Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mechanizm Korbowy Fc Rs500 A Tarcze Rotor


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 16 wrzesień 2019 - 21:24

Witam, planuje zmienic coś w swojej szosie. Mam mechanizm korbowy shimano rs500 52/36, chciałbym zmienić duży blat na owalna koronke firmy Rotor 50z. Czy to wykonalne?

#2 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 wrzesień 2019 - 09:12

Witam, planuje zmienic coś w swojej szosie. Mam mechanizm korbowy shimano rs500 52/36, chciałbym zmienić duży blat na owalna koronke firmy Rotor 50z. Czy to wykonalne?

Jak najbardziej wykonalne. kwestia dobrania odpowiedniego rozstawu śrub (przy 52/36 będzie to 110) + zmienić należy oba blaty na owalne, nie tylko jeden duży.



#3 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 14:52

A dlaczego oba blaty muszą być zmienione? Myślałem zmienić tylko dużą koronke.

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 wrzesień 2019 - 15:10

Zmiana biegów może być mocno utrudniona, szczególnie jeżeli tylko jeden blat jest owalny.

 

Zamontować to wszystko da się na pewno, ale praca tego zestawu może nie zachwycać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 15:24

Czy przy wymianie dwóch blatów zmiana małej tarczy na dużą i odwrotnie będzie względnie zadowalająca?

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 wrzesień 2019 - 15:26

Przy wymianie dwóch będzie na 99% idealna.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 wrzesień 2019 - 16:03

Przy jajku nic nie będzie idealne. A już na pewno nie oczekuj 99%. Nie ma szans. Zwłaszcza z małej na dużą. I to jeszcze w rozmiarze XL, ale i w standardowym jaju też o przestrzelenie łańcucha na zewnątrz łatwo.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:39

Dzieki za zainteresowanie tematem, chcialbym dobrze wydać pieniądze. Czy zmieniając tarcze 52 zęby na rotor 50z będę musiał zmieniać wysokość przedniej przerzutki? Wolałbym nie ingerować w to mam karbonową ramę. Wybrałbym tarcze 52z żeby nic nie przestawiać.

#9 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:54

Przeszedłem na "jajko" na obu blatach i zmiana mała-duża, duża-mała jest nie gorsza, a nawet lepsza niż fabryczne blaty shimanowskie (więcej punktów zaczepu w AB). Przestrzelenie łańcucha tylko jak się nie ustawi limitu H poprawnie. 

 

Regulacja wysokości przedniej przerzutki będzie konieczna.



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 wrzesień 2019 - 18:15

A co ma karbonowa rama do przerzutki? Ustawiasz i jedziesz dalej, karbon to nie papier.

 

Co do zrzucania łańcucha za dużą - tak jak napisał trace_error, rzecz jest fizycznie niemożliwa przy poprawnie ustawionym limicie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 20:47

Dzięki za informacje. A jaki procent owalnosci wybrać? Jakieś sugestie.
  • SILESIAN lubi to

#12 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 18 wrzesień 2019 - 11:38

Tu zastanów się najpierw czego tak naprawdę od nich oczekujesz i czy na pewno są Ci one potrzebne. Bo być może nie.

Absoluteblack oferuje tylko jeden rodzaj owalizacji (o ile sie nie myle), Rotor 2 - Q-Rings i QXL (tych drugich Rotor nie zaleca na pierwszy wybór), no i są jeszcze wynalazki takie jak Osymmetric.

Ja po 4 sezonach na owalach uważam że to dobra rzecz, ale nie taka na której można jeździć całe życie. W tym sezonie wróciłem do okrągłych tarcz w obu rowerach i absolutnie nie żałuję.



#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 wrzesień 2019 - 12:21

Jestem na nie-okraglych tarczach od jakis 7 lat. Od Rotora Q-rings, poprzez ich wieksza owalizacje QXL, a teraz na O-symetric.

Napewno takie tarcze sa bardziej wymagajace w ustawieniu przerzutki i bardziej czule na mniejsze, niz w porownaniu do okraglych tarcz, zmiany w ustawieniu przedniego mechanizmu. 

Q-rings w sumie nie roznia sie tak wiele od okraglych tarcz, w senie ustawienia i dzialania. Przy QXL juz musialem troche wiecej popracowac przy przerzutce. Szczegolnie w powiazaniu z przerzutka E-tap, ktora ma offset (przesuwa sie poza linie zebatiki). Tu przyznam nie zlikwidowalem sporadycznych wyrzucen lancucha poza zebatke. O dziwo O-symetric dzialaja wyraznie lepiej od QXL, szybciej i bardziej konkretnie. Rowniez zupelnie pozbylem sie sytuacji, gdzie lancuch byl wyrzucany na zew. Ale to tez pewnie wplyw zastosowania podkladki pomiedzy przerzutka i mocowaniem w ramie.

 

Czym wieksza owalizacja lub czym mniej przpomina okrag (O-symetric) tym wieksza odczuwalna roznica w pedalowaniu.


  • newjunior lubi to

#14 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 19 wrzesień 2019 - 08:49

Czy jak wybiorę małą zębatke rotor Q ring owalnosc 10 % a duża rotor QX1 12.5 % to zmiana przełóżen będzie ok?

#15 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 19 wrzesień 2019 - 08:53

Czy jak wybiorę małą zębatke rotor Q ring owalnosc 10 % a duża rotor QX1 12.5 % to zmiana przełóżen będzie ok?

Nie! :) Jeśli kupujesz owalne zębatki to tylko jako komplet pasujący do siebie. Kupowanie Dużej QXL i małej Q-Rings ma tyle sensu co kupienie dużej owalnej, a małej pozostawienie okrągłej. Oba blaty kupujesz pasujące.

+chyba masz na myśli QXL (ale tam owalizacja 16% o ile się nie mylę), a nie QX1 bo QX1 jak sama nazwa sugeruje - pasuje do napędów z tylko jedną zebątką z przodu.



#16 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 21 wrzesień 2019 - 14:31

Dzięki. Jak widać niewiedzialem z czym to się je.

#17 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2019 - 19:08

5 dni pytań, a wystarczyło do rotora zdzwonić i zapytać, 5 minut by to zajęło i tak warto się zastanowić czy nie warto było, bo sprzedawca Ci da gwarancje na to co wybierzecie ....dobrze. 

Oczywiście można pytać i tutaj , dłużej to trwa .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź