Stare koła - nowe życie
#42
Napisano 30 listopad 2011 - 21:43
Np przy 32 otw nie polecam 2 x optycznie nieładnie sie krzyżują.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#43
Napisano 06 grudzień 2011 - 11:27
Koło tył :
Zaplot na 28 otworów jak najbardziej na 3x sie stosuje, można zrobić na 2x także .
Przy 24 otworach stosujemy zaplot na 2x całe koło, lub zdarza sie wybór 2xDS, 1x NDS.
mająć piaste z kołnierzem po lewej stronie NDS z otworami pod proste szprychy stosujemy przy np. 24 z tyłu wtedy słonko - przy prostych wylotach otworów, oraz jeśli są kierunkowe wyloty - to taki zaplot jaki wymusza na nas kierunek szprych ( słonko, 1x, 2 x ) - np piasty Eastona.
Koło przód:
Tutaj jest analogicznie, przy 28 otw mamy 3 x lub 2 x, przy 24 można dać 2x, 1x , słonko i to ostatnie jest najbardziej popularne ( aerodynamiczne szprychy i takie tam .. ) , przy 20 otw najpopularnieszy zaplot to słonko.
Spotyka sie tu także zaplot na 1 x czy nawet na 2 x , ale z mojego punktu widzenia nie jest to aerodynamiczny zaplot, szprychy sie żle układają na krzyżach- zbyt duży kąt gięcia.
wyboru krosowań jest spro, jak jeszcze weżmiemy pod uwage wysokości kołnierzy piast i wysokości obręczy , cieniowanie szprych itd, itp....
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#44
Napisano 01 styczeń 2012 - 16:42
Piasta stary Durace, obrecz Mavic niski profil, i szprychy , udało mi sie kiedyś zdobyć i odzysakać ze złomu szprychy Alpina aero, w główce 1.8, płaskie szerokie na 2.1 mm.
Waga nie wyszła jakaś tam niska , bo obręcz i piasta swoje waży ale ..... kółko całkiem fajne.
https://picasaweb.go...322486858842242
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#45
Napisano 07 kwiecień 2012 - 13:12
i przy okazji, kupię szytkę, ba mam tylko jedną.
#46
Napisano 07 kwiecień 2012 - 17:00
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#47
Napisano 17 grudzień 2012 - 14:47
http://i108.photobuc...60/DSC03738.jpg
http://i108.photobuc...60/DSC03739.jpg
#48
Napisano 17 grudzień 2012 - 20:36
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#50
Napisano 18 grudzień 2012 - 00:55
#51
Napisano 18 grudzień 2012 - 08:00
Sam też nie lubię łączyć masy komponentów różnych producentów ,a co dopiero campy i shimano. Trudno jakoś to przeżyję. Mogłem szukać orginalnej piasty campy ,ale nie chciałem ze względów praktyczno-finansowych. Tutaj bez problemu dokupię sobię kasetę na 7 za niewielkie pieniądze. Z campą byłby problem trudno takie coś kupić i w dodatku droższa będzie. Koła mają trafić do treningówki ,a ten rower również buduję na gratach używanych i tym co znalazłem w magazynku. Mogłem zerwać naklejkę campy ,ale nie wolno tego robić. Napis Campagnolo na obręczy to +50 do lansu. :-P
Trafiły się takie to nie marudziłem ,a to mocne obręcze w sam raz do takiej jazdy.
Dzięki Amadeusz za linka. :-)
#52
Napisano 18 grudzień 2012 - 09:10
Racja - Campy nie tykaj, ale Shitmano możesz zbesztać; pozwalam ;-) Zmyj oznaczenie '105' z piasty i masz moje błogosławieństwo na śmiganie z takim kompletem ;-)Mogłem zerwać naklejkę campy ,ale nie wolno tego robić. Napis Campagnolo na obręczy to +50 do lansu.
#53
Napisano 18 grudzień 2012 - 10:05
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#54
Napisano 03 maj 2013 - 08:22
http://velobase.com/...3f-380b971f0e70
Obecnie przednia idzie do przełajówki - jeszcze wiele lat posłuży. :-)
Do tego był taki wolnobieg:
http://www.vintage-b...vintage-prod292
Po polerce obręczy, czyszczeniu ogółu, smarowaniu piast i wymianie stożków z przodu oraz jednego z tyłu początkowo jeździłem na nich mając je w Jaguarze i ze starymi piastami. Latem 2011 kupiłem na zaś piasty Shimano 105 SC zupełnie nowe, dałem nyple kupione od Spike i przeplotłem koła. Dostały rok temu klasyczne oponki Continental Grand Prix i obecnie mi służą dobrze. Sztywnością boczną koła nie grzeszą, w końcu cieniowane szprychy i niski profil obręczy. Na mocnych depnięciach czuć czasem giętkość, zwłaszcza tyłu.
Szprychy marki Berg-Union, niestety tył już ma ok. 6 sztuk niecieniowanych DT - ktoś ostro przegiął z naciągiem, obręcz tylna poszła do przodu - jest nadwyrężona i w jednym miejscu już pomału pęka, ale jeżdżę, jeżdżę i pęknięcie nie powiększa się znacząco (od sprzedawcy w ramach rekompensaty dostałem obręcz Rigida AL1320). Tak czy siak jeśli rower nie pójdzie na sprzedaż to może poszukam obręczy oryginalnej albo założę tę Rigidę. Szprychy na tył może w Niemczech też będę kupował.
Tutaj przedstawienie szczelności piast po ostatnim przeglądzie - jak na klasyki wzorowa, dużo już w różnych warunkach przejechałem w tym zimą i mocnych ulewach:
- Zweitakter lubi to
#55
Napisano 03 maj 2013 - 09:35
W takich warunkach, na takiej piascie zajechalem mavica open pro Cd... przyznam ze na nowe mavic'i troche sie obrazilem. Przebieg tej obreczy byl znacznie nizszy niz starszych (open 4CD/cxp30)... to mi zostalo po niej https://lh6.googleus...00/P1010006.JPG
Moze mialem pecha, a moze jak to moj znajomy zawsze mowi, bylem 'nieumiejetny' ;-)
Na razie mam jeszcze troche starszych zapasow, wiec nie lamentuje, predzej jednak kupie kolejnego NOS'a open4cd niz open pro cd.
#56
Napisano 03 maj 2013 - 19:29
No właśnie, u mnie rzadko, ale jednak przeskoczy z głośnych trzaskiem. Brudu tam nie powinno być, zresztą nawet jeżdżąc w łagodnych warunkach pogodowych już to zaobserwowałem. Ale ogólnie piasty godne polecenia, jeśli chodzi o bezobsługowośc to o wiele lepsze od Exage, na których wcześniej jeździłem.Ostatnio dwie SC 105tki rozbieralem (bebenki trzeba bylo rozebrac i wyczyscic, nie chodzily za dobrze)
#57
Napisano 04 maj 2013 - 23:13
No polowa warunkow zblizona do przelajowych, ale druga czesc typowo szosowa. Tak czy inaczej zgadzam sie, obrecz wydaje sie duzo bardziej miekka i podatna na wycieranie niz jej poprzedniczki. Szkoda troche.
Odnosnie bebenkow w 105 sc to w dwoch przypadkach mialem dosc czeste 'strzelanie', w trzecim po prostu zapadki zupelnie ucichly, a calosc dosc opornie chodzila. Zadnych wzerow czy innych uszkodzen. Co trzeba nasmarowane, wyczyszczone, calosc pieknie chodzi.
A propo tych 105tek, powoli zaczynam rozdzielac czasy wolnobiegow/UG od tego co dzisiejsze. Czyli czesc szosowek bedzie latac na wolnobiegach 6rzedowych, a reszta na dzisiejszym osprzecie (9/10rz). Ceny ciekawych , nowych 7rzedowych kaset szosowych nie sa adekwatne do ich wytrzymalosci. Za taka kase wole kupic jakas 9/10tke w pierwszym lepszym rowerowym, lub przyczaic sie na jakis ciekawszy wolnobieg.
#58
Napisano 10 maj 2013 - 17:37
Albo kupić kasetę systemu UG o ile piasta ma gwint na zewnątrz bębenka - to trwały system, (nie)stety z reguł znacznie mocniejszy niż HG i podobne. ;-) Szkoda tylko, że ich jest tak mało...Za taka kase wole kupic jakas 9/10tke w pierwszym lepszym rowerowym, lub przyczaic sie na jakis ciekawszy wolnobieg.
#59
Napisano 06 sierpień 2013 - 10:13
Witam, mam problem z nabyta obrecza, prosze zerknijcie w moj temat:
http://www.forumszos...ragan-krzysiek/
#60
Napisano 11 sierpień 2013 - 09:53
Witam,
mam pytanie dotyczące szytek. Oglądając jakiś film dokumentalny o wyścigu pokoju, mowa tam, że zmiana opony trwa około 2 minut. Widać wyraźnie jak kolarz odrywa szytkę od obręczy, ale na tym kończy się ten fragment. Nie widać co robi dalej. Jak wiadomo szytkę klei się 24 godziny Nie było takich bajerów jak taśma do szytek jak dzisiaj. Zeby można było na szybko przykleić.
Czy mam rozumieć, że dalej kolarz jechał na nieprzyklejonej szytce?