Skocz do zawartości


Zdjęcie

Karbon, 50-60Mm, Szytka, Centerlock (!)


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 22 październik 2019 - 20:55

Cześć,

Szukam koł jak w temacie. Musi być:

- wysokość obręczy 50-60mm

- pod szytkę

- mocowanie tarczy Centerlock

- osie 12x100 i 12x142

 

Wiadomo, że nie są to tanie rzeczy, ale im taniej tym lepiej. Ale też bez przesady, bez wynalazków z aliexpress.

 

Już myślałem, że mam wszystko obmyślone i w zależności od dostępnego budżetu kupię Vinci Rapid lub Tore, ale natchnęło mnie żeby dopytać o mocowanie tarczy, bo na stronie nic nie napisali. No i zonk, mocowanie na 6 śrub, więc Vinci odpada.

 

To samo okazało się z kołami Berg - mocowanie na 6 śrub.

 

Evanlite, patrząc na zdjęcia, ma centerlock, ale kolei koła 50mm są tylko w wersji pod oponę. Wysłałem maila z zapytaniem czy pod szytkę coś planują, na razie czekam na odpowiedź.

 

Na co jeszcze spojrzeć? Gdzie szukać? Jak żyć?

 



#2 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Napisano 22 październik 2019 - 22:21

No Limited, seria Race.

 

Koła są przystosowane pod hamulce tarczowe, a dokładnie pod tarcze typu Center Lock. Użyte w tym modelu piasty to DT Swiss 350 – sprawdzone w peletonie zawodowym, w wersji szprych j-bend. Są to piasty w pełni konwertowalne – możemy dostosować je do każdego systemu mocowania w ramie:



#3 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 22 październik 2019 - 22:40

Dzięki, sprawdzę.

Edit:
Sprawdziłem. Z Race 50 Disc mam taki problem, że na zdjęciach na stronie wyglądają jakby obręcze miały normalna powierzchnię hamulcową. Bez sensu przy hamulcach tarczowych.

Za to Race 60 Disc nie mają tej wady, dodatkowo są trochę lżejsze.

Odrzuca natomiast liczba błędów na stronie. Np. w Race 60 Disc na zdjęciu są piasty straightpull, a w opisie, że szprychy j-bend. Przy prawie każdych kołach można znaleźć jakieś babole.

#4 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 23 październik 2019 - 03:10

Mam Race 50 pod szczęki. Zrobione ok. 8 kkm i jestem bardzo zadowolony. Śmiało mogę polecić.

#5 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 23 październik 2019 - 08:43

https://www.enve.com...s/ses-5-6-disc/

 

https://zipp.com/whe...-brake-tubular/



#6 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 23 październik 2019 - 08:57

BzykuDG, dzięki za opinie. Napisałem do nich, bo jest tyle nieścisłości pomiędzy zdjęciami a opisem, że w sumie nie wiem jakie koła bym dostał przy ewentualnym zamówieniu.

Dari, fajne, tylko przydrogawe, a pisałem że szukam czegoś tańszego.

#7 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 23 październik 2019 - 09:57

BzykuDG, dzięki za opinie. Napisałem do nich, bo jest tyle nieścisłości pomiędzy zdjęciami a opisem, że w sumie nie wiem jakie koła bym dostał przy ewentualnym zamówieniu.

 

Hehe, jeśli chodzi o NoLimited to nieścisłości są normą. Nie tylko między zdjęciami a opisem, ale także między opisem/zdjęciami a tym co się dostaje  :angry:



#8 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 październik 2019 - 10:03

NoLimited i 1000 innych tego typu "marek" to koła niczym nie różniące się od tego co można kupić bezpośrednio w Chinach za ułamek ceny. 

 

Jeśli koła mają być nowe, karbonowe i tanie to nie ma sensu szukać ich w Europie tylko od razu trzeba się odezwać do farsports, lightbicycle, itp. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#9 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 23 październik 2019 - 10:12

Z tym się nie zgodzę. Raz że jakość produktu jest często inna. Jak chińczyk współpracuje z jakąś PL marką to dla niej 'wybiera' lepsze obręcze, bez drobnych wad, by utrzymać współpracę. Do indywidualnego klienta często wyślą to, co taka marka by zwróciła, a klient indywidualny nie zwróci na to uwagi (oczywiście mówimy o sytuacji, gdy marka ma jakieś standardy, co raczej nie tyczy się NoLimited).

 

Co więcej, dochodzi support w PL, pewność gwarancji, brak zamieszania z cłem - na pełne koła jak dowalą 48% antydumpingowego, 23% vat i 4,7% cła to nie jest tak różowo pod względem ceny i w PL może wyjść taniej ;). A na 500+ trzeba skądś brać, więc czepiają się coraz częściej i doliczają de facto drugie tyle opłat.



#10 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 23 październik 2019 - 10:17

Mogę tylko zapytać z ciekawości (nie jest to żaden atak), czemu koniecznie centerlock? To nie jest tylko sposób montowania tarcz do koła, i dla hamulców w teorii nie ma znaczenia? Czy chodzi stricte o to, że chcesz przełożyć tarcze, zamiast kupować nowy komplet?


Ribble R872 - Octane One Gridd


#11 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 23 październik 2019 - 10:19

 To nie jest tylko sposób montowania tarcz do koła, i dla hamulców w teorii nie ma znaczenia? 

 

Jest. Jak ktoś ma obecnie centerlock to zmieniając koła na takie z mocowaniem tarcz na 6 śrub wystarczy kupić dowolne nowe tarcze i wszystko będzie pasowało. Oczywiście tarcze o takiej samej wielkości jak były.



#12 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 październik 2019 - 10:21

Żeby nie wdawać się w niepotrzebną dyskusję powiem tylko tyle - idę o zakład że taki dajmy na to farsports (ale nie tylko) sprzedaje miesięcznie więcej kół karbonowych niż wszystkie polskie sklepy razem wzięte w ciągu roku i gwarantuję Ci że nie dostają od producentów obręczy 2 sortu. 

 

W kwestii gwarancji nie ma problemu. W kwestii podatku i cła nie ma problemu. Chyba nie myślisz że jak np. NoLimited zamawia obręcze do swoich kół to omija jakimś cudem odprawę celną?


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#13 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 23 październik 2019 - 10:29

Mogę tylko zapytać z ciekawości (nie jest to żaden atak), czemu koniecznie centerlock? To nie jest tylko sposób montowania tarcz do koła, i dla hamulców w teorii nie ma znaczenia? Czy chodzi stricte o to, że chcesz przełożyć tarcze, zamiast kupować nowy komplet?


Dokładnie tak, kupiłem rower z kołami, które od razu poszły na sprzedaż. Zostały mi tarcze na Centerlock i chciałbym ich użyć.
  • sthEn lubi to

#14 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 23 październik 2019 - 10:44

Jest. Jak ktoś ma obecnie centerlock to zmieniając koła na takie z mocowaniem tarcz na 6 śrub wystarczy kupić dowolne nowe tarcze i wszystko będzie pasowało. Oczywiście tarcze o takiej samej wielkości jak były.

 

Na odwrót jest tak samo?

 

Bo sam stoję obecnie przed wyborem drugiego zestawu kół do gravela, przy czym obecne mam na 6 śrub, a nowe dostępne są na centerlock. Jako że ma to być drugi zestaw kół, to i tak muszę kupić drugie tarcze - jest szansa, że coś pójdzie nie tak?

 

Wybaczcie offtopic.


Ribble R872 - Octane One Gridd


#15 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 październik 2019 - 10:47

Centerlock jest standardem w rowerach road/gravel. Nawet tarcze campagnolo są na CL (nie jest to skrót od campagnolo lock :D)
 

Na odwrót jest tak samo?


Na piastę CL można założyć tarcze CL i 6 śrub (z adapterem). Na piastę z mocowaniem na 6 śrub pasują tylko tarcze pod 6 śrub.


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#16 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Napisano 23 październik 2019 - 11:12

Żeby nie wdawać się w niepotrzebną dyskusję powiem tylko tyle - idę o zakład że taki dajmy na to farsports (ale nie tylko) sprzedaje miesięcznie więcej kół karbonowych niż wszystkie polskie sklepy razem wzięte w ciągu roku i gwarantuję Ci że nie dostają od producentów obręczy 2 sortu. 

 

W kwestii gwarancji nie ma problemu. W kwestii podatku i cła nie ma problemu. Chyba nie myślisz że jak np. NoLimited zamawia obręcze do swoich kół to omija jakimś cudem odprawę celną?

 

Korzystałem z crash replacement w Evanlite, strzeliła szprycha. Koła miałem za 2 dni z powrotem u siebie. Szybciej niżbym nawet lokalnie do serwisu oddał (a pewnie te by miesiąc tą szprychę ściągali).

 

Znajomy reklamował uszkodzenie w No Limited, uznali chociaż wina była niekoniecznie po stronie kół. Z chińczykami by się bujał długie dni a sezon leci...

 

 

Wyklikałem sobie w lightbicycle takie same koła jak mam z Evanlite. Z wysyłką wyszły 600 zł taniej, ale trzeba liczyć się z ocleniem. O gwarancji pisałem. Dlatego moim zdaniem lepiej kupić lokalnie, chyba że faktycznie jakieś tanie chinole do 2000 zł.



#17 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 październik 2019 - 11:32

A evanlite i lightbicycle używają tych samych obręczy? 

 

Co do pękniętej szprychy to ja zasadniczo jak kupuję koła biorę po 2 zapasowe szprychy z każdej długości występującej w kołach i nie oddaję czegoś takiego na gwarancję ale rozumiem że możesz mieć inne podejście. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#18 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 23 październik 2019 - 11:34

NoLimited i 1000 innych tego typu "marek" to koła niczym nie różniące się od tego co można kupić bezpośrednio w Chinach za ułamek ceny. 

 

Jeśli koła mają być nowe, karbonowe i tanie to nie ma sensu szukać ich w Europie tylko od razu trzeba się odezwać do farsports, lightbicycle, itp. 

 

Które KONKRETNIE koła np.Lightbicycle można kupić za "ułamek ceny" odpowiedników No Limited czy np.

Evanlite?



#19 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 październik 2019 - 11:40

W Evenlite jest obecnie wyprzedaż więc różnica w cenie nie jest znacząca ale porównując do regularnej ceny mówimy o prawie 50%. Dodatkowo w Azji też bywają wyprzedaże.


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#20 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 23 październik 2019 - 11:48

Z No Limited można się też dogadać. Telefon do p. Damiana i dostałem 500 zł rabatu bez łaski.



Dodaj odpowiedź