Skocz do zawartości


Zdjęcie

SRAM - kilka pytań technicznych.


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 11 styczeń 2011 - 23:11

Decyzja zapadła - przechodzę z Shimano na SRAMA ;-)
Ale pojawiło sie w związku z tym kilka pytań. Tak więc kieruję je do osób, które ze SRAM'em mają/miały już do czynienia ...
1. Różne rzeczy czytałem na temat korb Force i trochę się zamotałem, albo coś nie do końca zrozumiałem. Że niby rozstaw otworów w tarczach (czyli układ pająka korby) jest taki sam zarówno dla przełożeń kompaktowych (50/34) jak i dla standardowych (53/39), czyli mówiąc wprost, na jednym pająku można złożyć korbę standardową jak i kompaktową. BCD 130mm podobno. Ale widziałem też zdjęcia korby Force z rozstawem 110mm i dlatego jestem trochę zmieszany ...
2. Co powiecie o tym łańcuchu --> http://allegro.pl/yb...1401802105.html
Czy może być godną konkurencją dla SRAM'owskiego PC-1071 ? Cena niższa niż za produkt SRAM'owski a i waga na kożyść YBN, ale szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z tym produktem.

Jak coś jeszcze w związku ze SRAM'em mi się nasunie na myśl, to podpytam ;-)

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 styczeń 2011 - 23:18

Kompakty mają BCD 110mm. Na BCD 130mm zmieścisz najmniejszą koronkę 38z. nie wnikałem ale wątpię aby było odwrotnie czyli BCD 110mm dla korb standardowych.


#3 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 12 styczeń 2011 - 00:20

No właśnie dlatego nie byłem pewny co do zestawienia blatów. Bo na stronie SRAM'a napisane jest:
"Available Ratios 55/42, 54/42, 53/39 52/38, 52/36, 50/36, 50/34"
Czyli, jeśli standardowa korba o rozstawie BCD 130mm łyka wg. Ciebie 38T, to powinna też łyknąć 36T. A jeśli już przyjmie 36T, to może też łyknąć 50T. I tym samym byłaby to korba wręcz uniwersalna - standard i kompakt w jednym. Ale czy tak kolorowo jest w rzeczywistości?
  • mstaniszczak lubi to

#4 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2011 - 00:25

ale to nie jest możliwe przecież - 130mm jest szersze od samego chainringa 36t...

#5 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 12 styczeń 2011 - 00:34

Ale widzę, że jednak w drugą stronę można pokombinować, czyli do korby kompaktowej (BCD 110mm) wsadzić blat 52T --> http://www.artscycle...RCRR52110.html.
Czyli z korby kompaktowej da się zrobić standardową ... Ale nie na odwrót.

#6 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 12 styczeń 2011 - 07:22

52 to taki duży kompakt, FSA i Sram wypuszczają korby w rozstawie 52/36 i jest to właśnie BCD 110 mm. Sylwester Szmyd na takim jeździ.
Jeździłem na łańcuchach Sramowskich i Shimano, muszę przyznać, że mój ulubiony zestaw to kaseta i łańcuch Dura Ace. Nie wiem czemu, ale po prostu lepiej mi się na tym jeździło niż na zestawie SRAMA: PG1070 + PC1090. Z tym łańcuchem z linku nie miałem do czynienia, ale za takie pieniądze wybrałbym coś bardziej sprawdzonego.

#7 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 12 styczeń 2011 - 10:07

Łańcuchy YBN to naprawdę udany produkt. Zbierają bardzo dobre opinie i nie czytałem jeszcze jakiejś negatywnej opinii. Lekkie, sztywne, mocne i niedrogie...

#8 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 12 styczeń 2011 - 11:27

thorian, i chyba się skuszę na ten łańcucszek :)

#9 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 12 styczeń 2011 - 11:41

Nie będziesz żałował ;-)
Sam przy wymianie będę brał coś z YBN.

