Skocz do zawartości


Ultegra Wh 6800 A Sztywność


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2019 - 13:48

Czy w tych kołach, luzy na osi piasty to jest jakiś standard?czy tylko kwestia docisku zamykacza, ew kontry?
Problem taki że od nowości, na tylnym kole ruszając nim na boki był niewielki luz, znikał on przy mocnym zacisku zamykacza więc nie zawracałem sobie nim zbytnio głowy,ale po pewnym czasie luz był już dość spory,nawet przy mocnym docisku koła a do tego w trakcie jazdy czuć było jak lekko majga . Udałem się więc do serwisu gdzie wymieniono kulki, smarowanie, kontra, wszystko grało,ale po jednej jeździe znowu zrobił się minimalny luz i tak samo jak przy nowości, znika on dopiero przy mocnym dociśnieciu zamykaczem :P

#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 08 październik 2019 - 17:32

Źle (za słabo) skontrowane konusy. I nie piszę o docisku konusa do kulek, tylko nakrętki kontrującej do konusa. Luz na kulkach w kole nie założonym na widelec w przypadku osi na szybkozamykacz musi być, ale mikroskopijny, żeby odpowiednio zamknięty zacisk go niwelował. Najlepiej nauczyć się samemu, bo serwisy regulują piasty na odwal.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 październik 2019 - 17:59

Ostatni luz jest likwidowany przez zacisk i to jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli luz zmienia się później, już w trakcie eksploatacji, stożek został błędnie skontrowany.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2019 - 18:08

Ok, dzięki za odpowiedź, dobrze wiedzieć. Ostatnie lata spędzone na zwykłych mavicach to też człowiek nie jest przyzwyczajony do takich niuansów .
Ten luz raczej mikroskopijny, znika przy docisku, takim nie na maxa ale mocniejszym a bez skupiania się na zacisku,lekko dynda na boki tylko wtedy jezeli chwytam koło po dwóch przeciwnych stronach

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 październik 2019 - 07:16

Piasty na kulkach  

Przyczyny powstawania luzu mogą być :

- zbyt słaby docisk zacisku

- za słabo skontrowanie konus i kontra

- jakaś krzywizna występująca na osi i łożyskowaniu

 

Przyczyną powstawania oporów na łożyskowaniu :

- byt słabo skontrowane konus i kontra

- czasem zbyt duży docisk zacisku

 

To znane bolączki Shimano i innych piast systemu kulkowego

 

W przypadku piast na łożyskach maszynowych jeśli będziemy zbyt słabo dociskać zacisk piasty, elementy kontrujące piasty mogą  się "odkręcać", luzować,  co może spowodować że łożyska zaczną wybijać gniazda w korpusie piasty, w bębenku zapadki krzywo zabierać itd..

 

Reasumując, piasta po zaciśnięciu przez zacisk nie powinna mieć żadnego luzu, a jednocześnie lekko się kręcić.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź