więc wcześniej nie oglądałem obręczy pod tym kątem. Przebieg kół minimalny, bo 3,5 tyś. Teraz się zwyczajnie zastanawiam , czy z kołem poeksperymentować i spróbować na nim jeździć, czy też nie należy ryzykować i z niego zrezygnować, bo jest to niebezpieczne... Jeśli problem nawróci, to sprawa będzie jasna. Jak to widzicie, jaka jest szansa, iż będzie ok?

 



#8 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 wrzesień 2019 - 19:09

Masz dostęp do tensometru żeby sprawdzić czy wszystkie szprychy są równo i odpowiednio naciągnięte? 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 19:12

usłyszałem pyknięcie jakby kamyk strzelił spod oponki.

Takie coś to nic innego jak zerwanie szprychy. dało się to dokręcić, ok zdarza się, ale taki zestaw (szprycha z nyplem) powinien zostać wymieniony.

 

Na pewno w miejscu "buły"  było tak, że dwie szprychy dokręcałem na początku praktycznie bez oporu, co mnie trochę zaskoczyło...

 Zerwane, obręcz jest trafiona. Serwisant zapewne jakiś świeży bez doświadczenia, albo lewy i po prostu wycentrował naciągiem szprych.

Da się to odratować, bo i nie takie koła stawiało się na nogi, ale nie będę o tym pisał co by znów nie wywołać jakiś zbędnych dyskusji.


CykloOpole !!! :)


#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 wrzesień 2019 - 19:39

Ratowali byście nadal obręcz z popękanymi otworami? Przecież każde kolejne naciąganie będzie powodowało powiększanie się tych pęknięć co nieuchronnie będzie doprowadzało do wyrwania nypla ze środka. Na moje robota głupiego, ja bym wymienił obręcze no i jak trzeba, to także te szprychy/nyple.



#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:06

Takie coś to nic innego jak zerwanie szprychy. dało się to dokręcić, ok zdarza się, ale taki zestaw (szprycha z nyplem) powinien zostać wymieniony.

Zerwane, obręcz jest trafiona. Serwisant zapewne jakiś świeży bez doświadczenia, albo lewy i po prostu wycentrował naciągiem szprych.
Da się to odratować, bo i nie takie koła stawiało się na nogi, ale nie będę o tym pisał co by znów nie wywołać jakiś zbędnych dyskusji.


Umiesz uratować popękaną obręcz?

#12 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:24

Co do tensometru, to brak.

Co do serwisanta to właśnie, że nie jest on świeży i dlatego do niego pojechałem.  Jest właścicielem swojego sklepu i takie kółka robi sam (nie zleca tego pracownikom). Oczywiście to o niczym jeszcze nie świadczy. Generalnie jak z nim z rana rozmawiałem to stwierdził, że kółko było mocno trafione i może być potrzebna wymiana obręczy, natomiast po chwili zaproponował żeby je przywieźć ponownie, to dokładnie posprawdza.

Co do tego, czy warto ratować, to zawsze kwestia dyskusyjna  i zależy od tego ile, by to kosztowało i jak dalece się uratuje. Wymiana obręczy bowiem też nie jest tania. Z tego co wiem sama obręcz to jakieś 350 zł, dochodzą potencjalnie szprychy, robota (sam tego bym się nie podjął) i inne dodatki...W sumie jak popatrzeć, że te koła kupuje się z oponami....

 



#13 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:27

Masz zdjęcie pęknięć wokół nypli? 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#14 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:47

Coś popróbowałem zrobić. Hmmm.

Załączone pliki

  • Załączony plik  2.jpg   202,49 KB   15 Ilość pobrań
  • Załączony plik  1.jpg   271,42 KB   15 Ilość pobrań


#15 gnom

gnom
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:48

.

Załączone pliki

  • Załączony plik  3.jpg   239,66 KB   16 Ilość pobrań


#16 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 wrzesień 2019 - 21:49

Nieciekawie...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#17 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 21:55

Takie coś to się wyrzuca ns śmieci, a nie zastanawia czy da się na tym jeździć...

#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 wrzesień 2019 - 07:43

Szprychy podociągałem bez problemu i bicie zlikwidowałem. Co do otworów na nyple to minimalne pęknięcia są przy trzech , jednak w różnych miejscach, nie tylko tam, gdzie była rąbniętą, poza tym słyszałem od znajomych i czytałem, że mavic’i mają do tego skłonności, więc wcześniej nie oglądałem obręczy pod tym kątem. Przebieg kół minimalny, bo 3,5 tyś. Teraz się zwyczajnie zastanawiam , czy z kołem poeksperymentować i spróbować na nim jeździć, czy też nie należy ryzykować i z niego zrezygnować, bo jest to niebezpieczne... Jeśli problem nawróci, to sprawa będzie jasna. Jak to widzicie, jaka jest szansa, iż będzie ok?


Tak napiszę: pytania do innych czy będzie ok w przypadku używania uszkodzonych rzeczy są moimi ulubionymi.
Ja nie poczuwam się na siłach żeby wycenić siłę Twoich doznań bólowych. :)

Spektrum możliwych konsekwencji użycia tego koła jest spore: od ponownego rozcentrowania, przez mocne bicie które spowoduje ocieranie o klocki, do wyrwania szprych lub ich wypadnięcia z gniazd oraz w konsekwencji zablokowania koła w czasie jazdy. Dzwon w gratisie. Blokada koła może mieć różne konsekwencje, od estetycznych po destrukcyjne, np gdy masz karbonową ramę. Widziałem różne rezultaty niedbałości o stan obręczy.
Nie polecam.

#19 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 wrzesień 2019 - 08:46

Tragedii nie ma ale na pewno jeśli chcesz nadal używać tych obręczy to warto monitorować sytuację i sprawdzać czy się nie pogarsza. Nie masz gwarancji na te koła? 

 

Do wyrzucenia na pewno jest obręcz która wygląda tak: 

 

SwA4Pvf.jpg


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#20 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 wrzesień 2019 - 08:59

Z tym że obręcz gnoma na 100% będzie tak wyglądać za baardzo niedługo...

 

Tragedii nie ma ale na pewno jeśli chcesz nadal używać tych obręczy to warto monitorować sytuację i sprawdzać czy się nie pogarsza. Nie masz gwarancji na te koła? 

 

Do wyrzucenia na pewno jest obręcz która wygląda tak: 

 

SwA4Pvf.jpg

 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź