Jump to content


Photo

Problem z... założeniem opony


7 replies to this topic

#1 aargon

aargon
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • Skądwarszawa/kraków

Posted 08 January 2011 - 14:45

Witam wszystkich szosowców! To mój pierwszy post na forum, mimo że obseruję je od dłuższego czasu.

Składam swoją pierwszą szosę na ramie Treka 1000 i Sh (głównie) Ultegra. Właściwie wszystko już gotowe, mam tylko dość wstydliwy problem z kołami.
Nie mogę założyc opon (Michelin Lithion) na Fulcrumy 5, tak aby opona po napompowaniu była idealnie równa, bez żadnych "bąbli" czy wklęsłości, myśle że rozumiecie o co chodzi.

Zastanawiałem się nad przecięciem tasmy chroniącej dętkę przy otworze na wentyl, jednak zgrubienie pojawia się zazwyczaj w innych miejscach, więc wątpię czy to w ogóle mozew pomóc.

Próbowałem już na różne sposoby zakładać te opony i wciąż to samo.
Dotyvhczas jeździłem tylko na MTB i , mimo że setki razy zmieniałem dętki, nie miałem nigdy podobnego problemu. Kiedyś zakładałem też na Obręcz Ksyrium Maxxisy Detonatory i wszystko było ok, więc nie mam pojęcia co teraz robię źle.

Przyznam, ze jesteście moją ostatnią nadzieją, nie spodziewałem się, ze problem ze składaniem roweru pojawi się w tak banalnym momencie. Jeżeli mi się nie uda będę musiał udać sie przełamać i pierwszy raz w życiu pójść do serwisu, aby... założyć oponę.
Pozdrawiam, arek

#2 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 08 January 2011 - 18:07

aargon, skoro tak jest to serwis pewnie też nie pomoże ;)

Skoro wiesz jak należy zakładać oponę/detkę to nie będe Cię ponownie uczył. Możesz jedynie przestudiowac ten temat: http://www.forumszos...t=wymiana opony aby upewnić sie że wszystko robisz poprawnie.

Zastanawiałem się nad przecięciem tasmy chroniącej dętkę przy otworze na wentyl, jednak zgrubienie pojawia się zazwyczaj w innych miejscach, więc wątpię czy to w ogóle mozew pomóc.


Tego nie ruszaj jeśli dobrze siedzi.

Załóż wszystko jak należy, nabij oponę do 2 bar i poruszaj nią na boki tak jakbyś chciał ściągnąć ją z obręczy. Tak w obydwie strony po całym obwodzie koła. To może pomóc w prawidłowym ułożeniu dętki (jeśli to jest przyczyną). Spróbuj również użyć innej dętki. Obawiam się że może być to wada konkretnego egzemplarza opony, bo w wypadku poprawnie założonych opon nic takiego nie powinno występować.

Mimo wszystko przejedź się na tej oponce przez chociażby 30-40 km i dopiero po jeździe zweryfikuj co i jak wygląda.

A może opona jest jakaś zleżała z magazynu i powinna się wyprostować siedząc na kole przez kilka dni pod maksymalnym ciśnieniem?

#3 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 posts
  • SkądKatowice

Posted 08 January 2011 - 19:56

Mam podobny problem z tylną oponą. Wyjście jaki znalazłem jest takie że nabijam około 11 ATM (ok 3 więcej niż powinno być) i dopiero wtedy opona się układa tak jak powinna. Potem odpuszczam do żądanego poziomu ciśnienie.

Problem jest o tyle "upierdliwy" że jak złapię kapcia po drodze to potem mnie "buja" aż dojadę do jakiegoś sensownego kompresora :-?

Pompować trochę i układać też próbowałem ale tą metodą nie idzie. Próbowałem ja i dwóch kumpli - ale za nic się nie chce ułożyć.

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 08 January 2011 - 21:30

AARGON , MICKRZ opony można zakładać na mokro psikając boki np, płynem do mycia szyb, można śmignąć ludwikiem itp.

Ale jeśli to jest upierdliwa operacja to :
1. zobacz koła , czy szprchy masz dobrze naciągnięte
2. zmień opony na inne, jeśli na innych to nie występuje to opon na rynku nie brakuje, najlepiej to sprawdzić pożyczając od kolegi inny model.
3. Może być wada opony nie do usunięcia - zmień opony

Na szosówce nie da sie jeździć z bąblami popdskakując.

Opony na obręcze powinny w miare lekko wchodzić, no może czasem łyżką troche pomóc można ale nigdy nie na " chama " .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 posts
  • SkądKatowice

Posted 08 January 2011 - 23:58

Żeby no mokro - to nie pomyślałem ;-)

Szprychy są OK. Problemowa opona jest właśnie torturowana na trenażerze, więc wkrótce będzie do wymiany :lol:

Dzięki za poradę.

#6 aargon

aargon
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • Skądwarszawa/kraków

Posted 09 January 2011 - 09:47

Witam Was, nie spodziewałem się tak szybkich odpowiedzi.

Bikemaster Problem mam z dwiema oponami... Kupiłem je w sklepie za normalną cenę, nie na "megapromocji", więc nie wydaje mi się żeby obydwie były uszkodzone. Fulcrumy są nowiutkie z krakowskiego Wertykalu, zerowy przebieg, idealnie proste itp.
Co do "siedzenia" na pełnym ciśnieniu, to już próbowałem.

Spróbuję jeszcze na mokro, a jak to nie pomoże, to moze rzeczywiście ją "rozjadę" na jakimś kilkunastokilumetrowym odcinku.

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2011 - 09:53

nie rozjadą sie nie licz na to.

Problemy są z dwóch stron :
Obręcz - ma za wysoki wewnętrzny profil i opona za ciasno wchodzi i pewne modele opon mogą być "niekompatybilne " .

Z drugiej strony opony - zastosuj inną opone i kłopot zniknie,

Gdzieś czytałem na forum że ktoś miał już problemy z Fulcrumami i jakimiś oponkami.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 09 January 2011 - 12:21

Mam (a raczej miałem) Fule 5ki i miśki lithiony.

Zero problemów.
Cóż. Kwestia wprawy. W życiu założyłem już kilka tysięcy opon i dętek więc nie mam z tym problemu.

1. Załóż jeden brzeg opony na obręcz.
2. Zwilż nieco brzegi opony ludwikiem nanosząc go palcami.
3. Załóż minimalnie napompowaną dętkę zaczynając od włożenia wentyla w dziurę.
4. Zacznij zakładać drugą część opony zaczynając od wentyla.

Jeśli zabraknie Ci rąk możesz pomóc sobie opaskami zaciskowymi itp.
Ciężko jest wytłumaczyć słowami co trzeba w danym momencie zrobić. Może kiedyś nakręci się jakiś filmik :-D

Hmm to powinno pomóc.



Reply to this topic