Rowerek fajny. Napęd paskiem sprawdza się dobrze, choć należy mieć na uwadze, że może (kiedyś) wymagać wymiany i trzeba dobrać podobny pasek. Ale raczej nie za eksploatacji córki, bo nie ma siły, żeby go rozciągnęła w okresie kiedy będzie go eksploatować (znaczy: dopóki z niego nie wyrośnie).
O ile nie można bezpośrednio porównywać ilości zębów napędu łańcuchowego do pasowego, to jednak stosunek ilości zębów napędzających pasek/łańcuch może być odzwierciedleniem przełożenia. Oczywiście najlepiej byłoby mieć stosunek obu par kół napędzających, ale myślę, że ilość zębów będzie dość dobrą wskazówką do wyliczeń. W przypadku Woom masz 1,66, w Belter 2,09. Czyli tak jakby korba w Woom dostała zębatkę 30 zębów (lub zębatka koła 12). Oczywiście w przypadku napędu paskiem zębów jest więcej, ale ich rozstaw tak na kole napędowym, jak na kole napędzanym musi być identyczny. Czyli przesunięcie paska o 22 zęby na kole napędzanym, spowoduje jego całkowity obrót. Do obrotu koła napędowego należy przesunąć pasek o 46 zębów, czyli przekręcenie koła napędzającego o jeden obrót, spowoduje przekręcenie koła napędzającego o 2,09 obrotu.
O tyle samo przekręci się całe koło rowerka.
No i teraz o ile przesunie się rower po przekręceniu jednego obrotu korby? To zależy od obwodu opony. Jeśli jest to opona 16"x1,5 to obwód będzie w okolicach 1185 mm. Czyli jeden obrót korby spowoduje przesunięcie roweru o: 1,185 x 2,09 = 2,47665 m. 90 obr w ciągu 1 minuty to 2,48 x 90 = 223,2 m czyli 13392 m w ciągu godziny. Czyli prędkość będzie właśnie 13,4 km/h.
Proste? W ten sam sposób przekalkuluj tak obecne przełożenia roweru (zakładając identyczną oponę, teraz będzie 10,6 km/h), jak ewentualną korektę obwodu opony docelowej.
Rodzi się jeszcze pytanie, czy nie lepiej po prostu wymienić korbę na nieco większą lub samą zębatkę korby. Koszt znacznie mniejszy (zwłaszcza, że dotychczasowy rower jest super), a dziecko z takiego rowerka bardzo szybko wyrośnie...