Plama Płynu Hamulcowego Na Widelcu
#1
Napisano 18 luty 2020 - 14:53
Mam taki problem że jak szosa postoii to robi się plama na przednim widelcu w miejscu gdzie przewód wchodzi w widelec... Nie mam pomysłu skąd tam może brać się plyn i nieszczelność. Co proponujecie sprawdzić, odkręcić aby pozbyć się tego problemu? Hamulce to 105 hydrauliczne.
Jak widać ta plama także podcieka ku górze także już nie wiem skąd to leci..z dolnych sterów?
#2
Napisano 18 luty 2020 - 20:07
Zakładając że płyn hamulcowy sączy się po przewodzie z góry na dół, jedyne możliwe miejsca wycieku to śruba łącząca przewód hamulcowy z klamkomanetką oraz śruba-zaślepka z góry klamkomanetki, gdzie wkręca się kubeczek do odpowietrzania układu hamulcowego. Sprawdź czy jest dobrze dokręcone. Możesz lekko odciągnąć śrubę z przewodem, ale na nakrętkę z góry uważaj. Można przekręcić. Wytrzyj idealnie razem z przewodem do sucha i obserwuj. W zasadzie nic innego nie może być, zakładając ze rower stoi na kołach, a nie np. wisi za przednie koło. Gdyby wisiał, najwyższym punktem będzie zacisk hamulca. Nie wydaje mi się prawdopodobne, aby gdzieś był uszkodzony sam przewód, choć i tego w 100% nie można wykluczyć. Przyjrzyj się innym przewodom, czy są bardziej matowe od tego cieknącego. Teoretycznie, ten zawilgocony od płynu, powinien się bardziej błyszczeć. Płyn z przewodu przenika na widelec w miejscu styku.
#3
Napisano 18 luty 2020 - 20:24
Na pewno ta plama jest tłusta? Może po prostu wilgoć z powietrza skrapla się na styku ciepłego przewodu z zimnym widelcem? Nie spotkałem się z taką sytuacją, ale kto wie...
Hamulec działa poprawnie? Bo jeżeli problem jest nawracający, to oleju w hamulcu powinno ubywać, co powinno przełożyć się na działanie hamulca
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 18 luty 2020 - 20:46
Mam jeszcze górala na hydraulicznych hamulcach i tam to jest brzytwa
Ok jutro przyjrze się dokładniej tym przewodom i klamką. Przewody te są jeszcze w połowie łączone łącznikiem ale tam nie zauważyłem żadnego wycieku...
#5
Napisano 18 luty 2020 - 21:03
Powycieraj porządnie i obserwuj. Skoro rower jest nowy, to może przewód był zawilgocony przy montażu, i teraz tak to wygląda, bo trochę kurzu osiadło? Jak coś to podjedź do serwisu, bo jak sam coś zaczniesz ruszać, to mogą Ci nie zrobić tego w ramach gwarancji.
#7
Napisano 28 luty 2020 - 22:33
[...] Jak dla mnie przód i tył działają slabo ale mam nadzieję ze one się dotrą z czasem...Moje stare hamulce szczekowe działały lepiej
Mam jeszcze górala na hydraulicznych hamulcach i tam to jest brzytwa [...]
Klasyka. Nawet jak się dotrą to będą słabsze od dobrych hamulców szczękowych. Zawsze jak wspominam o tym że tarcze w szosie są żałośnie słabe to nikt nie wierzy. Jeszcze to piszczenie jak są mokre...
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#10
Napisano 29 luty 2020 - 09:01
Nie wiem z czym miałeś styczność uraz ale pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę przy tarczach hydro Shimano że pierwszy raz na szosie jestem w stanie bez problemu się zatrzymać naciskając dźwignie w górnym uchwycie, jednym palcem.
#11
Napisano 29 luty 2020 - 10:35
[...] ale jeszcze wszyscy się śmieją...
Uff, chociaż tyle dobrze że mogę komuś poprawić humor.
Nie wiem z czym miałeś styczność uraz ale pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę przy tarczach hydro Shimano że pierwszy raz na szosie jestem w stanie bez problemu się zatrzymać naciskając dźwignie w górnym uchwycie, jednym palcem.
Miałem izalco max full sram red od 2015 do 2017 także kilkanaście tysięcy kilometrów na tarczach zrobiłem. Przez ręce przeszło też trochę rowerów MTB, chcąc nie chcą na hamulcach tarczowych, więc mam jakieś odniesienie.
Osobiście nie mam żadnego problemu żeby zatrzymać rower na klasycznych hamulcach z górnego chwytu. Z dolnego chwytu mam taki zapas mocy że na suchej nawierzchni zaczyna mi się podnosić tylne koło przy mocnym hamowaniu. W tarczach coś takiego było nie do zrobienia.
Jak tak sobie czytam różne fora to co jakiś czas trafiam na wypowiedzi potwierdzające moje własne odczucia ale żeby nie wdawać się w niepotrzebne dyskusje z osobnikami pokroju tego z 2 postów powyżej, nie wkładam kija w mrowisko. Za dużo emocji narosło wokół hamulców tarczowych żeby prowadzić sensowną dyskusję.
Ten temat mogę podsumować krótko. Tarcze w MTB są tanie i dobre. Tarcze w szosie póki co są drogie i nie mają zbyt wiele mocy, o brzydocie klamek nie wspominając.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#12
Napisano 29 luty 2020 - 10:56
Ja ten temat mogę podsumować krótko. Tarcze w MTB są tanie i dobre. Tarcze w szosie póki co są drogie i nie mają zbyt wiele mocy, o brzydocie klamek nie wspominając.
Trochę generalizujesz, klameczki ultegry di2 są świetne. Ale wersja mechaniczna - fakt - paskudna
- kaloo lubi to
#13
Napisano 29 luty 2020 - 11:02
Wydaje mi się że skoro już mówimy o di2 to nadal wersja pod hamulce mechaniczne wygląda dużo lepiej niż pod hamulce tarczowe. Ale przyznam że hydrauliczne di2 to na chwilę obecną najlepsza opcja jeśli ktoś koniecznie chce mieć rower na tarczach (zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i działanie).
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#14
Napisano 29 luty 2020 - 11:13
Nie mam pomysłu skąd tam może brać się plyn i nieszczelność. Co proponujecie sprawdzić, odkręcić aby pozbyć się tego problemu? Hamulce to 105 hydrauliczne.
Proponuję zacząć od dokładnego umycia przewodu na całej długości i miejsca z plamą sporą ilością alkoholu oraz obserwację. Jeśli plama znowu się pojawi to daj znać i będziemy myśleć co dalej zrobić.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#15
Napisano 29 luty 2020 - 11:29
Już to zrobiłem, niestety plama dalej się pojawia...Dokrecilem również te złączki przewodów za pomocą których można zmienić stronę hamulcy z Angoli na Europę. Niestety nic to nie pomogło...Zamówiłem nową oliwke i insert oraz przyrządy do obcinania przewodu. Jak tylko przyjdą to wymienię. Jak nie pomoże to już chyba tylko pozostanie wymiana przewodu...Ja proponuję zacząć od dokładnego umycia przewodu na całej długości i miejsca z plamą sporą ilością alkoholu oraz obserwację. Jeśli plama znowu się pojawi to daj znać i będziemy myśleć co dalej zrobić.
#18
Napisano 29 luty 2020 - 12:11
To może odkręć zacisk, wepchnij trochę przewodu od dołu do widelca żeby ten stoper się podniósł i zobacz czy nie naciekł pod niego płyn podczas składania roweru. Na zdjęciu to trochę tak wygląda jakby właśnie spod niego był wyciek.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#19
Napisano 01 marzec 2020 - 13:49
Jak tak sobie czytam różne fora to co jakiś czas trafiam na wypowiedzi potwierdzające moje własne odczucia
Czytasz wlasne wypowiedzi, zeby potwierdzić "własne odczucia"? Takie objawy maja swój termin medyczny hehe.
==============================================================================
O ile nie jesteś specjalistą w tej dziedzinie medycyny, to sugeruję unikać tego typu wypowiedzi.
==============================================================================
Użytkownik Prozor edytował ten post 02 marzec 2020 - 11:48
Wpis moderacyjny