Skocz do zawartości


Zdjęcie

Krótkie Pytanie O Pressfit : Od Razu Token Ninja Czy Jeździć Do Luzu?


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lukasio

Lukasio
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądLeg/ Wro

Napisano 09 wrzesień 2019 - 12:36

Czy kupując rower na PressFit (BB90 Trek lub BB72 Canyona) na dzień dobry montować Token ninja czy czekać do pierwszych trzasków i innych odgłosów? Dodam że korba Hollowtech II. Dziękuję

#2 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 wrzesień 2019 - 14:00

Jak suport dobry, to po co od razu wywalać? Będzie nadawać się do wymiany, albo zacznie wydawać odgłosy, to wymienisz ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3 Lukasio

Lukasio
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądLeg/ Wro

Napisano 09 wrzesień 2019 - 14:19

Prozor tylko żeby cholera nie wyrobić już na początku większej dziury w mufie...

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 wrzesień 2019 - 14:20

Dokładnie tak, jak mówi @Prozor. Nawiasem mówiąc, "złe" (nierówno wykończone) są przeważnie ramy, a nie suporty. Skręcany suport doskonale maskuje ten efekt, ale skrzeczącej ramy nie naprawi :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1038 postów
  • SkądStargard

Napisano 09 wrzesień 2019 - 14:46

Czy kupując rower na PressFit (BB90 Trek lub BB72 Canyona) na dzień dobry montować Token ninja czy czekać do pierwszych trzasków i innych odgłosów? Dodam że korba Hollowtech II. Dziękuję

Miałem podobne dylematy budując rower na ramie Emonda ALR. Ostateczne zdecydowałem się na press-fit Dura-Ace z zmyślą, że jak tylko zacznie skrzypieć, trzeszczeć itp. to wymieniam na Token Ninja. Przejechałem ponad 14000 km i nic, cisza jak makiem zasiał. Tyle, że moja rama jest aluminiowa, nie wiem jak by to było w przypadku karbonowej.



#6 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 09 wrzesień 2019 - 14:53

Jak to jest że jeżdżę już na 4 rowerze z Pressfit (dwa górale i dwie szosy, przebiegi po 10 tysięcy km w MTB i dziesiątki tysięcy w szosówkach) i NIGDY nie musiałem ich wymieniać. Nic nie skrzypiało i korby obracały się płynnie :)



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2019 - 15:37

Miałem podobne dylematy budując rower na ramie Emonda ALR. Ostateczne zdecydowałem się na press-fit Dura-Ace z zmyślą, że jak tylko zacznie skrzypieć, trzeszczeć itp. to wymieniam na Token Ninja. Przejechałem ponad 14000 km i nic, cisza jak makiem zasiał. Tyle, że moja rama jest aluminiowa, nie wiem jak by to było w przypadku karbonowej.


Trekowi ramy pod pf wychodzą bardzo dobrze.

#8 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 712 postów

Napisano 09 wrzesień 2019 - 17:19

Moja staruszka Emonda SL przekroczyła ostatnio 40k km na fabrycznym suporcie. Wiele rzeczy mi skrzypiało w rowerze ale suporcik jeszcze nie.


  • vpablov lubi to

#9 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2019 - 17:41

Bóg nad Tobą czuwa :) A masz suport z pomarańczowymi uszczelkami Enduro czy z nowszymi nsk?

#10 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 712 postów

Napisano 09 wrzesień 2019 - 17:49

Pomarańczowe uszczelki.



#11 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 09 wrzesień 2019 - 21:55

Support w Emondzie ALR i support w Emondzie SL to dwa różne supporty :)

W ALR jest zwykły PF86, podczas gdy w SL - BB90. I to ten ostatni, ponieważ łożyska pakowane są bezpośrednio do mufy (a więc nie jest to "tradycyjny" pressfit, BB90 z "tradycyjnym" pressfitem ma wspólną tylko koncepcję "pakowania" ), podobnie jak w ALUMINIOWYCH Cannondale'ach CAAD (bo już nie w SS Evo), wg mojej wiedzy, stanowi problem. PF86 w ALR działa dobrze.

Jeżdzę Emondą ALR już trzeci sezon, przebiegi zbliżone do 4Gottena, nic się nie dzieje. Cisza (odpukać)... Co do Emondy karbonowej z supportem BB90 nie będę się wypowiadał, bo nie mam, no i przyznam szczerze, stchórzyłem przed zakupem, własnie ze względu na support. Rower karbonowy (ciągle "w drodze do mnie") ma - znowu - zwykły pressfit. I mam nadzieję, że też nie będzie żadnych problemów.



#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2019 - 22:20

Bb90 to tak świetne rozwiązanie że producent w końcu ruszył głową i zaczął to zastępować czymś sensowniejszym. :)
Gdyby nie było bb90 to trek robiłby bardzo dobre ramy.
  • ortogonalny lubi to

#13 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 09 wrzesień 2019 - 22:31

Bb90 to tak świetne rozwiązanie że producent w końcu ruszył głową i zaczął to zastępować czymś sensowniejszym. :)
Gdyby nie było bb90 to trek robiłby bardzo dobre ramy.

 

Ale ten proces, jako, że Trek jest obecnie całkiem sporą korporacją, jest obarczony sporą bezwładnością. IMHO to poczekamy jeszcze kilka sezonów, zanim BB90 zniknie w ogóle.



#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2019 - 23:03

Bezwładnością?

#15 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 10 wrzesień 2019 - 13:31

To chyba ekonomiczny żargon, że jak korpo coś wprowadzi to będą to klepać do znudzenia.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#16 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 10 wrzesień 2019 - 18:54

To chyba ekonomiczny żargon, że jak korpo coś wprowadzi to będą to klepać do znudzenia.

 

Dokładnie :) A raczej - jak już coś wprowadzą, to ew. zmiany napotkają taki opór, że ich przeprowadzenie zajmuje dużo czasu. Z drugiej strony - jak już ew. zmiana zostanie przepchana, to będzie aplikowana wszędzie, niezależnie, czy pasuje, czy średnio pasuje, czy w ogóle nie pasuje. Jak nic - odpowiednik siły bezwładności.



#17 Lukasio

Lukasio
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądLeg/ Wro

Napisano 11 wrzesień 2019 - 09:40

Podsumowując :czy szybka reakcja (wymiana łożysk) na odgłosy czy też luzy w suporcie PF zagwarantują względny spokój w użytkowaniu takiego rozwiązania?

#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2019 - 10:07

Nie. Odgłosy czy luzy mogą pochodzić nie tylko ze zużytych łożysk ale też z rozbicia/deformacji gniazd mufy.

#19 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 27 kwiecień 2020 - 08:02

Emonda SL 3 sezon, wcześniej Madone 5.5, w obu przypadkach PF przy obciążeniach wyścigowych to zupełna KLAPA. Po drodze wymiana łożysk średnio 2-3 razy w ciągu roku (wilgoć wewnątrz, korozja, luzy w mufie i skrzypienie) To nie hejt, a doświadczenia z kilku sezonów. Do jazdy turystycznej wyłącznie na słońcu wystarczy



#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 kwiecień 2020 - 08:32

To byl/jest press fit, czy bb90 (lozyska bezposrednio osadzane w mufie)?



Dodaj odpowiedź