Aaaa. Sugerował też, że po zmianie kierownicy na 400, prawdopodobnie powinienem też zmienić mostek na 1 cm dłuższy. Kierownica którą chcę akurat była od września nie dostępna. W sklepach w necie mojego rozmiaru też nie było, więc musiałem poczekać. Teraz już jest zamówiona i powinna być w serwisie po 10 tym. Ale jakoś chyba już mostka zmieniać nie będę. Nie czuję potrzeby, mieć bardziej wyciągniętej pozycji. Zobaczymy...
[Do 8000Zł] Szosa - Carbon
#142
Posted 07 January 2020 - 20:37
Co do hebli, to ja hamuję i tak dwoma na raz, więc dla mnie byłoby wsio ryba %-)
Na fittingu rower jest ustawiany, Ty sam tego byś zapewne nie zrobił nawet z pomiarami, które powinieneś i tak dostać na koniec. W czasie ustawiania może się okazać, że musisz wymienić mostek, kierownicę i siodło, a tak to luz
Też hamowałem dwoma, ale trochę dziwnie mi się jeździło mając co chwile w głowie myśl "pamiętaj, że masz odwrotnie hamulce"
Przynajmniej będzie świadomość, że bike fitting nie poszedł na marne jak sie okaże że muszę wszystko wymienić, tak to tylko złość, że kilka stówek wydane, żeby usłyszeć, że wszystko jest ok Oczywiście żart. Pewnie malutki odsetek osób idzie na fitting i się okazuje, że miał wszystko jak trzeba ustawione, szczególne gdy ktoś go robi na początku przygody z jazdą. Już nawet jak o samą wygodę nie chodzi to na pewno o osiągi/wydajność jazdy.
Bielsko-Biała Cycling
#144
Posted 07 January 2020 - 21:31
Jakoś tak producenci dziwnie robią, że zwykle kierownica jest za szeroka. Przeważnie, choć czasami akurat komuś spasuje. Buty niemal zawsze mają zwykłe tanie wkładki. Nawet jeśli nie trzeba będzie podklejać klinami, to masz 3 rodzaje wkładek Speca. Różnica polega na wysklepieniu śródstopia, aby się kości nie zapadały przy nacisku na pedały. Gdy kości śródstopia nie są odpowiednio podparte, może to powodować po dłuższej jeździe drętwienie. Takich drobiazgów jest mnóstwo, jak choćby rozstaw kości kulszowych i dopasowanie siodełka itd. Jakoś sobie nie wyobrażam, że ktoś sam się ustawił na wyczucie idealnie. Choćby dlatego, że inaczej będzie ustawiony rower do ścigania, a inaczej do wygodnej jazdy endurance. A tak przy okazji. Kiedyś widziałem w salonie rower z przekrzywionym siodełkiem, jakby ktoś je przygniótł po jednej stronie. Pytam, a co tu się wydarzyło? A tu mi gościu mówi, że rower tak ma po fittingu. Mówię jak to? Klientowi tak bardzo kolano uciekało do środka, że żadne kliny pod wkładką nie dawały rady. Dopiero jak mu przekrzywili na siodełku miednicę pomogło. Widać i tak bywa. Ale to pewnie ewenement.
#147
Posted 09 January 2020 - 10:28
Stary, ja ponad rok bujałem się ze sprzedażą markowych zippów course 30 disc. Dopóki nie są to koła jakieś super lekkie albo znane i poszukiwane to będzie pewnie wisiało na olx latami. Wszystkie stockowe Rovale z górali za kilkanaście tysi są warte max kilkaset zł, takie jest ich zatrzęsienie (mówię o kołach świeżo zdjętych z nowego roweru bo właściciel zmienił na pół kilo lżejsze).
#148
Posted 09 January 2020 - 10:38
Stary, ja ponad rok bujałem się ze sprzedażą markowych zippów course 30 disc. Dopóki nie są to koła jakieś super lekkie albo znane i poszukiwane to będzie pewnie wisiało na olx latami. Wszystkie stockowe Rovale z górali za kilkanaście tysi są warte max kilkaset zł, takie jest ich zatrzęsienie (mówię o kołach świeżo zdjętych z nowego roweru bo właściciel zmienił na pół kilo lżejsze).
Ja szczerze mowiac nie pamietam kiedy cos rowerowego sprzedalem w PL, wszystko idzie na ebay i sprzedaje sie max w kilka tyg... oczywiscie cena ma znaczenie, ale to nie jest tak drastyczne jak u nas gdzie wystawiajac za kwote X, wiekszosc chce 30-50% rabatu
#151
Posted 09 January 2020 - 11:05
Może i ja zacznę wystawiać na ebayu.. tylko trzeba pamiętać żeby do ceny jaką chcesz doliczyć 8% (4% zabiera ebay, drugie 4 paypal). Chyba że coś się ostatnio zmieniło.
@Damion poka w końcu tego speca ja mam 175cm i na stockowym tarmacu 54 byłem całkiem rozciągnięty. Ale wolę już teraz skrócić mostek i wysunąć siodło do przodu, a za to mieć wyższą główkę. Tak to jest być na granicy rozmiarów, ech..
#154
Posted 09 January 2020 - 11:15
Niestety ebay bierze 9% przynajmniej od rowerowych czesci. Byc moze ebay w innych krajach ma inne stawki, ja natomoast wystawiam na ebay w uk bo wiekszosc czesci/akcesoriow wlasnie tam sie sprzedaje. Paypal bierze kolejne 4%Może i ja zacznę wystawiać na ebayu.. tylko trzeba pamiętać żeby do ceny jaką chcesz doliczyć 8% (4% zabiera ebay, drugie 4 paypal). Chyba że coś się ostatnio zmieniło.
@Damion poka w końcu tego speca ja mam 175cm i na stockowym tarmacu 54 byłem całkiem rozciągnięty. Ale wolę już teraz skrócić mostek i wysunąć siodło do przodu, a za to mieć wyższą główkę. Tak to jest być na granicy rozmiarów, ech..
#155
Posted 09 January 2020 - 11:38
@Damion poka w końcu tego speca ja mam 175cm i na stockowym tarmacu 54 byłem całkiem rozciągnięty. Ale wolę już teraz skrócić mostek i wysunąć siodło do przodu, a za to mieć wyższą główkę. Tak to jest być na granicy rozmiarów, ech..
Masz stronę wcześniej foty.
Bielsko-Biała Cycling
#157
Posted 09 January 2020 - 11:52
Przynajmniej będzie świadomość, że bike fitting nie poszedł na marne jak sie okaże że muszę wszystko wymienić, tak to tylko złość, że kilka stówek wydane, żeby usłyszeć, że wszystko jest ok Oczywiście żart. Pewnie malutki odsetek osób idzie na fitting i się okazuje, że miał wszystko jak trzeba ustawione, szczególne gdy ktoś go robi na początku przygody z jazdą. Już nawet jak o samą wygodę nie chodzi to na pewno o osiągi/wydajność jazdy.
Odnośnie fittingu polecam mądre słowa pana Dominika Omiotka oraz ten artykuł:
https://naszosie.pl/...inien-wygladac/
chyba dwa lata temu na wrocławskim AWF magazyn Szosa zorganizował spotkanie z Dominikiem Omiotkiem, który świetnie wyjaśnił dlaczego robimy fitting oraz dlaczego fittingu robić nie powinniśmy, a jeżeli robić, to jak.
Konkluzja: najpierw pracujmy na swoim ciałem, wyeliminujmy schorzenia i zwyrodnienia, a dopiero później ewentualnie dopasowujmy rower.
#158
Posted 09 January 2020 - 12:13
Konkluzja: najpierw pracujmy na swoim ciałem, wyeliminujmy schorzenia i zwyrodnienia, a dopiero później ewentualnie dopasowujmy rower.
W tej kwestii prócz ustawienia roweru dostałem zestaw ćwiczeń od fittera do poprawy postawy. I tym samym ze względu na słabą mobilność w stawie biodrowym nie pozwolił mi na wyjęcie podkładek pod mostkiem, bo po prostu bym się męczył. Dostałem natomiast wytyczne jak ją zwiększyć, rozciąganie mięśnia gruszkowatego itd. Po poprawie tej kwestii częściowo częściowo mostek poszedł w dół przy okazji ustawiania bloków w nowych butach kilka miesięcy później. Tak więc u mnie działania były prowadzone dwutorowo - ustawienie pozycji na rowerze pod aktualną sytuację + poprawa schorzeń.
Uważam, że jeśli postępowalibyśmy tak, że najpierw chcielibyśmy eliminować schorzenia, a potem ustawiać rower, to w większości przypadku po prostu do drugiego etapu nigdy byśmy nie doszli. Z doświadczenia przy sportach sylwetkowych wiem, że ludzie są leniwi i nie rozciągają się, rollują itd., dopóki coś ich nie boli. Jak przestaje, to i ćwiczenia odchodzą na bank. W kolarstwie z pewnością sytuacja nie jest specjalnie odmienna.
- beskidbike likes this
#159
Posted 09 January 2020 - 12:17
wygląda super tylko daj mu lżejsze koła i min. 30mm stożek
Póki co nie będę teraz zmieniał, muszę poczekać na finanse, pierwsze chcę sobie jeszcze miernik mocy fundnąć na koniec Stycznia wraz z wypłatą i bike fitting, ale... Coś konkretnego byś polecił? Chciałbym zerknąć z jakim kosztem się liczyć bym musiał.
Bielsko-Biała Cycling
#160
Posted 09 January 2020 - 12:29
w sumie polecam to co sam mam od prawie 4 lat, czyli Hunt aero light disc, 1500g, mega mocne, ale tak patrzę na ich stronę i chyba w ostatnich wypustach zmniejszyli szer. wewn. do 17mm ( ja mam 18), co przy dzisiejszych oponach 26-30mm trochę archaik gdy standardem jest 20mm i więcej