Skocz do zawartości


Zdjęcie

Linia Łańcucha W Starszej Ramie


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 11 wrzesień 2019 - 14:05

Mam w starszej ramie (Diamante cicli z lat 80) założony napęd 10sp (ultegra 6600).

Nie pracuje to najlepiej bo linia łańcucha przy korbach HTII ucieka mi mocno w prawo po stronie korby względem kasety (na dużych zębatkach kasety są mocne przekosy). Najlepiej wychodzi to jeszcze przy stosowaniu korby 3-rzędowej - da się jakoś jeździć od biedy. Przy dwóch rzędach jest fatalnie.

 

W oryginale był tam napęd bodaj 7-biegowy. Rama zacna (lekka stal, chowany pancerz w rurze górnej) i ze srebrną ultegrą 6600 nieźle wygląda tylko nie mam pomysłu jak wysunąć mocniej kasetę albo jaką korbę i suport tam włożyć.

 

btw. czy w starszych napędach linia łańcucha szła inaczej niż obecnie?



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 wrzesień 2019 - 20:42

http://uzurpator.com...a__ancucha.html

#3 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 14:20

Jak lata 80-te, to napęd 2x5, rozstaw 125.

 

Wciśnięte koło pod rozstaw 130, 10sp, to przy korbie 3x na najtwardszych koronkach może być lipa .

 

Albo downgrade na 2x7s w tej sytuacji, albo suport na kwadrat z dłuższą osią ( 125 ), rzeźba z przednią przerzutką + " no jak to będzie wyglądać", ale jak to ma  jeździć a nie robić furorę na dzielni to ok.


CykloOpole !!! :)


#4 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 12 wrzesień 2019 - 14:41

To chyba będzie to - z tyłu są haki campy - wsio w ładnym stanie, sprężynki ok ale koło wchodzi dość ciężko - pewnie 125mm jest rozstaw.

 

Ma wyglądać!

Jeździć to może przy okazji.

 

Czy wystarczy założyć kasetę 7s (HG41 np) na bębenek 10sp, wcisnąć koło w haki i linia łańcucha się poprawi?

Korbę pewnie muszę wymienić na jakąś starszą?

Zmieniarki do biegów pewnie na ramę muszą trafić - o klamkomanetkach przy 7sp mam zapomnieć?

 

Kurcze - kół i korb 10-11 sp mam sporo :(



#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2019 - 15:31

Jeśli na dużych zębatkach kaset są mocne przekosy to trzeba przysunąć korbę bliżej ramy. System korb na kwadrat pozwala to zrobić w łatwy sposób, odpowiednio dobierając długość osi suportu (a suporty te są bardzo tanie). Dla starych dwurzędowych korb Shimano (np. 6400) zwykle będzie to oś 113-115mm, może nawet krótsza. 

 

 

 



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2019 - 16:19

Czy wystarczy założyć kasetę 7s (HG41 np) na bębenek 10sp, wcisnąć koło w haki i linia łańcucha się poprawi?

Tak, ale pamiętaj, że będzie Tobie potrzebna redukcja z bębenka 10-rzędowego na kasetę 7-rzędową.

Korbę pewnie muszę wymienić na jakąś starszą?

Byłoby dobrze, ale bez tego pewnie też _jakoś_ to będzie chodzić.

o klamkomanetkach przy 7sp mam zapomnieć?

Nie musisz: SHIMANO ST-A070 - Klamkomanetki


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 12 wrzesień 2019 - 17:07

Już bym wolał manetki na ramie albo barendy niż tourneyowe kasztany.
  • h/k lubi to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#8 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:42

No to może klamkomanetki Claris R2000, one są 8rz, ale można używać z 7rz z tyłu, tylko na przerzutce zblokować co by ósmego biegu nie wrzucić

#9 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:55

W sumie, jakby dobrze wyregulować limity na tylnej przerzutce to otwiera ci się cały świat klamek 8 rz, w tym piękne NOSy.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#10 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 13 wrzesień 2019 - 06:04

Krótszy suport ( byle nie trzeć młynkiem o ramę ) plus podkładki pod kasetę ( ile się da byle zlapala nakrętka kasety) plus nie jeździć blat - 1 z tyłu , i nie powinno być tragedii. Chociaż szczerze to właśnie mam ten sam problem w fondriescie którego reaimowalem. Cholera jeździłem parę lat temu na nim z 10 speed, a teraz prsekos taki że aż łańcuch spada. Ale właśnie spróbuję korby bliżej ramy przesunac

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#11 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 13 wrzesień 2019 - 10:05

Zacznę więc od krótkiego suportu na kwadrat i jakiejś ciekawej korby pod to (ale takiej co da radę z łańcuchem 10sp) - znajdę coś ładnie błyszczącego?

Mam ładne tarcze BCD130 Specialites 5x - może się znajdzie jakaś korba pod nie na kwadrat?

 

Będzie wyglądać a jeździć może też zacznie.

 

Jeśli nie pomoże to będzie cały nowy napęd - jakiegoś NOS-a poszukam bo te nowe plastikowe to nijak tam nie pasują.

(Srebrna Ultegra 6600 wyglądała całkiem fajnie :(



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2019 - 10:39

Fajna korba za rozsądne pieniądze: SUNRACE FCR81 - Mechanizm korbowy, BCD 130. Nie jeździłem osobiście, ale sprzedaliśmy tego sporo i jak dotąd bez jakichkolwiek reklamacji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2019 - 14:47

I nawet się błyszczy.



#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2019 - 15:23

Zacznę więc od krótkiego suportu na kwadrat i jakiejś ciekawej korby pod to (ale takiej co da radę z łańcuchem 10sp) - znajdę coś ładnie błyszczącego?
Mam ładne tarcze BCD130 Specialites 5x - może się znajdzie jakaś korba pod nie na kwadrat?

Będzie wyglądać a jeździć może też zacznie.

Jeśli nie pomoże to będzie cały nowy napęd - jakiegoś NOS-a poszukam bo te nowe plastikowe to nijak tam nie pasują.
(Srebrna Ultegra 6600 wyglądała całkiem fajnie :(


Każdą korbę minimum wysiłku i narzędzi doprowadzisz do błysku.

#15 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 13 wrzesień 2019 - 19:38

Zmieniłem napęd i jest git. Kiedyś w jaguarze miałem tiagre 9 i było ok więc też dasz radę.
Stare korby da miały krotkie suporty, a recordy jeszcze krótsze (103 i 102mm?)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#16 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 wrzesień 2019 - 13:27

Już bym wolał manetki na ramie albo barendy niż tourneyowe kasztany.

Też bym wolał bar end, nawet poświęcić kierownicę i za prawie darmo zaimprowizować z montażem rurek przedłużających z oporami pancerzy bezpośrednio na końcach barana. Do tego porządne manetki 105 SC czy 600 - jedyny istotny koszt całej imprezy, i śmigać.

Jak iść w STI shimanowskie budżetowe to polecam pancerne z lat 90, rozebrać jak sheety wskazują, wyczyścić, nasmarować i śmiga dalej.

Oczywiście nie bronię przed kupnem takich Tourney, ale po nawet kilku latach różnie może z nimi być. Osobiście jak nie chcę eksperymentować to biorę stare, sprawdzone rozwiązania.

#17 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 30 wrzesień 2019 - 10:22

Dobrałem koła do ramy.

Niby bęben 10sp ale krótki jakiś, podkładek żadnych nie wkładałem pod kasetę (za to pod nakrętkę sporo) i da się jeździć nawet - idealnie nie jest ale do przyjęcia.

 

Wygląda to nieźle a jest wygodnie.



#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 wrzesień 2019 - 22:01

Też bym wolał bar end, nawet poświęcić kierownicę i za prawie darmo zaimprowizować z montażem rurek przedłużających z oporami pancerzy bezpośrednio na końcach barana. Do tego porządne manetki 105 SC czy 600 - jedyny istotny koszt całej imprezy, i śmigać.

Jak iść w STI shimanowskie budżetowe to polecam pancerne z lat 90, rozebrać jak sheety wskazują, wyczyścić, nasmarować i śmiga dalej.

Oczywiście nie bronię przed kupnem takich Tourney, ale po nawet kilku latach różnie może z nimi być. Osobiście jak nie chcę eksperymentować to biorę stare, sprawdzone rozwiązania.

 

Nie kupuje się starych klamkomanetek bo nie ma do nich gum, później wydzwaniacie i płaczecie ze szukacie gum i bida . . . . . 

 

Są  8-mki nowe i to działa bardzo ładnie, tak samo 7 mki też się nadają, jedynie mają większy skok manetki.

 

Jeszcze odpowiem jednemu tutaj, nie da się założyć 8 kasety i zrobić bez jednej koronki na 7 bo są inne skoki między koronkami, i nie pisz że działa to prawidłowo ( na stronie Shimano nie ma kompatybilności 7-8 ), bo inny głupi to zrobi, a jak mu się omsknie łańcuch na drodze i wpadnie pod tira to co ? 

 

Stare ramy pod rozstaw 126 mm kiepsko działają z hakami poziomymi pod piasty 130 mm, trzeba rozpychać widełki i prostować haki aby były prostopadłe do piasty


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 01 październik 2019 - 07:39

Jeszcze odpowiem jednemu tutaj, nie da się założyć 8 kasety i zrobić bez jednej koronki na 7 bo są inne skoki między koronkami

 
Rzeczywiście, odległości między zębatkami w kasecie 7s są inne niż w 8s, same zębatki też mają inną grubość. O ile ponoć da się wyregulować manetkę 7s z kasetą 8s, to na odwrót już to nie bardzo działa. Ale zawsze można pokombinować z grubością podkładek między zębatkami, może linkę do przerzutki zaczepić inaczej.
Chce się jeździć na starej kolarce, to trzeba kombinować. A jak nie to wywalić to na złom i kupić coś nowego, bez kombinowania ;)
 

i nie pisz że działa to prawidłowo ( na stronie Shimano nie ma kompatybilności 7-8 ), bo inny głupi to zrobi, a jak mu się omsknie łańcuch na drodze i wpadnie pod tira to co ?


Jeśli limity na przerzutce ma źle wyregulowane, to łańcuch też może spaść pomimo kompatybilności. Normalnie się najpierw reguluje, sprawdza czy wszystko dobrze działa, a później się jedzie na drogę.
Jak głupi to nic nie poradzisz, wcześniej czy później pod tego tira wpadnie ;)



#20 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 01 październik 2019 - 09:37

Nie kupuje się starych klamkomanetek bo nie ma do nich gum, później wydzwaniacie i płaczecie ze szukacie gum i bida . . . . .

Z jednym się zgodzę, że oficjalnie gum brak choć w swoich RX100 nie mam żadnego problemu pomimo już 20 lat. A gdyby nawet coś się działo to jak dla mnie warte zachodu, by coś dopasować czy nawet dorobić z racji ich precyzji działania i jakości części.
Wątpię, że Tourneye czy Clarisy tyle wytrzymają.
Cenowo tylko martwi i trzeba czasem polować, bo niektórzy sobie życzą za takie staruszki jak za zboże. A nie powinno być ani za drogie, bo się nie opłaca konserwować, robić w przyszłości tych gum jakby się sypnęły ani za tanie bo dobre szpeja częściej lądują wtedy na śmietnik.

Co do łańcucha to trzeba uważać i dokładnie przemyśleć wszelkie mofyfikacje - kiedyś przez łańcuch 5-rzędowy na wolnobiegu 6tce przefrunąłem przez kierownicę, poturbowałem się i uszkodziłem rower.



Dodaj odpowiedź