Skocz do zawartości


Zdjęcie

Linia Łańcucha W Starszej Ramie


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 01 październik 2019 - 11:08

 
Rzeczywiście, odległości między zębatkami w kasecie 7s są inne niż w 8s, same zębatki też mają inną grubość. O ile ponoć da się wyregulować manetkę 7s z kasetą 8s, to na odwrót już to nie bardzo działa. Ale zawsze można pokombinować z grubością podkładek między zębatkami, może linkę do przerzutki zaczepić inaczej.
Chce się jeździć na starej kolarce, to trzeba kombinować. A jak nie to wywalić to na złom i kupić coś nowego, bez kombinowania ;)
 


Jeśli limity na przerzutce ma źle wyregulowane, to łańcuch też może spaść pomimo kompatybilności. Normalnie się najpierw reguluje, sprawdza czy wszystko dobrze działa, a później się jedzie na drogę.
Jak głupi to nic nie poradzisz, wcześniej czy później pod tego tira wpadnie ;)

Zależy jakie kasety, np MTB cs hg 31 i 41 7 i 8s mają odległości takie same, ale szosowe nie i tak tu klamka 8s nie będzie działała dobrze z kasetą 7s i na odwrót. Grubość koronek  czy to w kasetach 7s czy 10s jest taka sama, różnica jest w dystansie( odległosci między koronkami).

 

Przy starej ramie nie trzeba jakoś specjalnie cudować. JeZeli posiadasz więdzę, narzedzia i umiejętności to szybko złożysz taki rower  na starej ramie i nowych komponentach.

 

A stare ramy  mają wiele zalet których dziś już cieżko szukać w wielu nowych konstrukcjach( geometria), no i nie jest to do końca żelastwo, bo w końcowej fazie istnienia  w świecie kolarskim ram stalowych  były to konkretne stopy ,a same rurki odpowiednio cieniowane, gdzie taka rama stalowa , czy to sztywnością, czy wagą nie odbiegała od ramy alu. Jednak ramy alu okazały sie dużo tasze w produkcji stąd całkowite wyparcie stali w tym przypadku.

 

Z jednym się zgodzę, że oficjalnie gum brak choć w swoich RX100 nie mam żadnego problemu pomimo już 20 lat. A gdyby nawet coś się działo to jak dla mnie warte zachodu, by coś dopasować czy nawet dorobić z racji ich precyzji działania i jakości części.
Wątpię, że Tourneye czy Clarisy tyle wytrzymają.
Cenowo tylko martwi i trzeba czasem polować, bo niektórzy sobie życzą za takie staruszki jak za zboże. A nie powinno być ani za drogie, bo się nie opłaca konserwować, robić w przyszłości tych gum jakby się sypnęły ani za tanie bo dobre szpeja częściej lądują wtedy na śmietnik.

Co do łańcucha to trzeba uważać i dokładnie przemyśleć wszelkie mofyfikacje - kiedyś przez łańcuch 5-rzędowy na wolnobiegu 6tce przefrunąłem przez kierownicę, poturbowałem się i uszkodziłem rower.

Na klamkach Clarisa przejechałem coś koło 40 - tu kawałków,  Gumy są nadal ok, jednak budy sa już tak wytarte , że praktycznie się świeca jak psu.., klamki nadal działają tak jak powinny. Jeżdziły w zimie i różnorakim syfie. ABS z którego są wykonane podzespoły gdzie nie trzeba  użycia stali niczym nie odstępuje aluminium.

 

Jest jeszcze alternatywa w postaci Microshift-u ( zaznaczam, że używam ich klamek), są tanie i moim zdaniem dużo lepsze jak wspomniane Clarisy, czy Tourneye pod wzgledem egronomicznym chociażby( pomiajm , że są lżejsze). Przerzucją biegi z taką samą precyzją co Shimano, czyli bez zastrzeżeń.

Jednak co kto lubi, do starej ramy wizualnie jedne i drugie mogą pasować jak pięść do oka.

 

Łańcuchy 5,6,7,8s mają tą sama szerokość.

 

W napędach 7s z powodzeniem stosuję łańcuchy 9 i 10 s.( zaznaczam, ze używam też małej tarczy).


CykloOpole !!! :)


#22 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 październik 2019 - 05:54

Na klamkach Clarisa przejechałem coś koło 40 - tu kawałków,  Gumy są nadal ok, jednak budy sa już tak wytarte , że praktycznie się świeca jak psu.., klamki nadal działają tak jak powinny.

Dobrze wiedzieć, że jakościowo jednak są poprawne.

Łańcuchy 5,6,7,8s mają tą sama szerokość.


Nie mają i proszę nie wprowadzać w błąd, takie porady mogą skończyć się tragicznie.
https://en.m.wikiped...i/Bicycle_chain
7 i 8 w HG tylko są te same, tak samo Sram i IG, za to są trochę węższe od HG.

#23 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 październik 2019 - 12:13

Założyłem do napędu 3x7 łańcuch 9sp Shimano. Wrzucanie z przodu było fatalne.

#24 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 październik 2019 - 09:46

A miałem właśnie napisać, że mi łańcuch 9 czy nawet 10s działał z napędem 2x7 w budżet CX, ale w ostatnim momencie się powstrzymałem. :) Jak dla mnie loteria - jednemu działa, drugiemu może nie działać.

#25 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 03 październik 2019 - 13:43

Kwestia przedniej zmieniarki i korby.

 

Dobrze wiedzieć, że jakościowo jednak są poprawne.


Nie mają i proszę nie wprowadzać w błąd, takie porady mogą skończyć się tragicznie.
https://en.m.wikiped...i/Bicycle_chain
7 i 8 w HG tylko są te same, tak samo Sram i IG, za to są trochę węższe od HG.

Wyjątki się zdarzają  i dotyczy to starych łańcuchów bądź wybranych jeszcze produkowanych modeli ( np IG) których i tak już jest niewiele.

To rochę węższe nie ma na nic wpływu zwłaszcza przy obecnych  korbach wieloblatowych, które dobrze pracują nawet z łańcuchami dużo węższymi ( np 10s).

Odnosiłem się do obecnego stanu, czyli to co można w większości obecnie kupić i to mnie interesuje, czyli HG, różnej maści KMC, Accent... itd

https://www.rowertou...y-6-7-8-rzedowe

 

Jak się może skończyć tragicznie?

 

Przerobiłem w życiu wiele sprzetu w tym  łańcuchów i nie wiem jakby to się miało tragicznie skończyć?


CykloOpole !!! :)


#26 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 październik 2019 - 13:52

Co do łańcucha to trzeba uważać i dokładnie przemyśleć wszelkie mofyfikacje - kiedyś przez łańcuch 5-rzędowy na wolnobiegu 6tce przefrunąłem przez kierownicę, poturbowałem się i uszkodziłem rower.



#27 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 07 listopad 2019 - 08:53

Fajna korba za rozsądne pieniądze: SUNRACE FCR81 - Mechanizm korbowy, BCD 130. Nie jeździłem osobiście, ale sprzedaliśmy tego sporo i jak dotąd bez jakichkolwiek reklamacji.

Mam ten sam problem - stalowa rama z lat 80 rozszerzona na 130mm. Założyłem korbę SUNRACE FCR96 na suporcie 107mm i wyszla linia łańcucha około 52mm.

Podana przez Ciebie korba nie rozwiąże problemu zbliżenia blatów do osi rowerów, ponieważ korba ta ma rekomendowaną długość suportu 103mm i z tą długością daję linię 50mm. Nie da się założyć krótszego suportu bo takiego nie ma!

W moim wypadku potrzeba takiej korby/suportu aby dał 42-45mm. Myślę, że rozwiązaniem jest korba pod suport około 110mm (np taka https://rowerplus.pl...orbowy.html?s=1) i suport 103mm.

 

PS. Pozdrawiam wszystkich, którzy reinkarnują stalowe ramy na nowo do życia.


  • bikes06 lubi to

#28 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 listopad 2019 - 08:58

Pewnie w oryginale siedziała tam 3 rzędowa?

#29 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 07 listopad 2019 - 08:59

W latach 80 nie było w szosie 3 rzedów.



#30 bikes06

bikes06
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 13:23

Witam na forum mam ten sam problem klamkomanetki shimano sora założyłem bo miałem stare na ramie blat 2 rzędowy 52/42 shimano golden arov przerzutki przednia i tylna też golden przednią zostawiłem a tylna muszę chyba wymienić mam stx rc oraz nowa shimano acera kaseta to z górala chyba 11/32 nowy łańcuch 8rz założyłem jedną i drugą tą przerzutkę wyregulowałem a i tak łańcuch mi ociera albo o ramę albo o wodzik przedniej przerzutki co ja źle robię?

#31 bikes06

bikes06
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 13:25

Tylny roztaw widełek to 130

#32 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 14:55

Ocieranie łańcucha o ramę w takim przypadku nie jest niczym nowym, wiąze się to z kształtem rurek tylnego trójkąta, oraz odstępem od haka najmniejszej koronki. Nie raz robiłem tak że po prostu dawałem podkładkę taką 1mm  po każdej stronie.

 

Klamka Sory posiada już trymowanie, pomimo tego na 2-rz rzedach przy starej ramie może mieć problem z obsługą 2-ch tarcz pod takimi kątami, można sprobować ze starą przerzutką przednią 6-7s.

 

Stare ramy z lat 80-tych przystosowane były pod napędy 6 i 7s gdzie przerzutki przednie miały szerszy prowadnik, a odstęp od haka najmniejszej koronki był dość spory.


CykloOpole !!! :)


#33 bikes06

bikes06
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 15:14

A te podkładki to na ośce piasty

#34 bikes06

bikes06
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 15:17

Koło tylne mam z trekinga stare koło było na kasetę 6rz

#35 bikes06

bikes06
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 15:18

Próbuje zrobić ala przełaja

#36 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 28 listopad 2019 - 12:27

A te podkładki to na ośce piasty

Tak.


CykloOpole !!! :)


#37 leletoja

leletoja
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 15 luty 2020 - 13:17

W tej sytuacji zmień przód na kwadrat. Musisz dobrać odpowiednie długość osi. Pewnie w tej sytuacji będzie to od dłuższa od obecnej.
Ew. W tej sytuacji możesz pokombinować z ht2 Ale od Mtb bo są dłuższe Ale tam to jeszcze podkładki i kombinacje i nie daje gwarancji że się uda

strona mojego sklepu i serwisu rowerowego - wkrótce otwarcie cykle.com.pl

rowery szosowe, miejskie i holenderskie 

instagram:

https://www.instagra...bciejniszzwykle

 


#38 Yar_Tur

Yar_Tur
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 15 luty 2020 - 16:38

@leletoja serwisant/archeolog?
Czytaj daty nim bez sensu napiszesz że dokładnie tak myslisz jak ktoś wyżej, tj pół roku temu. Czemu służy to nabijanie postów?



Dodaj odpowiedź