#10 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2011 - 13:06

Potwierdze to co pisza inni, że z systemu 130 bdc minimum co mozemy miec to 52 i 38 natomiast z 110 kompactem moze byc i 50-36 i np 52-39 :P

Mozna dokupic takowe blaty, tylko beda odrobine mniej sztywne z tego wzgledu ze ramie od gornej krawdzi tarczy do mocowania na srube bedzie dluzsze jak w przypadku tarczy standard

#11 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 13 styczeń 2011 - 15:14

Proponuję przeczytać taką informację ze strony SRAM.

SRAM RED & 2010 SRAM Force have a SUPERSIZED option with BB30 crank & BB technology. 30mm axle + oversized in-frame bearings = a stiffer package than 24mm spindle applications – delivering more power to the pedal at a 20% weight savings. The elegant OS crank profile gives substantially more ankle clearance eliminating heel and ankle contact for floater pedal users. Available in 130BCD Standard and 110BCD Compact crank sets.

Wniosek? "Available ratios" są w dwóch rozstawach jak w każdej firmie, to tylko opis jest nieszczęśliwy...

#12 Moras

Moras
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądOtwock

Napisano 13 styczeń 2011 - 15:30

Potwierdzam, korba Rival 53/39 ma BCD 130.

#13 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 14 styczeń 2011 - 09:33

A to ja tutaj się wtrącę, bo temat w sumie o sramie..

Czy ta kaseta:
http://www.cyklotur....3010913&WSZDZ=T

będzie kompatybilna z łańcuchem shimano ? [8rz]

#14 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 14 styczeń 2011 - 10:29

Tak, będzie.

#15 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 kwiecień 2011 - 22:40

Mam problem z prawą klamkomanetką sram.

Kupiłem używane klamki i mam problem z ich działaniem. Przy montażu linka ciężko wchodzi w gniazdo i tę okrągłą prowadnicę z tworzywa. Trzeba wepchnąć ją dość mocno i później już idzie, ale czuć opór. Jak wsuwam walec, to muszę dociągnąć ręcznie linkę, żeby się wcisnął w gniazdo.

Na sucho pyka ładnie i leciutko, ale po podpięciu przerzutki pojawia się problem. Nie chce mi podciągnąć linki w górę, bo jest opór, a jak popuszczę i zaczynam zrzucać biegi, to zmiaast luzować mi linkę za i w pancerzu, to mi ją wyciąga. Wyciąga tak, bo walec nie zapiera się w gnieździe, tylko wyłazi równo z obrotem - tyle ile się obróci, tyle linki mi wyłazi za gniazdo, a powinno się chyba zapierać(walec powinien siedzieć w tym gnieździe cały czas), a linka luzować dalej.

Nie wiem jak się dostać do kanału przelotowego, żeby go sprawdzić.

Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?

#16 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 kwiecień 2011 - 00:24

Pancerze masz nowe?? Sprawdź czy nie ma gdzieś zadziorów na końcach pancerzy oraz czy pancerze przerzutkowy siedzi w gnieździe klamkomanetki.


#17 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 kwiecień 2011 - 05:12

jeżeli masz kalmki rivala z pierwszej serii(te aluminowe) to masz problem tzn ze plastikowe prowadnice sa wyrobione i liknka czesto wyskakuje z se swojego miejsca i sie klinują

#18 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 21 kwiecień 2011 - 09:28

Pancerze nowe i dobrze przycięte, wloty dość duże. Wróciłem wieczorem do ultegry i tutaj wszystko gra.

Klamki to też nie rival.

Pokombinuje jeszcze dzisiaj.

Zachciało mi się przetestowania SRAMa...;/

#19 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2011 - 18:42

Mam pytanie - jak wygląda oryginalna główka linki hamulcowej w klamkomanetkach (Rival)? Nigdzie w necie nie mogę znaleźć info o tym.

#20 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 06 maj 2011 - 20:57

Na YT byś podpatrzył.
http://merlin.pl/Cor...13278962391.jpg
Taka(u góry) podejdzie, ale musisz odpowiednio ustawić tą roleczkę trzymającą główkę.



Dodaj odpowiedź