Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana Biegów Na Kasecie, Ultegra Di2


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 20:08

a jednak da się zablokować i na dodatek jest to fabryczne ustawienie :o

https://di2center.co...sition-control/

 

To muszę sprawdzić bo wydawało mi się, że próbowałem zdjąć to ograniczenie i nie było takiej opcji. Ale to było jak kupowałem Di2 czyli w 2018 - od tego czasu mogło się dużo zmienić.

 

Z drugiej strony z perspektywy czasu to ograniczenie ma bardzo duży sens i nie zamierzam tego teraz zmieniać.



#42 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 21:13

jak podłączyłem przez ładowarkę (bo nie mam jak inaczej) to nie mam tej opcji dostępnej jak tam opisują żeby to zmienić

to chyba serwis musi, w sensie przez stację diagnostyczną

 

a jeszcze bym ograniczył blat + dwie najwieksze koronki na kasecie

przez takie głupie koszenie i jazdę po 5-6tys na jednym łancuchu zajechałem przez 2 sezony blaty korby, nie chce tego powtarzać



#43 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 21:23

Aaa bo to jeszcze zależy od modelu baterii i firmware jaki ma wgrany
A ja mam stara baterie :)

#44 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 27 kwiecień 2020 - 06:52

Podoba mi się poziom rozpuszczenia i nadmiaru kasy u twórcy wątku :P Przeczytałem temat.

Dźwięk który dochodzi z kasety to prześlizgiwanie się łańcucha po boku ząbków na sąsiedniej koronce zanim łańcuch zostanie podjęty przez przetłoczenie HG i przełożony na sąsiednią koronkę. W przypadku kasety 11-25, mamy do czynienia z jednym przetłoczeniem na zębatkę aż do, bodajże 19, czy 21. W takiej sytuacji średnio kaseta musi dokonać 1/2 obrotu aby ustawić przetłoczenie w pozycji do zmiany biegu. Przy kadencji 80 to jakieś 0.1-0.3s. Ból i cierpienie, literalnie nie da się jeździć.


  • kudl4t4 lubi to

#45 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwiecień 2020 - 17:02

Rower wrócił z trzeciego serwisu (t-bike). Dłuższa dyskusja co i jak, odbiór, jazda testowa.

 

- hak był skrzywiony, co ciekawe wystarczył tylko rzut oka.. 

- nowa przerzutka była nieustawiona mechanicznie (zbyt blisko kasety), stąd problemy z wiszącym łańcuchem na 34/13 i ledwie starczało na 50/25, teraz nic nie wisi i jest wystarczająco dużo miejsca na 11-30

- stary łańcuch już był na granicy zużycia, więc zdecydowałem się na nowy

 

Teraz napęd chodzi jak powinien. Nic nie skrzypi, nie tryka, zmienia znacznie szybciej i ciszej. 

Kurde że 2 serwisy nie zobaczyły że hak był krzywo, a w pierwszym mówili że to tak ma chodzić... dobrze że się uparłem przy swoim. 



#46 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 27 kwiecień 2020 - 23:47

Czyli perfekcjonista nie okazał się udolny?....
Hm.
Proponuję wycieczkę do obu serwisów, tym bardziej że masz (przynajmniej z drugiego) opis rozwiązania problemu więc skoro teraz jest korekta kiepskiej roboty to powinni się ustosunkować. A właściwie oddać pieniądze skoro wykonali rzeczy które nie wniosły nic do rozwiązania problemu...

#47 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1141 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 28 kwiecień 2020 - 07:19

Rower wrócił z trzeciego serwisu (t-bike). Dłuższa dyskusja co i jak, odbiór, jazda testowa.

 

- hak był skrzywiony, co ciekawe wystarczył tylko rzut oka.. 

- nowa przerzutka była nieustawiona mechanicznie (zbyt blisko kasety), stąd problemy z wiszącym łańcuchem na 34/13 i ledwie starczało na 50/25, teraz nic nie wisi i jest wystarczająco dużo miejsca na 11-30

- stary łańcuch już był na granicy zużycia, więc zdecydowałem się na nowy

 

Teraz napęd chodzi jak powinien. Nic nie skrzypi, nie tryka, zmienia znacznie szybciej i ciszej. 

Kurde że 2 serwisy nie zobaczyły że hak był krzywo, a w pierwszym mówili że to tak ma chodzić... dobrze że się uparłem przy swoim. 

 

Trzeba znaleźć jeden serwis i się go trzymać ;-)



#48 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 28 kwiecień 2020 - 11:05

Powiem wam tak, do jakiego serwisu nie oddawałem (bo myślałem, że sobie z czymś nie dam rady), to kończyło się to na tym, że po nich poprawiałem sam. Frustracja, strata czasu i pieniędzy. Nieoceniona pomoc forum + trochę samozaparcia = przynajmniej masz zrobione dobrze i bogatszy o bezcenną wiedzę na przyszłość.


  • kaloo i alterego lubią to

#49 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 02 październik 2020 - 15:07

Podłączę się z pytaniem.

Czy regulacja pracy tylnej przerzutki wykonywana jest tylko na 5 trybie, czy
mozna osobno dopieścić inne także?

Głośniej mi pracuje napęd na dwóch najmniejszych zębatkach, chciałbym to jakoś poprawić u nie wiem czy to możliwe...

#50 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 październik 2020 - 16:19

Możesz też na innych tylko czy to pomoże w takim ustawieniu żeby było cicho na całym zakresie to bardzo wątpię. Tu poprawisz tam popsujesz ...

#51 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 październik 2020 - 16:33

może kaseta/łańcuch do wymiany?

za każdym razem się na tym łapię - z czasem napęd przestaje działać płynnie, zaczyna trybić, nie przerzuca natychmiast, i w Di2 i w MTB XT. I kolejny raz złapałem się na tym że nowy łańcuch załatwia temat. 



#52 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 02 październik 2020 - 17:36

Kaseta wczoraj zamontowana, łańcuch z minimalnym przebiegiem.

Nieważne, myślałem, ze di2 daje możliwość ustawienia każdego biegu osobno, jak sram etap.

#53 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 październik 2020 - 17:45

Możesz mieć lekko skrzywiony hak i dlatego poajwia się jakiś odgłos na 2 koronkach.
  • lukaszzsch lubi to

#54 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 02 październik 2020 - 20:08

Podłączę się z pytaniem.

Czy regulacja pracy tylnej przerzutki wykonywana jest tylko na 5 trybie, czy
mozna osobno dopieścić inne także?

Głośniej mi pracuje napęd na dwóch najmniejszych zębatkach, chciałbym to jakoś poprawić u nie wiem czy to możliwe...

Wydaje mi się, że nie wejdziesz w tryb regulacji na innej koronce. Może był to jakiś zbieg okoliczności, ale u mnie tak było.

Tak czy inaczej, raczej nie da się regulować każdej koronki osobno, bo (poza procedurą początkowego ustawienia wg instrukcji) dodatkowa regulacja działa jak kręcenie baryłka w grupie mechanicznej. 


  • lukaszzsch lubi to

#55 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 październik 2020 - 22:41

tryb regulacji działa na każdej koronce, z tym, że zaleca się robić to w linii łańcucha, czyli ~5 koronka



#56 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • Skądśląsk

Napisano 03 październik 2020 - 08:43

Serwis airbike, ten od znaffców sprzętu za 20k+ twierdzi że di2 ma terkotać przy wrzucaniu w górę - no niezłe jaja :)

Bajka ogarnia nie tylko retro, karbonowe czasówki na di2 też. Zadzwoń do Grześka i pogadaj.

Jak "król rowerów" i "ministra kolarstwa" mówią że ma terkotać to ma terkotać. ;-) Nie można słuchać tych mądrości wygłaszanych z dozą cynizmu i bucostwa. A tak na marginesie pisząc to użytkuję i serwisuję od wielu lat Di2 i nie ma bardziej przyjaznego napędu dla użytkownika porównując Di2 z mechanicznymi napędami. Rzeczywiście minimalnie skrzywiony hak przy precyzji Di2 może powodować niepożądane dźwięki. Kasety kasetom również są nierówne. Kasety Shimano raczej gładko i bezproblemowo eksploatuje się z Di2 (zakładając że nie ma gdzie indziej problemów), natomiast np. kasety Sunrace już tak idealnie nie współpracują. Test został przeprowadzony na tym samym kole, w tym samym czasie na tym samym łańcuchu (wszystkie wymienione komponenty były nowe z 0 przebiegiem i takim samym stopniowaniem).


:) 


#57 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 03 październik 2020 - 13:41

tryb regulacji działa na każdej koronce, z tym, że zaleca się robić to w linii łańcucha, czyli ~5 koronka

 

Dokładnie, działa na każdym, ale wydaje mi się, że zmiana ustawienia wózka na jednej z koronek wpływa na przesunięcie na każdej kolejnej. Ja się już przyzwyczaiłem, że na 2-3 koronkach jest głośniej. Miałem prostowany już hak i lepiej chyba nie będzie. 

Następny łańcuch chce wziąć KMC X11 EL (może Gold) i zobaczę czy będzie lepiej/gorzej. 



#58 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 03 październik 2020 - 14:01

Zaraz będę zakładał 11 sl, bo ja jeżdżę na trzech łańcuchach, ale dotychczas żadnych różnic nie odnotowałem.

#59 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 03 październik 2020 - 14:09

No właśnie jak czytam, to SL od EL różni się tylko kilkoma gramami? Bo jak tak, to szkoda mi siana. 



#60 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 03 październik 2020 - 14:20

 

Następny łańcuch chce wziąć KMC X11 EL (może Gold) i zobaczę czy będzie lepiej/gorzej. 

 

Miałem ten łańcuch u siebie założony jako trzeci.

Wygląd na rowerze MEGA , niestety wyciągnął się najszybciej ze wszystkich ,pomimo że był najnowszy.

Poprzednie to też KMC X11 i X11EL-silver rotowane co 800-1000 km

Szkoda kasy - niestety, bo wygląd świetny.





Dodaj odpowiedź