Tak samo jak każdy inny z Raso.
Nasze zakupy
#3842
Posted 01 April 2018 - 21:32
Zakupiona:
Tą ramkę odmaluję, jeszcze nie wiem czy na ten sam srebrny, czy jakiś klasyczny design i dam świeżą kalkomanię. Następnie wejdzie karbonowy wideł, bo oryginalny jest stalowy z alu goleniami, a, że to rama z 94 roku to strach by było na tym jeździć. Potem przeniosę Super Recorda z Principii, którą obecnie mam i Koga stanie się moim głównym rowerem. To projekt raczej na następny rok, bo w tym nie wyrobię finansowo i czasowo.
- pimpf, qzn, yetiunio and 2 others like this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#3845
Posted 05 April 2018 - 16:58
A czemu wybór akurat ( dość leciwej ) stali? Principia to dobra rama. Teraz będzie trwale, ale ciężko,czy SR to właściwy osprzęt do tej ramy?
Pojeździłem trochę na stalowym trekkingu i bardzo spodobało mi się jak się zachowuje w porównaniu do alu. Wszystko jest jakby płynniej, wygodniej. Ta rama jest na potrójnie cieniowanych rurkach Miyaty, ich najwyższym stopie. Gdybym chciał budować taką ramę dziś, na mufach, zapłaciłbym krocie. Wagowo znowu nie wyjdzie tak źle, bo może z 1,2 kg więcej niż mój rower waży teraz.
Widelec wejdzie lżejszy niż ten, co mam (będę zakładał Columbus Minimal), dam tytanowe zaciski i utnę kolejne circa. 100 g. Waga poniżej 8,5 kg jest całkiem możliwa.
- qzn likes this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#3846 Gosc_Bullet_*
Posted 05 April 2018 - 19:28
Sporo ludzi jeździ na tych ramach Kogi, to fajne, długowieczne rzeczy. Też myślałem o stali, ale ostatecznie zdecydowałem się na karbon. Raz, że nawet te kilkaset gram dodatkowo na podjeździe to nic przyjemnego, a dwa....kwestia sztycy. Karbon w stali długo nie wytrzyma, pęknie w miejscu zacisku nieprzystosowanego do takiej sztycy, ostre krawędzie ramy, a stalowa czy aluminiowa sztyca jest - znowu - cięższa od włókna, i alu będzie słabiej tłumiło drgania. A jak wiadomo - o plecy trzeba dbać Zastanowiłbym się też nad potrzebą nowego malunku - oryginał, to oryginał - wcale nie brzydki. Powodzenia w realizacji projektu.
#3848
Posted 07 April 2018 - 07:55
Trochę zakupów
- koła karbonowe Prime RR-38 pod oponkę
- zapasowe łożyska do kół Prime (przód i tył)
- buty Sidi Alba
- opona Conti GP 4000s II
- pompka Topeak RaceRocket HP
- 5 dętek Conti
- błotniki SKS Raceblade Long
- Jedi23 and stryjek like this
#3854
Posted 08 April 2018 - 11:33
Zawsze można zeszlifować wewnętrzną krawędź wylotu rury podsiodłowej na okrągło. Powinno to zapobiec wrzynaniu się jej końca w sztycę.
Przepraszam za "off top", ale miałem taką samą przypadłość w nowej ramie Emonda ALR. Zeszlifowanie chyba pomogło, choć rura zdążyła odcisnąć swoje piętno na sztycy
#3855 Gosc_Bullet_*
Posted 08 April 2018 - 16:50
Przepraszam za "off top", ale miałem taką samą przypadłość w nowej ramie Emonda ALR. Zeszlifowanie chyba pomogło, choć rura zdążyła odcisnąć swoje piętno na sztycy
Ale to nietypowe dla ram alu - w kilku już stosowałem sztyce z włókna różnych firm i problem miałem tylko raz, na samym początku, gdy niepotrzebnie zbyt mocno zacisnąłem zacisk. Od tego czasu kupuję zresztą zaciski z ramionami asymetrycznymi - coś takiego jak np. reserve bolt
https://www.grawitac...m,3,26813,12512
i problem nigdy się już nie powtórzył