Mechanizm Korbowy Fc Rs500 A Tarcze Rotor
#2
Napisano 17 wrzesień 2019 - 09:12
Witam, planuje zmienic coś w swojej szosie. Mam mechanizm korbowy shimano rs500 52/36, chciałbym zmienić duży blat na owalna koronke firmy Rotor 50z. Czy to wykonalne?
Jak najbardziej wykonalne. kwestia dobrania odpowiedniego rozstawu śrub (przy 52/36 będzie to 110) + zmienić należy oba blaty na owalne, nie tylko jeden duży.
#4
Napisano 17 wrzesień 2019 - 15:10
Zmiana biegów może być mocno utrudniona, szczególnie jeżeli tylko jeden blat jest owalny.
Zamontować to wszystko da się na pewno, ale praca tego zestawu może nie zachwycać.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 17 wrzesień 2019 - 15:26
Przy wymianie dwóch będzie na 99% idealna.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 17 wrzesień 2019 - 16:03
Przy jajku nic nie będzie idealne. A już na pewno nie oczekuj 99%. Nie ma szans. Zwłaszcza z małej na dużą. I to jeszcze w rozmiarze XL, ale i w standardowym jaju też o przestrzelenie łańcucha na zewnątrz łatwo.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8
Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:39
#9
Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:54
Przeszedłem na "jajko" na obu blatach i zmiana mała-duża, duża-mała jest nie gorsza, a nawet lepsza niż fabryczne blaty shimanowskie (więcej punktów zaczepu w AB). Przestrzelenie łańcucha tylko jak się nie ustawi limitu H poprawnie.
Regulacja wysokości przedniej przerzutki będzie konieczna.
#10
Napisano 17 wrzesień 2019 - 18:15
A co ma karbonowa rama do przerzutki? Ustawiasz i jedziesz dalej, karbon to nie papier.
Co do zrzucania łańcucha za dużą - tak jak napisał trace_error, rzecz jest fizycznie niemożliwa przy poprawnie ustawionym limicie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 18 wrzesień 2019 - 11:38
Tu zastanów się najpierw czego tak naprawdę od nich oczekujesz i czy na pewno są Ci one potrzebne. Bo być może nie.
Absoluteblack oferuje tylko jeden rodzaj owalizacji (o ile sie nie myle), Rotor 2 - Q-Rings i QXL (tych drugich Rotor nie zaleca na pierwszy wybór), no i są jeszcze wynalazki takie jak Osymmetric.
Ja po 4 sezonach na owalach uważam że to dobra rzecz, ale nie taka na której można jeździć całe życie. W tym sezonie wróciłem do okrągłych tarcz w obu rowerach i absolutnie nie żałuję.
#13
Napisano 18 wrzesień 2019 - 12:21
Jestem na nie-okraglych tarczach od jakis 7 lat. Od Rotora Q-rings, poprzez ich wieksza owalizacje QXL, a teraz na O-symetric.
Napewno takie tarcze sa bardziej wymagajace w ustawieniu przerzutki i bardziej czule na mniejsze, niz w porownaniu do okraglych tarcz, zmiany w ustawieniu przedniego mechanizmu.
Q-rings w sumie nie roznia sie tak wiele od okraglych tarcz, w senie ustawienia i dzialania. Przy QXL juz musialem troche wiecej popracowac przy przerzutce. Szczegolnie w powiazaniu z przerzutka E-tap, ktora ma offset (przesuwa sie poza linie zebatiki). Tu przyznam nie zlikwidowalem sporadycznych wyrzucen lancucha poza zebatke. O dziwo O-symetric dzialaja wyraznie lepiej od QXL, szybciej i bardziej konkretnie. Rowniez zupelnie pozbylem sie sytuacji, gdzie lancuch byl wyrzucany na zew. Ale to tez pewnie wplyw zastosowania podkladki pomiedzy przerzutka i mocowaniem w ramie.
Czym wieksza owalizacja lub czym mniej przpomina okrag (O-symetric) tym wieksza odczuwalna roznica w pedalowaniu.
- newjunior lubi to
#15
Napisano 19 wrzesień 2019 - 08:53
Czy jak wybiorę małą zębatke rotor Q ring owalnosc 10 % a duża rotor QX1 12.5 % to zmiana przełóżen będzie ok?
Nie! Jeśli kupujesz owalne zębatki to tylko jako komplet pasujący do siebie. Kupowanie Dużej QXL i małej Q-Rings ma tyle sensu co kupienie dużej owalnej, a małej pozostawienie okrągłej. Oba blaty kupujesz pasujące.
+chyba masz na myśli QXL (ale tam owalizacja 16% o ile się nie mylę), a nie QX1 bo QX1 jak sama nazwa sugeruje - pasuje do napędów z tylko jedną zebątką z przodu.
#17
Napisano 27 wrzesień 2019 - 19:08
5 dni pytań, a wystarczyło do rotora zdzwonić i zapytać, 5 minut by to zajęło i tak warto się zastanowić czy nie warto było, bo sprzedawca Ci da gwarancje na to co wybierzecie ....dobrze.
Oczywiście można pytać i tutaj , dłużej to trwa .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo