Uszkodzony Blat 52T - Wymiana (Praxis Works)
#1
Napisano 09 marzec 2020 - 19:20
#3
Napisano 09 marzec 2020 - 19:53
#4
Napisano 09 marzec 2020 - 21:20
Bez paniki, 5 srub 110bcd to jest, jeszcze, popularny standard i wybor zebatek jest bardzo duzy.
Mogę zatem prosić o jakieś link do sklepów/aukcji? Szukałem w sieci i ciagle znajduje albo na 130 mm albo, że nie pasuje do napędów 11 rzędowych. A jak już coś mam to jest na 4 śruby, a nie 5.
#5
Napisano 09 marzec 2020 - 21:42
Mogę zatem prosić o jakieś link do sklepów/aukcji? Szukałem w sieci i ciagle znajduje albo na 130 mm albo, że nie pasuje do napędów 11 rzędowych. A jak już coś mam to jest na 4 śruby, a nie 5.
Np
https://www.cykloman...zna,id4906.html
https://www.cykloman...zna,id4909.html
#6
Napisano 09 marzec 2020 - 22:37
Tylko, że jest napisane, że jest do napędów 9 i 10 rzedowych. Na pewno nie będzie to pasować (w sumie to co mogło by stanowić przeszkodę)? Jeżeli nie to pozostaje NoQ. I jeżeli ten Stronglight by pasował to czy warto dopłacić do NoQ (inny stop aluminium).
#7
Napisano 10 marzec 2020 - 08:30
Jedyną przeszkodą może być szerokość zębów. Zresztą blaty Stronglight nazwę mają fajną, bo nie dość, że "Strong", to jeszcze "light". Ale nazwa może i brzmi dumnie super mocno i lekko, ale... to mydlenie oczu. Do blatów Rotora nawet podskoku nie ma. Nie widać na zdjęciach drugiej strony blatu, ale często okazuje się, że oprócz pinów podnoszących (często wątpliwej jakości) nie mają ramp podnoszących łańcuch, co wpływa znacząco na komfort przeniesienia (podniesienia) łańcucha z małej na dużą zębatkę. No i o ile mnie wzrok nie myli, to nawet zęby wyglądają na każdy identyczny.
O ile mniejsza zębatka to nieco mniejszy problem, bo w niej oprócz dobrego kształtu zębów nie ma konieczności stosowania ramp i pinów, o tyle duża zębatka powinna być dobrana z rozwagą.
Blatów Rotora 52/36 używam od jakiegoś czasu i nie mogę się do nich przyczepić (negatywnie). Alternatywnie można poszukać tarcz Srama, choć chyba są wyraźnie droższe.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#8
Napisano 10 marzec 2020 - 09:49
#11
Napisano 10 marzec 2020 - 13:51
Z tymi rampami itp to roznie bywa. Jezdze na Osymetric bez zadnych "udogodnien" a zmieniaja biegi jak zylety. Wspomniany Rotor, co prawda nie-okragle Q-rings i QXL z "udogodnieniami" nie zmianialy tak ostro.
- kaloo lubi to
#14
Napisano 11 marzec 2020 - 18:37
A oto informacja z pudełku (jest w załączniku).
Co o tym myślicie? Nie jestem oczywiście jakimś wybitnym zawodnikiem, ale nie da się ukryć, że jeżdżę na rowerze dla sportu, ściągam się, więc są pewne obciążenia treningowe. I tutaj pytanie czy to gorsze aluminium po prostu się szybciej zużyje czy może dojść do jakiegoś niebezpiecznego zniszczenia podczas jazdy? Czy też będzie znacznie gorsze przełożenie mocy, czy to jakieś kosmetyczne różnice nie znaczące dla amatora.
Z góry dzięki za informację.
Załączone pliki
#15
Napisano 11 marzec 2020 - 18:56
#18
Napisano 13 marzec 2020 - 11:15
- Bzyk lubi to
#20
Napisano 07 czerwiec 2020 - 20:08
Jedyną przeszkodą może być szerokość zębów. Zresztą blaty Stronglight nazwę mają fajną, bo nie dość, że "Strong", to jeszcze "light". Ale nazwa może i brzmi dumnie super mocno i lekko, ale... to mydlenie oczu. Do blatów Rotora nawet podskoku nie ma. Nie widać na zdjęciach drugiej strony blatu, ale często okazuje się, że oprócz pinów podnoszących (często wątpliwej jakości) nie mają ramp podnoszących łańcuch, co wpływa znacząco na komfort przeniesienia (podniesienia) łańcucha z małej na dużą zębatkę. No i o ile mnie wzrok nie myli, to nawet zęby wyglądają na każdy identyczny.
O ile mniejsza zębatka to nieco mniejszy problem, bo w niej oprócz dobrego kształtu zębów nie ma konieczności stosowania ramp i pinów, o tyle duża zębatka powinna być dobrana z rozwagą.
Blatów Rotora 52/36 używam od jakiegoś czasu i nie mogę się do nich przyczepić (negatywnie). Alternatywnie można poszukać tarcz Srama, choć chyba są wyraźnie droższe.
A jak byś porównał je do blatów Shimano Ultegra?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk